Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Gynekologinen tutkimus nukutettuna. Onnistuukohan missään?

Vierailija
23.02.2016 |

Voisikohan gynekologisen tutkimuksen tehdä sedaatiossa, nukutettuna?

Mulla on (monien syiden vuoksi, traumoja, paniikkihäiriö jne) gynekologisen tutkimuksen kammo enkä pysty pelkoni vuoksi käymään säännöllisissä tutkimuksissa. Voisiko tutkimuksen tehdä nukutuksessa, jolloin en tuntisi tai tietäisi mitään?

Hullultahan tämä varmaan jostakin "terveestä" kuulostaa, mutta tehdäänhän hammashoitojakin nykyään nukutettuna! Miksei myös gynekologisia tutkimuksia?

Kommentit (57)

Vierailija
21/57 |
23.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hammaslääkärissäkään nukuteta tutkimusta varten, vasn anestesian aikana tehdään kaikki tarvittavat toimenpiteet kerralla. Pelkkää tutkimusta varten riskit ovat liian suuret.

Entä joku todella rauhoittava lääkitys ja hoitaja tueksi?

Vierailija
22/57 |
23.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä jokin rauhoittava esilääkitys ja kerro ihan avoimesti gynellä peloistasi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/57 |
23.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Traumoja, paniikkihäiriö jne.

Mitä ovat kohdallasi jne?

Entä mitä traumoja sinulla on tästä tapahtumasta?

Tätä mietin minäkin...

Voisitko ap kertoa jotta voisimme ehkä paremmin pohtia tilannetta...

Vierailija
24/57 |
23.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukutus yksityisellä maksaa monta sataa euroa, voi olla tuhatkin, riippuen nukutuksen pituudesta. Olisitko oikeasti valmis maksamaan gynekäynnistä näin paljon? Gyne voi tutkia ultralla myös peräaukon kautta, jos se tuntuu mukavammalta?

Vierailija
25/57 |
23.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset monesti luulevat että nukutus on jotenkin riskitön ja helppo toimenpide. Ei se aina ole.

Jonkun muutaman minuutin gynen tutkimuksen takia nukuttaminen tulee kyllä kohtuuttoman kalliiksi ja enemmän aikaa menee nukutukseen ja siitä toipumiseen kuin itse tutkimukseen.

Että sikäli en näe paljoa järkeä nukuttamisessa tässä tapauksessa.

Vierailija
26/57 |
23.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nukutus yksityisellä maksaa monta sataa euroa, voi olla tuhatkin, riippuen nukutuksen pituudesta. Olisitko oikeasti valmis maksamaan gynekäynnistä näin paljon? Gyne voi tutkia ultralla myös peräaukon kautta, jos se tuntuu mukavammalta?

AP täällä. Kuten sanottua, raha ei olisi mullekaan mikään este. Maksaa mitä maksaa, olisin kyllä valmis maksamaan, vaikka useita tonnejakin. Pääasia että saisin tutkimukset tehtyä, vihdoinkin. En tiedä olisiko tutkimus peräaukonkaa kautta sen mukavampi, epäilen.

Minähän siis olen niitä harvoja omituisia, joilta ei ole IKINÄ otettu papakoetta koska en ole pystynyt siihen. Pari kertaa on yritetty, turhaan. Onneksi mitään alapääongelmia ei ole vielä koskaan ollut, siis näitä henkisiä ja kipupelkooni liittyviä lukuunottamatta, että olisi tarvinnut. Tai mistäs minä tiedän vaikka olisi ollutkin, niitä ei vaan ole huomattu kun kukaan ei ole tutkinut, koskaan.

Olen valmis ottamaan nukutuksen riskin, olen valmis rahallisesti maksamaan lähes mitä vain, haluaisin vihdoinkin itselleni gynekologisen tutkimuksen ja mielenrauhan. Pelkään terveyteni puolesta, tulee mieleen nykyisin vähän väliä. Perinteisellä tavalla se tutkimus ei vaan tässä elämässä tule itselläni onnistumaan.

Vierailija
27/57 |
23.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä ihminen, miksi et varaa aikaa gynelle ja juttele reilusti asiasta?

Miksi kyselet täällä?

Vierailija
28/57 |
23.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä olisi yhtään varma että kukaan suostuu nukuttamaan ihmistä muutaman minuutin tutkimusta varten.

Humautuksestakin kestää toipua jonkin aikaa ja voi olla pahoinvointia ym.

Vierailija
29/57 |
23.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka itse olisit valmis ottamaan riskin, niin lääkäri ei välttämättä ole.

Vierailija
30/57 |
23.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä henkisiä ongelmia sulla on?

