Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ruokapöytä keittiössä vai olohuoneen puolella?

Vierailija
24.02.2016 |

Ollaan ostettu uusi asunto, jota ruvetaan remontoimaan. Asunnossa on isohko keittiö, jossa on hyvin tilaa ruokapöydälle. Nyt ollaan kuitenkin mietitty, pitäisikö keittiötä vähän pienentää niin, että olohuoneen puolelle tulisi tilaa ruokapöydälle. Tällöin kuitenkaan keittiön puolelle ei jäisi tilaa erilliselle ruokapöydälle. Mitä mieltä olette, kumpi on kivempi ratkaisu, ruokapöytä keittiössä vai olohuoneen puolella? Avokeittiökin olisi periaatteessa mahdollinen, mutta minä en oikein lämpene sille idealle.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
24.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tulee olkkariin isompi ruokapöytä, keittiössä on pieni pöytä.

Vierailija
2/20 |
24.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö siinä remontissa olisi mahdollista yhdstää keittiötä ja olohuonetta, tehdä avoimeksi  (avaraksi) ja ruokailutila siihen väliin jakajaksi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
24.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokapöytä keittiössä. Jos kerran tilaa on hyvin, niin sinne saa näyttävän kattauksen tarpeen vaatiessa ja toisaalta ei tarvitse ikinä raahata kamoja toiseen huoneeseen. Isompi keittiö on kätsympi joka tavalla. Ihanaa, ettei joka paikkaan väsätä avokeittiötä. Moni hieno ja isokin asunto on ihan pilattu, kun keittiö on yhdensuuntainen pätkä olkkarissa.

Vierailija
4/20 |
24.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö siinä remontissa olisi mahdollista yhdstää keittiötä ja olohuonetta, tehdä avoimeksi  (avaraksi) ja ruokailutila siihen väliin jakajaksi?

Olohuoneen ja keittiön välisen seinän voisi kyllä tosiaan kaataa, jolloin keittiö, ruokailutila ja olohuone olisivat kokonaan periaatteessa samaa tilaa. En kuitenkaan hirveästi lämpene tälle idealle, koska silloin keittiö olisi jotenkin niin suoraan esillä myös olohuoneessa. En haluaisi, että kaikki keittiön sotkut näkyvät olohuoneen perälle asti, siksi ajattelin, että joku väliseinä pitää olla.

-ap

Vierailija
5/20 |
24.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokapöytä kuuluu keittiöön. Inhoan ihan hirveästi tätä tupakeittiö mallia, mitä joka paikassa nykyään on. Tilaahan se säästää, kai. Oleskeluun avointa tilaa ja silleen...? Minusta keittiö ei kuulu olohuoneen nurkkaan.  Olohuoneessa hengaillaan, eikä sitten niin haittaa, jos kööki ei ole ihan tiptop kunnossa, kun se ei ole samassa tilassa.

Vierailija
6/20 |
24.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä vuonna 2010 täällä olisi varmasti puolustettu avokeittiötä. Nyt ihmiset on kuitenkin jo selvästi huomannut, ettei ne toimi käytännössä. Harmi, että niin moneen asuntoon sellainen on jo väännetty.

Vierailija
7/20 |
24.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on sekä että, mutta olohuoneen puolella käytännössä aina syödään.

Vierailija
8/20 |
24.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on nykyään keittiössä. Suunnittelen kyllä, että kun vanhimmat lapset muuttavat pois, tulee olohuoneen viereisestä huoneesta ruokailuhuone. Olohuone on iso, mutta sinne en ruokapöytää halua.

Vierailija
9/20 |
24.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on baaripöytä keittiössä ja isompi pöytä olihuoneen puolella, eikä ruokapöytää oikeastaan koskaan edes tule käytettyä. Itselläni ja miehelläni tulee aina syötyä baaripöydän ääressä, ja jos käy vieraita kahvilla niin istuvat aina ennemmin sohvalla juomassa kahvia. Joten sanoisin että pöytä keittiöön :D

Vierailija
10/20 |
24.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keittiön viereen ruokailuhuone. Tai osittain suljettu keittiö, puoliavoin keittiö mutta ei täysavokeittiö.

Vierailija
11/20 |
24.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kummassakaan vaan erilisessä ruokailuhuoneessa.

Vierailija
12/20 |
24.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite laittaisin keittiöön enkä alkais remppaamaan.

