Kuinka käsityksesi ihmisistä on muuttunut, kun olet hengaillut täällä
Minä luulin, että olen outo ja ehkä hieman hullu, mutta täällä kun aloin käymään tajusin mitä todellinen hulluus tarkoittaa.
Kommentit (41)
Olen alkanut pitää itseäni ystävällisenä ja avuliaana ihmisenä, kun olen lukenut täällä niin paljon muiden ihan turhanaikaisia ilkeilyjä.
Olen päätellyt, että niillä ihmisillä on sisällään jotain padottua vihaa, jota sitten puretaan täällä tuntemattomiin ihmisiin ja koetetaan siten helpottaa omaa surkeaa oloa. Ilkimykset ovat hyvin usein myös tyhmiä ja taipuvaisia esittämään perusteettomia negatiivisia syytöksiä. Olen ajatellut, miten raskasta mahtaakaan olla sellaisen ihmisen puoliso, lapsi tai työkaveri. Sellaisia on selvästikin olemassa paljon.
Lisäksi olen oppinut, että ilkimyksistä huolimatta Suomessa on paljon hauskoja, älykkäitä ja huumorintajuisia naisia ja miehiä. Saattavat he olla kriittisiäkin, mutta asiaperustein.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen kyynistynyt ja menettänyt uskoani ihmisyyteen. En ymmärtänyt aiemmin, että ihmiset oikeasti ovat susia toisilleen, enkä olisi uskonut tämän kansan olevan näin tyhmää, millaisen kuvan täällä ihmiset itsestään antavat. Olenkin vähentänyt omaa palstailuani säilyttääkseni edes jonkinlaisen uskon hyvien ihmisten olemassaoloon.
"Hyvät ihmiset" on varsin suhteellinen käsite.
Ei ole. Hyvyyteen tarvitaan vain, että toivoo toisille hyvää ja toimii itse sen mukaan. Ilman ilkeitä ajatuksia ja muiden tölvimistä ihminen on jo parempi. Eniten kauhistuttaa heikompiosaisten ihmisarvon vähättely, omahyväisyys ja itsensä ylentäminen muiden kustannuksella. Ylipäätään kuvitelmat omasta paremmuudesta ja suuremmasta oikeudesta ihmisarvoiseen elämään.
En tiennyt, että miehet ovat naisten silmissä vain lompakoita , jo ensitreffeistä alkaen. Ja siitoskoneita.
Muuten miehiä voikin sitten mitätöidä ja vähätellä.
Vierailija kirjoitti:
Olisipa kiva tietää millaisia viestejä nämä ketjun "kaikki muut on tosi pahoja ja ilkeitä"-ihmiset ovat itse tänne kirjoitelleet.. :)
En kirjoita ilkeitä viestejä. En sano asioita, joita en voisi sanoa kasvokkain. Se on vähän niin kuin periaate. En halua että maailma menee huonompaan suuntaan.
Eniten ihmettelen millaisissa prinsessaharhoissa naiset oikein elävät. Luulisi prinsessaleikkien jääneen aikuisilla ihmisillä jo taakse , lapsuuteen.
Tiesin nuorten olevan pinnallisia, se on normaali kehitysvaihe. Järkytyin huomatessani aikuisten naisten olevan yhtä pinnallisia. Järkytyin myös suuresta tietämättömyydestä ja haluttomuudesta ottaa asioista oikeasti selvää ja kykenemättömyydestä itsenäiseen ajatteluun.
En tiennyt, että esimerkiksi lassukan hokeminen on joidenkin mammojen mielestä rakentavaa keskustelua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen kyynistynyt ja menettänyt uskoani ihmisyyteen. En ymmärtänyt aiemmin, että ihmiset oikeasti ovat susia toisilleen, enkä olisi uskonut tämän kansan olevan näin tyhmää, millaisen kuvan täällä ihmiset itsestään antavat. Olenkin vähentänyt omaa palstailuani säilyttääkseni edes jonkinlaisen uskon hyvien ihmisten olemassaoloon.
Ei ole. Hyvyyteen tarvitaan vain, että toivoo toisille hyvää ja toimii itse sen mukaan. Ilman ilkeitä ajatuksia ja muiden tölvimistä ihminen on jo parempi. Eniten kauhistuttaa heikompiosaisten ihmisarvon vähättely, omahyväisyys ja itsensä ylentäminen muiden kustannuksella. Ylipäätään kuvitelmat omasta paremmuudesta ja suuremmasta oikeudesta ihmisarvoiseen elämään.
