Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voiko yksityislääkärillä käydä antamatta henkilötietoja, lähinnä henkilötunnusta?

Vierailija
23.02.2016 |

Haluaisin keskustella tietyn alan lääkärin kanssa eräästä mieltäni vaivaavasta asiasta. En kuitenkaan haluaisi, että minusta ja keskusteltavasta asiasta jäisi mitään rekisteritietoja. Voiko yksityislääkärillä käydä ilmoittamatta esimerkiksi henkilötunnusta?

Kommentit (63)

Vierailija
21/63 |
23.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äläs nyt.

Mikset voi kertoa kun monen mielenkiinto heräsi. Eihän kukaan sen perusteella tunnista?

Vierailija
22/63 |
23.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap haluaa varmaan salata jotain vakuutusyhtiöltä. Tai suunnittelee vakuutuksen ottamista eikä halua että terveysselvityksessä tulee tämä ko asia esille

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/63 |
23.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap haluaa varmaan salata jotain vakuutusyhtiöltä. Tai suunnittelee vakuutuksen ottamista eikä halua että terveysselvityksessä tulee tämä ko asia esille

Aivan!

Ap yrittää kieroilla.

Vierailija
24/63 |
23.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy asiaa netistä löytyvistä lääkäripalveluista. Vastaavat kirjalliseen kysymykseen kirjallisella vastauksella.

Vierailija
25/63 |
23.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh no ei tietenkään voi

Vierailija
26/63 |
23.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on se arvoituksellinen kutina ihossa.

Vierailija
27/63 |
23.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyäänhän kaikki laitetaan sinne kantaan joka paikasta. Juu, voi kieltää, että se ei näy kaikille, mutta voidaan pakottaa jossain tilanteessa, että kannasta on annettava lupa katsoa.

Vierailija
28/63 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta olis kiva voida käydä lääkärissä ilman että joka käynnistä jää kantakirjaus. Tuntee itsensä ihan hemmetin sairaaksi kun eksyy kantaa selaamaan. Lisäksi tälläkin hetkellä mulla on nolo vaiva, johon en halua hakea apua koska en halua että siitä jää tieto mihinkään. En varmasti ole ainoa.

Ja kukaan ei varmasti enää vastaamon tietomurron ja lukuisten sotealan työntekijöiden väärinkäytösten jälkeen luota, etteikö kantakirjauksetkin voisi päätyä vääriin käsiin. Olin kerran hammaslääkärissä, kun hammaslääkärin ruudulle ilmestyi kuva mun ihottumasta. Onneksi se oli kädessä eikä vaikka alapäässä...

Vierailija
29/63 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskustele täällä, niin pysyt nimettömänä. Kyllä täällä joskus ihan oikeitakin neuvoja saa.

Vierailija
30/63 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keskustele täällä, niin pysyt nimettömänä. Kyllä täällä joskus ihan oikeitakin neuvoja saa.

Vaan ei esim lääketeseptejä. Enkä kyllä hetkeäkään usko etteikö täältäkin joku hakkeri saa henkilöllisyyttä selville. 

Vierailija
31/63 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomesta tullut sosialistien isoveli valvoo paratiisi. Et pääse edes lääkäriin ilman merkintää sairausrikosrekisteriin.

Vierailija
32/63 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heh no ei tietenkään voi

Niin Suomessa onkin yksityisyys ja yksilönvapaus ihan tuntemattomia asioita. Ei saa hoitoa ilman rekisterimerkintöjä. Aika sairasta, vaikka tähän totuttukin Suomessa.

Vierailija
33/63 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Musta olis kiva voida käydä lääkärissä ilman että joka käynnistä jää kantakirjaus. Tuntee itsensä ihan hemmetin sairaaksi kun eksyy kantaa selaamaan. Lisäksi tälläkin hetkellä mulla on nolo vaiva, johon en halua hakea apua koska en halua että siitä jää tieto mihinkään. En varmasti ole ainoa.

Ja kukaan ei varmasti enää vastaamon tietomurron ja lukuisten sotealan työntekijöiden väärinkäytösten jälkeen luota, etteikö kantakirjauksetkin voisi päätyä vääriin käsiin. Olin kerran hammaslääkärissä, kun hammaslääkärin ruudulle ilmestyi kuva mun ihottumasta. Onneksi se oli kädessä eikä vaikka alapäässä...

Se "nolo vaiva", josta et halua merkintää, voi olla hengenvaarallisen tärkeä tieto, jos joskus joudut tiedottomana sairaalaan.

Vierailija
34/63 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Netissähän on näitä verkkolääkäreitä, myös erikoislääkäreitä joille voi esittää kysymyksiä. Niin tein itsekin joskus aikoinaan, tosin syy ei ollut mikään salailu, vaan se että en viitsinyt pienen asian takia mennä vastaanotolle. Taisi silloin olla jopa ilmainen palvelu.

Vierailija
35/63 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita ensin terveysneuvontaan. Onko pakko puhua lääkärille ensinkään?

Vierailija
36/63 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei voi

Vierailija
37/63 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene Viroon ja siellä yksityislääkärille. Suomea osaavia lääkäreitä löytyy kyllä, varsinkin Tallinnassa. 

Vierailija
38/63 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiaan ulkomaille vaan, sieltä ei tule merkintöjä Kantaan, mutta älä erehdy sitten asian tiimoilta olemaan yhteydessä Kelaan tai vakuutusyhtiöösi. 

Vierailija
39/63 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tosiaan vttumaista, että kaikki kirjataan - ja hei, laitetaan ne nettiin! Mahtava idea!

On se nyt peeveli, että jos ei halua kaiken näkyvän ties mille viranomaiselle tai uteliaalle naapurissa asuvalle hoitsulle tai Kelan akalle, niin on käytävä ulkomailla lääkärissä. 

Vierailija
40/63 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se "nolo vaiva", josta et halua merkintää, voi olla hengenvaarallisen tärkeä tieto, jos joskus joudut tiedottomana sairaalaan.

Itsepähän sen riskin ottaa. Kai sen pitäisi saada olla aikuisen ihmisen oikeus?