Vierailija
13/20 |
24.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse laittaisin pöydän olohuoneeseen. En ole maailman siistein ja kun ruoka on valmista, haluan istua syömään, enkä puunata keittiötä. Käryt ja sotkut jää keittiöön. 

Nyt meillä tosin on avokeittiö ja olihan tämä ihan kätevä kun lapset oli pienempiä. Nyt voisin ottaa taas sen erillisen, pienenkin, keittiön.

Vierailija
14/20 |
24.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on iso ruokapöytä olohuoneessa ja pieni keittiössä. Meillä käy aika usein päivällisvieraita (vähintään kerran kuukaudessa) ja tarvitsen keittiön ruokapöytää myös tarjoiluastioille ja muille tavaroille, jotka sitten perheen nuoriso kantaa olohuoneeseen vieraille mun vielä häärätessä hellan ääressä. Ilman näitä päivällisiä laittaisin vain keittiöön ruokapöydän.

Vierailija
15/20 |
24.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on tupakeittiö ja se on just paras. Mulle on normaalia pitää keitto ja koti siistinä, ettei tarvitse vieraiden edessä hävetä. Ei sotkuisessa keittiössä mahdu kokkaamaankaan.

Vierailija
16/20 |
24.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruokapöytä keittiössä. Jos kerran tilaa on hyvin, niin sinne saa näyttävän kattauksen tarpeen vaatiessa ja toisaalta ei tarvitse ikinä raahata kamoja toiseen huoneeseen. Isompi keittiö on kätsympi joka tavalla. Ihanaa, ettei joka paikkaan väsätä avokeittiötä. Moni hieno ja isokin asunto on ihan pilattu, kun keittiö on yhdensuuntainen pätkä olkkarissa.

Minulle pieni ja kompakti keittiö on paras. Mieluiten erillisellä ruokakomerolla varustettu. En halua ruokapöytää keittiöön vaan siihen huoneeseen, jossa muutenkin istutaan ja seurustellaan. Keittiö on minulle käytännöllistä työtilaa, jossa kaiken tulee käden ulottuvilla tai korkeintaan kahden askeleen päässä. Turha tuhlata neliöitä sellaiseen, missä niistä on vain haittaa.

Vierailija
17/20 |
24.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on iso keittiö ja keittiössä on iso 8 hengen ruokapöytä...olohuone on ihan siinä vieressä. Keittiön ja olohuoneen välissä on seinä vain osaksi eli "puoliavoin". Olohuoneessa ei ole pöytää ollenkaan.

Paras ratkaisu jos olisi tilaa...iso pöytä olkkarissa tai ruokasalissa ja pienempi ruokapöytä keittiössä.

Keittiö ilman mitään ruokapöytää ei toimisi meillä.

Vierailija
18/20 |
24.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä tuota ihmisten intoa seinien repimiseen. Omassa keittiössäni on ovi, enkä vaihtaisi sitä mihinkään. 

Vierailija
19/20 |
24.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on nykyisessä asunnossa ruokapöytä vain olohuoneessa, edellisessä se oli vain keittiössä. Pidän ehkä enemmän tästä vaihtoehdosta, jossa se on olohuoneessa, sillä näin keittiö jää tosiaan pelkäksi työtilaksi. On hienoa, että jotkut ihmiset onnistuvat pitämään keittiönsä koko ajan siistinä. Itse olen kuitenkin huomannut, että esim. illallisvieraiden kanssa on tosi kätevää, kun alku- ja pääruoka-astiat voi vain nostaa keittiön puolelle ja nostella sitten astiat myöhemmin rauhassa tiskikoneeseen. Jos ruokapöytä olisi vain keittiössä, tuntuisi jotenkin ikävältä likaiset astiat siihen tiskipöydälle, eli ne pitäisi nostella heti koneeseen, josta tulisi taas ikävää ylimääräistä sählinkiä. 

Tulipas perusteltua :D

Vierailija
20/20 |
24.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millainen perhe? Kuinka usein ruokavieraita?

Enimmäkseen on kuitenkin arki sillä omalla perheellä ja tilojen pitäisi olla toimivat perheen kannalta. Meillä on yhdistetty olohuone/keittiö, jossa ruokapöytä on kuitenkin selkeästi keittiössä. Kun tulee vieraita, keittiö on siisti. Oman perheen kesken keittiö on joskus "ei niin siisti", mutta silloin se ei niin haittaa. Lasten kanssa on helppoa, kun jääkaappi ja hella ovat lähellä eikä ole pitkä matka astianpesukoneelle ja tiskialtaallekaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kahdeksan