Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Tarvitsee paljon aikuisen huomiota" -kuvaus kolmevuotiaasta

Vierailija
24.02.2016 |

Eikö ole ihan normaalia tuossa iässä? Olisi vaikeaa kuvitella, että olisi niin itsenäinen ettei tarvitsisi/hakisi huomiota.

Kommentit (42)

Vierailija
41/42 |
24.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isossa ryhmässä on tosi rasittavaa jos siellä on lapsi joka on "katomua katomua katomua" ja jonka olemus hajoo siihen paikkaan jos kaikki ei sit kato ("sä et kattonu mua").Siis lapsi joka ei pysty hengittämään yksin.

Vierailija
42/42 |
24.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No näkee näitä huomionhakuisia kersoja vielä koulussakin. Luulevat saavansa tahtonsa läpi huutamalla. Juu, ei tule tapahtumaan. Ja kyllä ovat ärsyttäviä, eikä pelkästään opettajien mielestä vaan kaikkien.

Ope

Et varmasti ole opettaja. Jos olet niin on kyllä vajonnut alas OKL:n taso, kun opettaja päästelee näppäimistöltään tuollaisia argumentteja. Ymmärrys nolla. 

No olen opettaja. Olen myös okl:n käynyt ja taso oli ihan hyvää. Mutta ongelmaan. Nykykersat saavat tahtonsa läpi huutamalla. Mitään ei kunnioiteta, mistään ei välitetä, mikään ei kosketa lapsityrannia itseään. Pari sairasta yksilöä tyranisoi kaikkea. Nämä "erityisherkät" nikot ja niinat kuuluvat ihan johonkin muualle kuin perusopetukseen, mutta koska resurssit ja integraatio - he ovat pilaamassa kaikkien muiden oppimisen, työrauhan, ryhmähengen luokassa.

Kaikkien mitta on täynnä.

Opettajat ovat oikeasti väsyneitä ja aivan ylityöllistettyjä kaikenmaailman oppimisvaikeuksien/sosiaalisten ongelmien/ haastavien vanhempien ja oppilaiden kanssa.

On normaalia hakea huomiota kun on 3 -v. On normaalia tuolloin saada kiukkukohtauksia. Mutta jos 10 - vuotiaan käytös on vielä samalla tasolla- kuten valitettavan usein on- kaikilla luokan oppilailla on ongelma. Se jälkeenjäänyt "kaveri"

Terveisiä peruskoulusta!

Ope

Huh, vaihda alaa!

Sinä siis ehdotat alanvaihtoa sellaiselle, joka kertoo työnsä ongelmat ja kertoo niiden vaikuttavan myös esim. juuri sinun lapsesi koulunkäyntiin?

Vai oletko mahdollisesti juuri open kuvaileman kaltaisen lapsen vanhempi ja sattui nilkkaan?

Todellakin olen sitä mieltä, että jos on noin vaikeaa, niin alan vaihto kannattaa. Yleensä nämä lapset, joilla on esim. oppimisvaikeuksia, ovat itse täysin syyttömiä tilanteeseen. He tarvitsisivat sitä erityisopetusta, joita ei resurssien puutteen vuoksi voi heille antaa. Luuletko, etteivät nämä lapset itse kärsi tilanteesta? Ja sitten joku ammattitaidoton "ope" pahentaa tilannetta omalla asenteellaan.

Ja nyt puhun lapsista, jotka oikeasti tarvitsevat apua, en vapaan kasvatuksen hedelmistä.

Omat lapseni menestyvät koulussa ihan hyvin, kiitos vain kysymästä.

Kiva kuulla. Eikö sitten sinua vanhempana huoleta lainkaan se, että lapsesi saattaisivat oppia enemmän ja monipuolisemmin ja vieläpä yksilöllisemmin, jos oppimisvaikeuksista kärsivät lapset saisivat vastaavasti itselleen mukautettua opetusta,pienemmässä ryhmässä. Eikö se olisi kaikkien etu? Myös sen opettajan, joka jaksaminen olisi silloin aivan toisenlainen ja opetuksen anti sitten sen mukainen?

Niin kauan kuin vanhemmat hyväksyvät sen, että opetus tapahtuu aina joko heikoimpien tai häiriköivimpien ehdoilla, ei muutosta tapahdu. 

Opetusministerille voivat kaikki lähettää sähköpostia asiasta: sanni.grahn-laasonen@minedu.fi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän neljä