Voi että ärsyttää tämä yt sähköpostin lopussa
aaaarrrgghhh.. Mistä on levinnyt tämä superärsyttävä yt sähköpostin loppuun. Ymmärrän joo, että tuulee sanoista ystävällisin terveisin, mutta on niin super teennäinen. Matkitaan jotain englannin br. Olenko ainoa jolla nousee niskakarvat pystyyn.
Kommentit (47)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun suosikki on tämä
--
Lähetetty Samuli-Magdaleena Rysäperä-Rämemajavan iPhonesta
tms. Ketä kiinnostaa, mistä härvelistä se on lähetetty. Ja onko iPhonen käyttäjät niin tyhmiä, että ei osaa poistaa oletussigua?
Eipä tuo ole millään tapaa vaikuttanut puhelimen käytettävyyteen vaikka jätin sen sigun vaihtamatta. Samoin soittoäänenä on ollut kohta kahden vuosikymmenen ajan se mikä puhelimessa on ostettaessa esivalittuna ollut. Sekään ei ole millään tapaa vaikuttanut käytettävyyteen.
Ja sitten iPhonen omistajalta vaaditaan myös ongelmia luetunymmärryksessä? Eipä yllätä sekään.
Eihän se todellakaan vaikuta siihen puhelimen käytettävyyteen. Eikä kukaan niin väittänytkään. Sen sijaan siihen, millaisen kuvan se lähettäjästään välittää sitäkin enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä pomo on kieltänyt sisäisissä viesteissä alku-ja lopputerehdykset. Siis heit, moit, tervehdykset yms. on kielletty. Pitää aloittaa suoraan asialla. Samoin loppuun ei saa kirjoittaa YT, ystävällisin terveisin, nähdään tms. eikä nimeään, koska sen näkee lähettäjä kohdasta.
Ja koska joku nyt ihmettelee miksi niin siksi, että aikaa säästyy ja työskentely on tehokasta ilman liirum laarumeita. Siis näin luki pomon lähettämässä ohjeistuksessa.
Nyt Pirkko hassuttelet.
Olen kylläkin Ritva!
Meillä oli just yt:t firmassa meneillään, kun ekaa kertaa eräs henkilö toisesta yksiköstä laittoi mulle s-postia. Allekirjoitus oli "yt Pirkko", ja mä mietin, että hassutellaanko heidän yksikössään erityisen paljon yt-neuvotteluista :D Meidänkin yksikössä väännettiin vitsiä aiheesta aamusta iltaan, mutta ei oltu kehdattu levittää juttuja ympäri yhtiötä...
P.S. Sain pitää mun duunin, kuten myös yt Pirkko
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun suosikki on tämä
--
tms. Ketä kiinnostaa, mistä härvelistä se on lähetetty. Ja onko iPhonen käyttäjät niin tyhmiä, että ei osaa poistaa oletussigua?
Eipä tuo ole millään tapaa vaikuttanut puhelimen käytettävyyteen vaikka jätin sen sigun vaihtamatta. Samoin soittoäänenä on ollut kohta kahden vuosikymmenen ajan se mikä puhelimessa on ostettaessa esivalittuna ollut. Sekään ei ole millään tapaa vaikuttanut käytettävyyteen.
Ja sitten iPhonen omistajalta vaaditaan myös ongelmia luetunymmärryksessä? Eipä yllätä sekään.
Eihän se todellakaan vaikuta siihen puhelimen käytettävyyteen. Eikä kukaan niin väittänytkään. Sen sijaan siihen, millaisen kuvan se lähettäjästään välittää sitäkin enemmän.
No se ei taas liikuta minua paskankaan vertaa. En tarvitse ulkopuolisten validointia omalle elämälleni.
Työmeileissä on luonnollisesti firman allekirjoitus.
Vierailija kirjoitti:
No se ei taas liikuta minua paskankaan vertaa. En tarvitse ulkopuolisten validointia omalle elämälleni.
No onpa kiva. YTt sitten sulle vaan Samuli-Magdaleena. Mulla on elämässäni muita kerrottavia asioita kuin kännykän merkki (muuten kalliimpi kuin se sun tehdaskorjattuna hankkimasi 4s), mutta jatka sinä onnellisena iPhonesi kanssa.
sosiologi kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
sosiologi kirjoitti:
Minua taas ärsyttää viestin aloittaminen sanalla "hei". Miten teennäistä tervehtiä ystävällisestä usein täysin tuntematonta, vaikka ei tiedä pitääkö hänestä vai ei. Itse en koskaan käytä turhaa kohteliaisuutta viesteissäni, koska se on älyllisesti epärehellistä nuoleskelua ja matelua. Sosiaalisiin normeihin ei tule alistua.
Vaan aloitat tuntemattomalle viestittelyn moi, moikka, moiks, heips vai miten?
En, vaan menen suoraan asiaan ja tiivistän sen mahdollisimman neutraaliin muotoon. Tervehdykset ovat turhia ja halpamaista tunteisiin vetoamista. Sisältö puhukoon puolestaan. En minä tervehdi puolisoa, työkavereita tai kaupan kassaakaan, joten miksi sanoisin "hei" sähköpostissa.
