Tuttavani nostaa työttömyyskorvausta Thaimaassa, haluan "käräyttää" mutta miten?
Tähän keskusteluun tulee aivan varmasti komenttia siitä kuinka puutun muiden asioihin ja olen kateellinen, ja vaikka mitä, mutta hei, ihan oikeesti en välitä! Kysymys ei ole kateudesta, vaan ihan ihan pelkästään ärsytyksestä että noin voi varastaa rahaa yhteiskunnalta. Minä käyn töissä ja maksan veroja aivan järkyttävän paljon, ja tällanen lusmutyyppi juopottelee ja maksaa muutamankin muun tyypin juopottelut Thaimaassa. Mun puolestani saa asua siellä tai ihan missä vaan, mutta tehköön töitä elantonsa eteen, minä (etkä varmaan sinäkään!) halua maksaa hänen elämistään siellä. Mihin siis otan yhteyttä, Kelan sivuilta en ainakaan mitään lomaketta löydä???
Kommentit (273)
Pakko se oli etsiä. Suora lainaus kelan sivuilta:
"Lisäksi työnhakijan tulee ulkomailla oleskelusta huolimatta pystyä palaamaan nopeasti Suomeen, jos hänelle osoitetaan työtä tai työhaastattelu. Pääsääntöisesti henkilön katsotaan asuvan edelleen Suomessa, jos aiottu ulkomailla oleskelu kestää enintään vuoden. Esimerkiksi kolmen kuukauden aika ulkomailla siten, että oikeus työmarkkinatukeen säilyy, on siis mahdollinen."
Tämä on pahempaa hyysäystä kuin pakolaiset. Helppoheikit vain lähtevät elämään kehitysmaihin. Sitten tulevat terveydenhuollon hakemaan täältä. Raha jonka pakolaiset saavat jää edes pääsääntöisesti Suomeen.
Jos ihminen asuu pysyvästi ulkomailla, järkikin sanoo, että pitää siirtyä ko maan sosiaaliturvan piiriin. Suomen valtiolla ole mitään velvollisuutta maksaa penniäkään. Mutta jos käy Suomessa välillä, pitää osoitetta jne on vaikea varmaan todeta viranomaisten tätä tilannetta.
Itse asun talvet Kanarialla. Elinkustannukset ovat täällä niin pienet, että Suomen sosiaaliturvalla elää mukavasti. Asiat hoituu kerran kuussa netin välityksellä, eikä siitä näe onko asioitu Piippolasta vai Inglesistä käsin. Jos olisi terveyspulmia tms. niin sitten Suomeen. Ei tee pätkääkään mieli riutua siellä pimeydessä elinvuosiani työn orjana tuhlaten. En tunne laiisinkan moraalista häpeää kun en osallistu "taloustalkoisiin". Lypsän rahaa niin kauan kun vastikkeetta annetaan. Laatuaikaa. 4,65% vähennys aktiivisysteemeissä ei tunnu missään. Pitäkää tunkkinne!
Amigo kirjoitti:
Itse asun talvet Kanarialla. Elinkustannukset ovat täällä niin pienet, että Suomen sosiaaliturvalla elää mukavasti. Asiat hoituu kerran kuussa netin välityksellä, eikä siitä näe onko asioitu Piippolasta vai Inglesistä käsin. Jos olisi terveyspulmia tms. niin sitten Suomeen. Ei tee pätkääkään mieli riutua siellä pimeydessä elinvuosiani työn orjana tuhlaten. En tunne laiisinkan moraalista häpeää kun en osallistu "taloustalkoisiin". Lypsän rahaa niin kauan kun vastikkeetta annetaan. Laatuaikaa. 4,65% vähennys aktiivisysteemeissä ei tunnu missään. Pitäkää tunkkinne!
Ei kanarialla kovin leveesti elä 486 eurolla kun pitää asuntokin hommata ja sähköt ja vedet maksaa.
