Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voi että ärsyttää tämä yt sähköpostin lopussa

Vierailija
24.02.2016 |

aaaarrrgghhh.. Mistä on levinnyt tämä superärsyttävä yt sähköpostin loppuun. Ymmärrän joo, että tuulee sanoista ystävällisin terveisin, mutta on niin super teennäinen. Matkitaan jotain englannin br. Olenko ainoa jolla nousee niskakarvat pystyyn.

Kommentit (47)

Vierailija
41/47 |
25.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan kuullutkaan koko asiasta, suomeksi tai englanniksi. 

Ei voi olla kovin yleistä.

Vierailija
42/47 |
25.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkomaalaisten kanssa viestiteltäessä nuo "teennäiset" aloitukset ja loput on käytännössä pakollisia, muuten vetävät herneen syvälle nenuun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/47 |
25.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä pomo on kieltänyt sisäisissä viesteissä alku-ja  lopputerehdykset. Siis heit, moit, tervehdykset yms. on kielletty. Pitää aloittaa suoraan asialla. Samoin loppuun ei saa kirjoittaa YT, ystävällisin terveisin, nähdään tms. eikä nimeään, koska sen näkee lähettäjä kohdasta.

Ja koska joku nyt ihmettelee miksi niin siksi, että aikaa säästyy ja työskentely on tehokasta ilman liirum laarumeita. Siis näin luki pomon lähettämässä ohjeistuksessa.

No huh-huh. Toivottavasti firmanne ei asioi Suomen rajojen ulkopuolelle. Ilmankos suomalaisilla on maine töykeänä ja epäkohteliaana kansana, vaikkakin rehellisenä ja täsmällisenä. Se ei kuitenkaan pitkälle kanna, jos ei osata minkäänlaisia käytöstapoja. Nimen saamiseksi sopimukseen vaikuttaa myös se, että ko. ihmisen ja firman kanssa on miellyttävä asioida.

Ulkosuomalainen

Vierailija
44/47 |
25.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mul on on iha sama onko se yt, yst.terv, vai via i phone. Jos on kiva ihminen.

Vierailija
45/47 |
25.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Musta yt on erityisen epäkohtelias tapa päättää viestit, mulle se sanoo että "teeskentelen välittäväni, mutten viitsi nähdä edes viiden sekunnin vaivaa kirjoittaakseni kahta sanaa auki takiasi".

Sama täällä. Itse asiassa se myös usein on todella viesti tylyydestä. Monesti itselleni käy niin, että sähköpostikeskustelu alkaa ystävällisesti ja lopukkeet ovat tyyliin "Kaikkea hyvää! terveisin Niilo Nykänen"

Sitten jokin epäselvyys tai tekninen moka ilmenee ja joudutaan jatkamaan helpoksi luullun keissin setvimistä pidempään. Tympiintyminen kasvaa ja viimeiset viestit on jo  kirjoitettu jäätävään sävyyn ja allekirjoitettu tylysti "yt. N"

Se on ihan hyytävää. Nykyään nousee automaattisesti karvat pystyyn, kun joku käyttää tuota lopuketta :/

Vierailija
46/47 |
25.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä käytän paljon tuota yt- lyhennettä... Tai sitten yst.terv. enpä arvannut sen(kin) jotakuta ärsyttävän. Noh, mikä sitten olisi paras? "Iloisin talviterveisin" - sekös vasta teennäiseltä kuulostaakin.

Vierailija
47/47 |
25.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Musta yt on erityisen epäkohtelias tapa päättää viestit, mulle se sanoo että "teeskentelen välittäväni, mutten viitsi nähdä edes viiden sekunnin vaivaa kirjoittaakseni kahta sanaa auki takiasi".

Sama täällä. Itse asiassa se myös usein on todella viesti tylyydestä. Monesti itselleni käy niin, että sähköpostikeskustelu alkaa ystävällisesti ja lopukkeet ovat tyyliin "Kaikkea hyvää! terveisin Niilo Nykänen"

Sitten jokin epäselvyys tai tekninen moka ilmenee ja joudutaan jatkamaan helpoksi luullun keissin setvimistä pidempään. Tympiintyminen kasvaa ja viimeiset viestit on jo  kirjoitettu jäätävään sävyyn ja allekirjoitettu tylysti "yt. N"

Se on ihan hyytävää. Nykyään nousee automaattisesti karvat pystyyn, kun joku käyttää tuota lopuketta :/

Onkohan tässä nyt vaan ihan kysymys lukijan omasta tulkinnasta, että olisi jäätävää tyyliä. Itse miellän sen yritykseksi pitää kiinni - ei kynsin hampain vaan luonnollisesti - ystävällisyydestä, jotta kaikki toimisi hyvin.