Minä tervehdin kaupan kassaa, työkavereita ja puolisoani. Se on kohteliasta ja kuuluu ihan alkeellisiin käytöstapoihin.
Ei ihme, että ihmiset valittaa kun ei saa ylennyksiä, työpaikkoja tai kun vienti ei vedä.
Suomessa kohteliaisuusfraasit on ihan kinimissä verrattuna esim Saksaan tai huippukohteliaaseen Ranskaan.
Siellä ap saisi potkut ekalla viikolla.
Vierailija kirjoitti:
Meillä pomo on kieltänyt sisäisissä viesteissä alku-ja lopputerehdykset. Siis heit, moit, tervehdykset yms. on kielletty. Pitää aloittaa suoraan asialla. Samoin loppuun ei saa kirjoittaa YT, ystävällisin terveisin, nähdään tms. eikä nimeään, koska sen näkee lähettäjä kohdasta.
Ja koska joku nyt ihmettelee miksi niin siksi, että aikaa säästyy ja työskentely on tehokasta ilman liirum laarumeita. Siis näin luki pomon lähettämässä ohjeistuksessa.
Tervetuloa kasarille! Teillä on varmaan hirveän korkeat työtyytyväisyystulokset ja ihanan myönteinen sisäinen ilmapiiri. Saako aamulla kuitenkin tervehtiä työkavereitaan, jos samalla kuitenkin jatkaa hölkkää omalle työpisteelleen, ettei kuluta arvokasta työaikaa turhaan?
Minä kirjoitan sen aina työmeileihin asiakkaille. Ei kukaan ole suuttunut, ei ainakaan antanut palautetta.
Entä ihan vaan,
"Lopetetaanko tämä paskanjauhanta ja mennään suoraan asiaan...."
Itseä ärsyttää, että ihmisten allekirjoituksissa - tai vastausallekirjoituksissa ei ole puhelinnumeroa. Joskus on ihan tarvetta soittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun suosikki on tämä
--
No pitää nyt tämäkin vissiin rautalangasta vääntää, kun jotkut vähä-älyiset mielensäpahoittajat ei muuten ymmärrä. Työelämässä (sellaisessa vähän isomman luokan busineksessa), kun duunimaileja luetaan ja niihin vastataan duunikännyköistä, milloin mistäkin ja mihin vuorokauden aikaan tahansa, on hyvin yleistä, että jätetään oletussigu, koska se ikään kuin antaa oikeutuksen sille, että vastataan lyhyemmin ja epämuodollisemmalla tavalla kuin mitä vastattaisiin, jos s-posti naputeltais rauhassa toimistopöydän äärestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun suosikki on tämä
--
No pitää nyt tämäkin vissiin rautalangasta vääntää, kun jotkut vähä-älyiset mielensäpahoittajat ei muuten ymmärrä. Työelämässä (sellaisessa vähän isomman luokan busineksessa), kun duunimaileja luetaan ja niihin vastataan duunikännyköistä, milloin mistäkin ja mihin vuorokauden aikaan tahansa, on hyvin yleistä, että jätetään oletussigu, koska se ikään kuin antaa oikeutuksen sille, että vastataan lyhyemmin ja epämuodollisemmalla tavalla kuin mitä vastattaisiin, jos s-posti naputeltais rauhassa toimistopöydän äärestä.
Juuri näin! Mullakin oli toi ensin pois käytöstä, mutta töissä suosittelivat tuon käyttöä juuri tuon mainitsemasi syyn takia. Meillä tuo on käytössä kaikilla, ei pelkästään iphonen käyttäjillä...
minä taas päätän viestit brrrrr talvisaikaan kylminä päivinä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No onpa kiva. YTt sitten sulle vaan Samuli-Magdaleena. Mulla on elämässäni muita kerrottavia asioita kuin kännykän merkki (muuten kalliimpi kuin se sun tehdaskorjattuna hankkimasi 4s), mutta jatka sinä onnellisena iPhonesi kanssa.
Totta kai jatkan, en kai muuten sellaista olisi hankkinutkaan. Ensimmäinen iPhone minulla oli kylläkin viitonen, että pieleen meni veikkauksesi.
Vierailija kirjoitti:
Hei,
minä sain kerran syntymäpäivänäni tekstiviestin, jossa luki "hyv sp".
Ystävällisin terveisin
Samuli-Magdaleena Rysäperä-Rämemajava
Ja mä HSP tai HBD.
Kantsiisko opetella käyttämään tota automaattista allekirjoitustoimintoa...?
Vierailija kirjoitti:
Itseä ärsyttää, että ihmisten allekirjoituksissa - tai vastausallekirjoituksissa ei ole puhelinnumeroa. Joskus on ihan tarvetta soittaa.
Just sen takia ei ole, älä häiritte!
Niin oli! Yritin just muistella, kenen biisi se oli, mutta tästähän se selvis.