Hyvin sanottu! Itselläni tulee usein mieleen, että tällainen toisia polkemaan pyrkivä ihminen itse asiassa itse tuntee huonommuutta muita kohtaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivoessaan "toisille hyvää" ja toimiessaan sinisilmäisesti "sen mukaisesti", saattaakin samalla aikaansaada valtavasti vahinkoa ja ikävyyksiä. Usein nämä "hyvää tahtovat" tahtovatkin sitä hyvää varsin valikoivasti. Heillä on myös monesti taipumus demonisoida eri mieltä olevat pahoiksi ihmisiksi, joka jo itsessään sotii varsin voimakkaasti tuota itselleen annettua "hyvän ihmisen" leimaa vastaan.
Tuntuu pahalta, miten negatiivinen käsitys monilla naisilla on miehistä ja päinvastoin. Todella surullista. Myös pettämisen määrä ihmetyttää.
Olen ymmärtänyt että ihmiset on hyvin pitkälle laumasieluja. Annettuja totuuksia ei osata kyseenalaistaa.
Vierailija kirjoitti:
En tiennyt, että esimerkiksi lassukan hokeminen on joidenkin mammojen mielestä rakentavaa keskustelua.
Mua ihmetyttää tuo hokema, ei naurata ja lähinnä miettii onko se hokija päästään vialla. En ymmärrä miksi sitä hoetaan joka paikassa.
Pettynyt ja häpeän suomalaista naista.. ei muuta.
Vaikka osa ketjuista onkin masentavan kapeakatseisia, pinnallisia tai jopa vihamielisiä, löytyy aina joskus terävän hauskoja ketjuja ja myös viisaita ja lämpimiä kirjoituksia. Olen kyllä usein tuskastumisen ohella myös nauranut ja ihaillut joidenkin oivaltavaa huumorintajua. Täysin ei ole mennyt usko ihmisten hyvyyteen ja viisauteen.
Olen huolestunut, miten yksipuolinen käsitys monilla naisilla on seksistä ja parisuhteesta. Lahnataan sängyssä, ei olla oma-aloitteisia, oletetaan miehen kustantavan elämisen, yms.
Olen myös surullinen huomatessani, miten paljon pinnallista ja ulkonäkökeskeistä populaa maamme naisten keskuudesta löytyy.
Palstalla ilmenevä vihamielinen suhtautuminen miehiin nostaa välillä hiukseni pystyyn. Itse arvostan, rakastan ja kunnioitan miestäni ja miehiä ylipäänsä. Olisi meillä kuulkaa naiset aika ankeaa ilman heitä!
Ei tämä kuitenkaan mikään kauhea paikka ole, jos osaa ottaa rennosti ja huumorilla. Itse luen tätä palstaa sellaisella rennolla "aivot narikkaan" -mentaliteetilla ja saatampa joskus pilke silmäkulmassa jotain härömpääkin jonnekin heittää. ;)
Netissä ei muutenkaan kannata suhtautua kovin tosikkomaisesti kaikkeen shaibaan, mitä jengi kirjoittelee. Täällä on oikeastaan aika lupsakka meno Facebookiin verrattuna.
Tämä anonyymisti kirjoittelu on muuten ihan parasta! <3
Naisten pohjaton tyhmyys jaksaa hämmästyttää.
Minulla on ilmeisesti ollut aika realistinen käsitys ihmisistä, kun ei nämä palstan jutut järkytä. Saissee on paljon, mutta hyvin paljon myös hyviä keskusteluja ja ihania, myönteisiä kommentteja.
Vierailija kirjoitti:
Naisten pohjaton tyhmyys jaksaa hämmästyttää.
Minua hämmästyttää, että eikö ihmiset, jotka leimaavat yhden sukupuolen, naiset tai miehet, jonkinlaiseksi, tajua kuinka tyhmältä se kuulostaa.
Miesten ivallinen väheksyminen naisia kohtaan järkyttää ja surettaa minua :( Olen aina ajatellut olevani hyvissä ystävällismielisissä väleissä tuttujen miesten (työkavereiden, harrastustuttujen yms) kanssa... Täällä sitten luen miten miehet anonyymeina pilkkaavat ja halveksuvat naisia, kutsuvat heitä pillunkantotelineiksi, käveleviksi rei'iksi, loisiksi, tissieläimiksi, huoriksi, tussukoiksi... Jos tätä palstaa on uskominen, nuo miehet joista useimpia pidin ystävinäni eivät omasta puolestaan pidä minua edes ihmisenä :( En haluaisi uskoa sellaista mutta olen huomannut tutkivani heidän sanomisiaan tarkasti uudessa valossa ja etsiväni piilomerkityksiä.
Tämä palsta on todellakin alkanut pilata osaa elämästäni.
Et varmaan ole kauheasti ajanut autolla suomalaisessa liikenteessä. Joskus olen ihmetellyt töihin mentyäni, että mihen ne kusipäiset kanssa-autoilijat ovat menneet töihin, kun meidän työpaikalla ei ole yhtään kusipäätä.