Vierailija
31/57 |
23.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Traumoja, paniikkihäiriö jne.

Mitä ovat kohdallasi jne?

Entä mitä traumoja sinulla on tästä tapahtumasta?

Tätä mietin minäkin...

Voisitko ap kertoa jotta voisimme ehkä paremmin pohtia tilannetta...

Ne traumat ovat ihan liian henkilökohtaisia että alkaisin tässä niistä avautumaan. :( Traumoja on, henkisiä lukkoja, ja kivun pelkäämistä, ja kivun tunteita, ja ehkäpä fyysistä poikkeavuuttakin, joka taas lisää tätä henkistä lukkoa. Vaikea selittää kertomatta kuitenkaan liikaa.

Tuntuu suorastaan vitsiltä kun joku ehdottaa ratkaisuksi rentoutusharjoituksia. Näkee miten ymmärtämättömiä ja naiiveja jotkut muiden ongelmille ovatkaan. Nämä asiat on vähän liian isoja ja syvällä, että pelkkä rentoutuminen ratkaisisi asian.

Humautusnukutus olisi aivan mahtava apu mun ongelmiin. Kyllähän ihmisiä kannustetaan hoitamaan hampaansakin nukutuksessa jos muuten eivät niitä hoitaisi. Minä en pysty hoitamaan synnytyselimiäni ilman nukutusta.

Vierailija
32/57 |
23.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisko kuitenkin mennä ensin hoidattaan (ylä)pää kuntoon...

Onnistuisi muu elämä varmasti sitten helpommin...

Vierailija
33/57 |
23.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä henkisiä ongelmia sulla on?

Mikä on suhtautumisesi hammaslääkärisedataatioon noin yleisesti? Onko hammaslääkäripelko mielestäsi hyväksyttävämpi syy nukutukselle kuin gynekologisen tutkimuksen pelko?

Vierailija
34/57 |
23.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole kertonut, oletko saanut noihin traumoihisi ammattiapua? Terapiaa esimerkiksi?

Kuten sanottu, ei hampaiden tutkimista varten nukuteta vaan hampaiden HOITOA varten. Eli silloin tutkitaan ja hoidetaan samalla kertaa. Ja operaatio voi kestää tunnin tai pidempäänkin.

Gynen tutkimuksia varten nukuttaminen on varmasti vähän eri asia. Varsinkaan kun ei tiedetä mitä siellä alapäässä on vastassa.

Vierailija
35/57 |
23.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä esilääkitys! Mulle on tehty mahalaukun tähystys rauhoittavien avulla, kun panikoin niin pahasti ennen toimenpidettä ettei siitä olisi tullut mitään ilman lääkitystä.

Harmi ettei hammaslääkärissä tarjottu samaa vaihtoehtoa kun viisaudenhampaat poistettiin, koska mulle on se aiheuttaa heti paniikkikohtauksen kun suuhun työnnetään jotakin vempainta.

Vierailija
36/57 |
23.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkärikeskus Aava tarjoaa mahdollisuutta nukutukseen tutkimuksen ajaksi Helsingissä :)

Vierailija
37/57 |
23.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap taitaa alapeukuttaa kielteisiä vastauksia?

Mitä oikein toivoit? Että joku gyne sattumalta selaisi vauvapalstaa ja nähdessään sinun aloituksesi päättäisi että hoitaa sinut nukutuksessa?

Mene sinne gynelle juttelemaan jos ammattilaisen mielipiteitä haluat.

Vierailija
38/57 |
23.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvät rauhoittavat lääkkeet tekevät jo niin pöhnän olon ettet huomaakaan kun tutkimus on jo ohi.

Vierailija
39/57 |
23.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ystävä, jolla on todella pahoja traumoja ja niistä johtuvia vakavia mielenterveyden häiriöitä, joita on hoidettu pitkillä osastojaksoillakin. Hänellä on ollut myös gynekologisia ongelmia, joita on hoidettu nukutuksessa, ihan julkisella puolella. Näitä siis tehdään poikkeustapauksissa.

Vierailija
40/57 |
23.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rutiinitutkimukset on muutenkin turhia, tutkimuksiin vain jos oireita (ja papa 5v välein).

Kummasti vaan ne muutokset usein löytyy juuri rutiinitutkimuksissa...

No tietysti jos siellä rutiinitutkimuksissa ravaa vähän väliä. Ja mistä tiedät että usein löytyy rutiinitutkimuksissa ja mitkä muutokset? Ei se tarkoita että muutokset jäisi löytymättä jos ei käy rutiinitutkimuksissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän viisi