Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

vokkikastikkeet - käytättekö?

Vierailija
25.02.2016 |

vokkihan on maailman helpoin ja nopein ruoka iltapäivällä töistä tullessa. Itse teen niitä aika paljon. Mulla kuitenkin on sellainen 1990-lukuinen ote tähän, että maustan vain suolalla, pippurilla ja hunajalla ja jollain satunnaisella yrtillä mitä nyt sattuu olemaan silputtavaksi. ja ihan hyvää siitä tulee.

Mutta vaihtelua välillä kaipaa ja vokeista voisi tulla aidompia, kun käyttäisi jotain maustekastikepohjia. Käytettäkö te jotain? Mitkä ovat parhaita?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
25.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

NO mun vokeissa ei ole riisiä. Ne on siis oikeasti KASVISvokkeja. Ei riisiä. Joskus harvoin munanuudeleita. Pääasiassa kaalia, porkkanaa, parsakaalia tms. herneitä, papuja, paprikaa yms.

Vierailija
2/10 |
25.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee itse teriyakikastike, todella helppo ja hyvä:

1dl soijakastiketta

0,5dl tummaa ruokosokeria

2tl jauhettua inkivääriä

2 valkosipulin kynttä, puristettuna

2rkl seesamiöljyä

4rkl Mirin-riisiviiniä

0,5dl vettä

2tl maissitärkkelystä

Sekoita kaikki ainekset pienessä kattilassa, kiehauta ja keitä miedolla lämmöllä jatkuvasti sekoittaen muutaman minuutin ajan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
25.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käytä mitään valmiita, tykkään maustaa ihan randomilla. Kookosmaito pelastaa wokin kuin wokin. :)

Vierailija
4/10 |
25.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdistin vokin ihan johonkin muuhun.

Vierailija
5/10 |
25.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joidenkin elämän sisältö keskittyy näemmä vain vokkeihin :)

Vierailija
6/10 |
26.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riisi ilman vokkikastiketta on niin pahaa, ettei sitä pysty syömään, korkeintaan sitä voi tökkiä sormella.

Food bad, this food for dog!!! No eat, no eat!!

Vierailija
7/10 |
26.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Curry paste istuu hyvin wokkiruokiin. Osta mietoa, sillä siitä saa aina tulisen jos siltä tuntuu, mutta tulisesta  ei saa mietoa millään.

Vierailija
8/10 |
26.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tykkään siitä hapanimeläkastikkeesta mitä myydään lasipurkissa.

Vierailija
9/10 |
26.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi käyttäisin? Sellainen kastike syntyy yksinkertaisista aineksista noin kahdessa minuutissa. En osta perunoitakaan valmiiksi kuorittuina.

Vierailija
10/10 |
26.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seesamiöljyä, valkosipulia, tuoretta inkivääriä, tuoretta chiliä, tähtianista, soijakastiketta, thaimaalaista kalakastiketta, tuoretta korianteria, mustapippuria... tuossa nyt muutamia esimerkkejä maustamiseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kolme