Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Gynekologinen tutkimus nukutettuna. Onnistuukohan missään?

Vierailija
23.02.2016 |

Voisikohan gynekologisen tutkimuksen tehdä sedaatiossa, nukutettuna?

Mulla on (monien syiden vuoksi, traumoja, paniikkihäiriö jne) gynekologisen tutkimuksen kammo enkä pysty pelkoni vuoksi käymään säännöllisissä tutkimuksissa. Voisiko tutkimuksen tehdä nukutuksessa, jolloin en tuntisi tai tietäisi mitään?

Hullultahan tämä varmaan jostakin "terveestä" kuulostaa, mutta tehdäänhän hammashoitojakin nykyään nukutettuna! Miksei myös gynekologisia tutkimuksia?

Kommentit (57)

Vierailija
1/57 |
23.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

EI! Sehän voisi vaikka käyttää sua hyväksi jos olet taju pois reva levällään

Vierailija
2/57 |
23.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukutus on aika riski joten sitä ei hirveän helposti tehdä. Oletko kysynyt mahdollisuutta jonkinmoiseen esilääkitykseen, siis ei totaaliseen nukutukseen mutta silti sen verran olet lääkitty että et tajuakkaan koko toimenpiteestä mitään?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/57 |
23.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä! Jos kerran hammaslääkärissäkin onnistuu nykypäivänä nukutus, miksei ihmeessä nukutus gynekologilla ja gyne-tutkimuksissa? Itse käyttäisin ihan ehdottomasti!

Luulisi olevan helpompaa lääkäreillekin tehdä tutkimuksia, kun potilas on rentona!

Vierailija
4/57 |
23.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minuakin kiinnostaisi tietää. Hammashoidon kestän kyllä valveilla, mutta gynekologisiin juttuihin haluaisin saada jotain rauhoittavaa/nukutusta. 

Vierailija
5/57 |
23.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällaista mahdollisuutta toivoisin minäkin!

Vierailija
6/57 |
23.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nukutus on aika riski joten sitä ei hirveän helposti tehdä. Oletko kysynyt mahdollisuutta jonkinmoiseen esilääkitykseen, siis ei totaaliseen nukutukseen mutta silti sen verran olet lääkitty että et tajuakkaan koko toimenpiteestä mitään?

Sama riski kai se on hammaslääkärinukutuksissakin? Aika yleisiähän ne kuulostavat nykyisin olevan ja tuntuu että jokainen hammaslääkäri, erityisesti yksityisellä puolella, niitä mainostaa tarjoavansa.

Hammaslääkärinukutusta en tarvitse, onneksi puudutusaineet on keksitty. Harmi ettei samaa puudutusainetta ole tarjolla alakerran tutkimuksiin.

Vierailija
7/57 |
23.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy asiaa joltain lääkäriasemalta jossa nukutusmahdollisuus, varmaan humauttavat tutkimuksen ajaksi. Voi olla että joudut noita traumoja selittämään....

Vierailija
8/57 |
23.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutkimus kestää ehkä pari minuuttia. Ryhdistäydy.

Vierailija
9/57 |
23.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Traumoja, paniikkihäiriö jne.

Mitä ovat kohdallasi jne?

Entä mitä traumoja sinulla on tästä tapahtumasta?

Vierailija
10/57 |
23.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hypnoosista ja esilääkityksestä on hyviä kokemuksia hammashoidossa. Voisikohan ne olla avuksi tässä asiassa?

Vierailija
11/57 |
23.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän se nyt noin paljon voi sattua t.mies

Vierailija
12/57 |
23.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rutiinitutkimukset on muutenkin turhia, tutkimuksiin vain jos oireita (ja papa 5v välein).

Vierailija
13/57 |
23.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reilusti rauhoittavia?

Vierailija
14/57 |
23.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hammaslääkärinukutusta en tarvitse, onneksi puudutusaineet on keksitty. Harmi ettei samaa puudutusainetta ole tarjolla alakerran tutkimuksiin.

Millähän kummalla mun alakerta sitten on puudutettu kun menin Essure-sterilisaatioon ja kohdun lämpöpallohoitoon? Piikitettiin neljään kohtaan nopeasti vaikuttavaa puudutusainetta, joka muuten tuntui täsmälleen samalta kuin hammaslääkärissä puudutuspiikin pistäminen.

Vierailija
15/57 |
23.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

./\. kirjoitti:

Kysy asiaa joltain lääkäriasemalta jossa nukutusmahdollisuus, varmaan humauttavat tutkimuksen ajaksi. Voi olla että joudut noita traumoja selittämään....

Ei kai kukaan haluamalla halua nukutusta, mutta omassa tilanteessani se on ainoa vaihtoehto.

Toivottavasti joku yksityisen puolen gynekologi tms. lukisi tämän ketjun ja ymmärtäisi markkinaraon! Mulle rahalla ei olisi mitään merkitystä, maksaisin tietysti operaation itse. Pääasia että saisin mielenrauhan ja tutkimukset vihdoinkin tehtyä! Ei kai se humautusnukutus edes kestäisi kauan, itse tutkimuksetkin varmaan olisi jo vartissa ohi?

Vierailija
16/57 |
23.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rutiinitutkimukset on muutenkin turhia, tutkimuksiin vain jos oireita (ja papa 5v välein).

Kummasti vaan ne muutokset usein löytyy juuri rutiinitutkimuksissa...

Vierailija
17/57 |
23.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedättekö mitä nukutus maksaa yksityisellä ja mitkä sen riskit ovat? Ei ole kovin yleistä hammashoidossa, suurimmalle osalle riittää esilääkitys. Joku myös mainitsi hypnoosin. Olen kuullut, että siitäkin on ollut apua. Terveisin hammaslääkäri

Vierailija
18/57 |
23.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä voin tehdä sen tutkimuksen.. mun kullilla!

Voin tutkii myös suun ja persiin. hintaan sisältyy mammografia.

Vierailija
19/57 |
23.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukuttaminen on aina riski.

Nukuttamista varten tarvitaan aina anestesiatiimi, eli anestesialääkäri ja anestesiahoitaja.

Täten nukutus on myös kallis toimenpide, koska se sitoo niin monta ammattilaista.

Oletko saanut noihin traumoihisi ammattiapua? Jos et, suosittelen lämpimästi. Gynelle voi mennä käymään ilman sisätutkimustakin, vaikka ihan juttelemaan. Varaa aika gynelle (yksityinen, ei mikään yleislääkäri terveyskeskuksessa) ja mene juttelemaan tilanteessasi ja kysy mitä vaihtoehtoja on.

Vierailija
20/57 |
23.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedättekö mitä nukutus maksaa yksityisellä ja mitkä sen riskit ovat? Ei ole kovin yleistä hammashoidossa, suurimmalle osalle riittää esilääkitys. Joku myös mainitsi hypnoosin. Olen kuullut, että siitäkin on ollut apua. Terveisin hammaslääkäri

Niinpä. Nukutus ei välttämättä ole mikään yksinkertainen toimenpide, vaan se vaatii tarkkaa suunnittelua, etukäteistutkimuksia sekä anestesialääkärin ja anestesiahoitajan.

Nukutus ei välttämättä ole mikään läpihuutojuttu.