Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hei homot, huomio! Miten valitsette katsomanne tv-ohjelmat?

Vierailija
23.02.2016 |

Olen huomannut että muutamat ohjelmat nauttivat erityistä suosiota homoyhteisöissä. Esim. euroviisut, UMK, Salkkarit, hauskat kotivideot ja näköjään myös Sohvaperunat,

Nyt rehellisesti, katsotteko jotain ohjelmaa koska se aiheuttaa jotain erityistä tunnekuohua vai katsotteko jotain, koska "niin kuuluu homoyhteisössä tehdä". Vai sen takia että joku edustaa viiteryhmäänne (tai on ns. homoikoni) siinä ohjelmassa?

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
23.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itseänikin kiinnostaa tietää, katsooko joku homo Salattuja elämiä, koska siinä on käsitelty niin paljon homoseksuaalisuutta ja siinä on homohahmoja. Ovatko sarjan homot oikeiden homojen mielestä uskottavia ?

Silloin tällöin olen sarjaa vilkaissut, koska olen osastolla töissä ja asiakkaat katselee paljon telkkaria. Ihan uskottavia ovat - miksi eivät olisi? Homoja on niin paljon erilaisia, että olisi täysin mahdotonta sanoa, että joku ei olisi "uskottava" homo.

Vierailija
22/41 |
23.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lesbo ja katson sitä mikä kiinnostaa. Tietysti minua kiinnostaa (monen muun aihealueen lisäksi) sellaset leffat, sarjat ja dokumentit, jossa on homoseksuaalisuus jollain tavalla mukana. Tämä johtuu ihan siitä, että se koskettaa minua ja pystyn samastumaan. Heteroormatiivisuus on ihan kaikessa läsnä, joten jos tulee leffa, jossa on lesboja, niin toki se kiinnostaa! Samalla kuitenkin tyklään latsoa ihan niitä "hetero-ohjelmiakin".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
23.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Joka kuisesta Keskusliiton uutiskirjeestähän nuo valitaan." - Hä? Typerä kysymys, mutta onko olemassa jokin foorumi, jossa olisi etukäteen kerrottu, että joku ohjelma saattaa sisältää homo tai lesbo katsojia mahdollisessti enemmän kiinnostavaa materiaalia.  Eikö tämä olisi ikävää lokerointia? 

Meillä on kanavamme. Siellä sovitaan, mitä katsotaan.

Vierailija
24/41 |
23.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin kertoa, että homo- ja lesboteemaiset elokuvat kiinnostavat erityisen paljon. Youtubesta löytyy valtavasti, kun laittaa hakukenttään "gay movies". Ja tietysti se on kiva, jos sarjoissa on homoseksuaalisia hahmoja. Muuten varmaan samaa perus-shittiä, mitä muutkin.

Vierailija
25/41 |
23.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katson kyllä yleensä kaikki ohjelmat ja elokuvat, joissa on lesboja. Silti en todellakaan pidä niistä kaikista. Enkä kuluta kauhean montaa tuntia vuodesta homo-ohjelmien etsimiseen, kun niitä ei ole ihan kauheasti. Kyllähän esimerkiksi elokuvat, kuten Carol, koskettavat ihan eri tavalla kun heterorakkaustarinat. Se johtuu ihan siitä, että samastan itseni päähenkilöön ja parhaassa tapauksessa tiedän miltä leffan henkilöistä tuntuu. Siinä missä "lesboleffat" ovat jollekin outoja ja vieraita, minulle ne ovat ihan luonnollisia ja tavallisia. En koe niitä ensisijaisesti "lesboleffoina", vaan ne ovat omaa henkilökohtaista normaaliani, toisin kuin "heteroleffat". :)

Vierailija
26/41 |
23.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katson uutisia. Aika homoa, eikö vain?

Vierailija
27/41 |
23.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muuten ihan niinku kuka tahansa, paitsi että katon varmaan enemmän lesboaiheisia leffoja ja sarjoja ihan vaan koska sattuu näin lesbona kiinnostamaan.

Just näin tekee todella moni muukin, katsoo siis lesboaiheisia leffoja ja sarjoja koska ne vaan sattuu lesbona kiinnostamaan.

Tuolla ylempänä ketjussa näköjään muutama yliherkkä näyttää kärsivän itkupotkuraivareista, kun heidän tv-tottumuksistaan kysellään. Siis tv-tottumuksista vaan kysellään, ei siis mitään maailmaa kaatavaa.. Luulisi että ihan harmiton kysymys, mutta joillekin se on näköjään liian vaikea pala.

Itkupotkuraivareita en näe missään, mutta sinun mielestäsi stereotypioiden ylläpitäminen on mielestäsi ihan ok? Sinä (ilmeisesti) lesbona olet siis siilitukkainen , ruma nainen ja käytät flanellipaitaa. Tämä ok?

Vierailija
28/41 |
23.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen huomannut että muutamat ohjelmat nauttivat erityistä suosiota homoyhteisöissä. Esim. euroviisut, UMK, Salkkarit, hauskat kotivideot ja näköjään myös Sohvaperunat,

Nyt rehellisesti, katsotteko jotain ohjelmaa koska se aiheuttaa jotain erityistä tunnekuohua vai katsotteko jotain, koska "niin kuuluu homoyhteisössä tehdä". Vai sen takia että joku edustaa viiteryhmäänne (tai on ns. homoikoni) siinä ohjelmassa?

Katson euroviisuja, olen katsonut lapsesta pitäen. UMK liittyy siihen. Joitakin urheiluohjelmia esim. isot jalkapallo- ja yleisurheilukisat, tennistä, taitoluistelua. Dokumenttiohjelmia, etenkin historiaa. Sohvaperunoita tulin vilkaisseeksi kun tuli ennen UMK-lähetystä lauantaina, ja tykkäsin kyllä (en ollut ennen katsonutkaan). Jotain viihdeohjelmia, esim. Kätevä emäntä oli hyvä; Uutisvuotoa joskus.