Vierailija kirjoitti:
Amigo kirjoitti:
Ei kanarialla kovin leveesti elä 486 eurolla kun pitää asuntokin hommata ja sähköt ja vedet maksaa.
Toimeentulotuki siihen päälle ja kerrotaan kahdella kun meitä on pariskunta samassa asunnossa. Vuokra 350 euroa kuukaudessa.
Vierailija kirjoitti:
Jos on saatavilla työhönosoituksille ja vastaa niihin ajoissa voi asua vaikka Kuussa. Harmittaako :D :D :D ???
Tai voi asua vaikka Kuusamossa. Miten voisin näin helsinkiläisenä käräyttää Kuusamon työttömät, jotka eivät varmasti tule esim. meidän lähikauppaan kassatuuraajiksi 24 tunnin varoitusajalla. Kai niillekin joku karenssi on saatava kun asuvat niin kaukana ja nostavat työttömyyskorvausta.
Amigo kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Amigo kirjoitti:
Toimeentulotuki siihen päälle ja kerrotaan kahdella kun meitä on pariskunta samassa asunnossa. Vuokra 350 euroa kuukaudessa.
486 on se toimeentulotuki muuta et saa. Jos asutte suomen puolella virallisesti yhdessä saatte yhteiseksi 835 euroa.
http://www.sosiaalikollega.fi/virtu.fi/laskurit/toimeentulotukilaskuri
Vierailija kirjoitti:
Amigo kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Amigo kirjoitti:
486 on se toimeentulotuki muuta et saa. Jos asutte suomen puolella virallisesti yhdessä saatte yhteiseksi 835 euroa.
http://www.sosiaalikollega.fi/virtu.fi/laskurit/toimeentulotukilaskuri
Höpö höpö. Saamme työmarkkinatukea ja toimeentulotukea ja asumistukea. Kumpikin erikseen. Suomen kämppä vuokralla kaverilla. Yli tonni per pää jää meille käteen.
Amigo kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Amigo kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Amigo kirjoitti:
http://www.sosiaalikollega.fi/virtu.fi/laskurit/toimeentulotukilaskuriHöpö höpö. Saamme työmarkkinatukea ja toimeentulotukea ja asumistukea. Kumpikin erikseen. Suomen kämppä vuokralla kaverilla. Yli tonni per pää jää meille käteen.
Toimeentulotulotukea saa vain jos tulot on asumisen jälkeen alle 486 euroa. Asumistukea saa vain asumiskuluja varten ja laskuja vastaan. Kaverisi ei voi olla kirjoilla tai saada postia asuntoon mutta kuitenkin vuokraa sen aina itselleen talveksi Vielä kovaan hintaan?
Kyllä tuo on mahdollista. Jos eivät ole virallisessa parisuhteessa, ovat työttömiä työnhakijoita ja saavat sosiaalitoimelta vähimmäistoimeentulon. Se on yli tuhat euroa henkilölle asumistuen kanssa. Pitää vain olla tarvittaessa työmarkkinoiden saatavissa ja järjestänyt kotimaansa asunnon vuokraamisen pimeästi toiselle.
MikesSpugesPeoples-inJapan kirjoitti:
jos ei tule työhaaastatteluun yms ja joutuu karenssiin, eikö sitten kelan sossutuki maksa kuitenkin taas sen tuen ett saa 500 e kuussa käteen?
Ei ole työkkäristä otettu muuta yhteyttä yli kahteen vuoteen kuin yksi puhelu että onko työllisyystilaanteesi muuttunut. Helppoa kuin heinänteko!
Ei hätää. Näille lomailijoille - kun hakija sellaiseksi paljastuu - olen laittanut kutsua haastatteluihin ja koulutukseen tasaisesti viikon välein. >:) Saavat sitten ravata Suomen ja Thaimaan väliä, koska muuten pamahtaa karenssi päälle.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tuo on mahdollista. Jos eivät ole virallisessa parisuhteessa, ovat työttömiä työnhakijoita ja saavat sosiaalitoimelta vähimmäistoimeentulon. Se on yli tuhat euroa henkilölle asumistuen kanssa. Pitää vain olla tarvittaessa työmarkkinoiden saatavissa ja järjestänyt kotimaansa asunnon vuokraamisen pimeästi toiselle.
Se on laskettu niin että vuokran jälkeen jää käteen 486 euroa, enempää et saa. Jos ei ole vuokrasopimusta ei saa kuin pelkästään ton 486 euroa. Siihen asuntoon johon tuet menee ei voi olla muita kirjoilla muuten tukiaisia vähennetään eli kukaan tuilla elävä ei niissä pimeänä asu ja aniharva haluaa asua jossain jossa voidaan heittää pihalle milloin vain eikä posti tule.
Totuus on näköjään tarua ihmeellisempi. 486? Pelkkä työmarkkinatuestani jäävä osuus 20% veron jälkeen on jo suurempi. Eipä vissiin kannata asiasta olla kelallepäin kuin hissukseen, jos mielestäsi tuet ovat liian suuret.
Ah, kyllä on helppoa. Me saadaan miehen kanssa työkkärinrahat, asumistuki ja sossunrahat ulkomaille. Sen lisäksi tehdään täällä töitä pimeästi joten voi elellä herroiksi. Näin tehty jo 1,5 vuotta ja työkkärin/kelan kanssa asioidaan sähköisesti.
Vierailija kirjoitti:
Ah, kyllä on helppoa. Me saadaan miehen kanssa työkkärinrahat, asumistuki ja sossunrahat ulkomaille. Sen lisäksi tehdään täällä töitä pimeästi joten voi elellä herroiksi. Näin tehty jo 1,5 vuotta ja työkkärin/kelan kanssa asioidaan sähköisesti.
Me tehdään samallalailla. Asutteko missä päin ja minkä hintaluokan maassa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Me tehdään samallalailla. Asutteko missä päin ja minkä hintaluokan maassa?
Asutaan Etelä-Euroopassa ja hintataso on alhainen. Ei missään turistirysässä vaikka hyvät kulkuyhteydet niihinkin on. Pakolliset menot meillä vuokra, sähkö, puhelimet, ruuat ym. n. 400e/kk, tukien ja palkkojen jälkeen saamme yhteensä 4000e/kk netto. Alkaa olla sen verran jo säästössä että ostamme oman asunnon piakkoin. Tukia nostetaan niin kauan kun Suomi niitä haluaa maksaa, tultaisi toimeen kyllä ilmankin. Elämä on valintoja!
Mitä minä en ymmärrä että millä rahalla se on sinne ylipäätään matkustanut? Ei mulla palkkaa (hyvää sellaista) saavalla ihmisellä ole varaa matkustaa minnekään maapallon toiselle puolen.
Vierailija kirjoitti:
Mitä minä en ymmärrä että millä rahalla se on sinne ylipäätään matkustanut? Ei mulla palkkaa (hyvää sellaista) saavalla ihmisellä ole varaa matkustaa minnekään maapallon toiselle puolen.
Eihän lennot paljoa maksa.
Onko koko Suomi menettänyt järkensä?
Ainakin peukutusten mukaan. Ihmekö tuo jos ei talous pysy pinnalla. Ap:n mainitsema tyyppi tekee samaa kuin Caruna, itse asiassa vielä pahemmin, mutta eiköhän kaikki tuomitse Carunan. Mutta hei, tämä on vain yksittäinen tyyppi.
Pahinta mahdollista valuuttapakoa. Suomen valtio tukee suoraan Thaimaata. No, onhan sekin kehitysapua.
Tosiaan, näiden peukutusten mukaan, Suomiko muka korruptoitumattomien maiden listalla. Ei voi kuin ihmetellä teitä.