Mutta ei koskaan mitään vain sen takia, että siellä on joku homo. Enkä valitse elokuvianikaan sillä perusteella, että juonessa on homoutta. Salkkareita en katso, enkä muitakaan draamasarjoja. Enkä hauskoja kotivideoita. 

Vierailija
29/41 |
23.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten esim Paula Koivuniemestä on tullut homoikoni? Eihän sen musiikki ole sen erilaisempaa kuin muillakaan suomalaisilla iskelmätähdillä. Eikä Paula ole mitään erikoisen kantaaottavia kommenttejakaan seksuaalisuudesta antanut. Silti Koivuniemi on homoikoni josta kuuluu tykätä, koska Paula on.. no, homoikoni.

Sama pätee monee elokuvaan, musikaaliin, näyttelijään jne. Niistä homojen kuuluu tykätä, koska muutkin homot niistä tykkää.

Vierailija
30/41 |
23.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, just nyt katselen tässä samalla Sinkkuillallista, enkä ahdistu tai eheydy. Valitsen ohjelmani ihan niin kuin muutkin.

Minua kiinnostaa tosi paljon tennis. Jos tehdään elokuva, joka kertoo tennistähdestä tai tenniksen peluusta, menen mielelläni katsomaan sitä. En pidä siitä, ellei se ole hyvä. Samoin on elokuvien laita, jossa on esimerkiksi homoseksuaali päähenkilö. Se kiinnostaa minua ja käyn varmasti katsomassa. En tee siitä numeroa, mutta olen mielissäni. Hyviä lesboleffoja ei ole koskaan liikaa!

Vierailija
31/41 |
23.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Voin kertoa, että homo- ja lesboteemaiset elokuvat kiinnostavat erityisen paljon. Youtubesta löytyy valtavasti, kun laittaa hakukenttään "gay movies". Ja tietysti se on kiva, jos sarjoissa on homoseksuaalisia hahmoja. Muuten varmaan samaa perus-shittiä, mitä muutkin."

Ja jostain syystä aika mon "gay movie" ei sitten kuitenkaan, ainakaan Youtubella aukea. - Vai enkö vain osaa niiden avaamista. Tarvitseeko niiden avaamista varten jotenkin rekisteröityä, - ettei vain vahingossa heteronormatiivinen maailma järkyty ja erehdy katsomaan niitä "vahingossa."  

Vierailija
32/41 |
23.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni tämä on ihan mielenkiintoinen kysymys. Siskoni on lesbo ja hän ja puolisonsa valitsevat todella tarkkaan esim näytelmät, elokuvat yms että koskevat homoutta jotenkin. Ovatko he sitten jotenkin outoja? Hänestä tuli lesbo myöhemmällä iällä, näyttää tosin unohtaneet heteroelämänsä ihan täysin, ja sitä kuitenkin oli melkein 40 vuotta. Ja melkein joka asiaan jota pohditaan, hän sanoo: onneksi en ole hetero, argggh:DD

Minuakin kiinnostaa. Olen lesbo itse, ja monet lesbotuttavani ovat juuri tuollaisia, haluavat katsoa kaikki elokuvat ja sarjaohjelmat joissa on joku lesbousteema, ja dokumentit aiheesta. Paremman puutteessa homo(mies)aiheisetkin menee. Minua taas ei jaksa kiinnostaa.

Olen ollut huomaavinani, että ne, joilla on takanaan historiaa heterona, ovat lesbo-ohjelmista kiinnostuneempia. Ikään kuin se olisi jonkinlaista identiteetin rakentamista heillä? En tiedä onko yleisesti noin, vai vain minun  tuttavapiirissäni. Minulle taas lesbous on ollut aina niin selvä asia, ettei siinä ole mitään erityisen kiinnostavaa. Itse seuraan telkkarista mm. urheilua, laulukilpailuja (voice ym.), ja sitten noita ihan heteroiden parittamisohjelmia. Joskus joku elokuva menee kanssa, mutta ei siinä tarvitse mitään lesboteemaa olla.

Vierailija
33/41 |
23.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten esim Paula Koivuniemestä on tullut homoikoni? Eihän sen musiikki ole sen erilaisempaa kuin muillakaan suomalaisilla iskelmätähdillä. Eikä Paula ole mitään erikoisen kantaaottavia kommenttejakaan seksuaalisuudesta antanut. Silti Koivuniemi on homoikoni josta kuuluu tykätä, koska Paula on.. no, homoikoni.

Sama pätee monee elokuvaan, musikaaliin, näyttelijään jne. Niistä homojen kuuluu tykätä, koska muutkin homot niistä tykkää.

Paula on näyttävä, rohkea, itsenäinen ja homomyönteinen. Ei se silti ole mikään kiveenkirjoitettu homojen ikoni. Minkälainen ihminen näitä vammaisia yleistyksiä oikein tekee?

Onko kaikilla heteroilla kaksi lasta, farmariauto ja kultainen noutaja, sekä helvetillinen asuntolaina?

Vierailija
34/41 |
23.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Voin kertoa, että homo- ja lesboteemaiset elokuvat kiinnostavat erityisen paljon. Youtubesta löytyy valtavasti, kun laittaa hakukenttään "gay movies". Ja tietysti se on kiva, jos sarjoissa on homoseksuaalisia hahmoja. Muuten varmaan samaa perus-shittiä, mitä muutkin."

Ja jostain syystä aika mon "gay movie" ei sitten kuitenkaan, ainakaan Youtubella aukea. - Vai enkö vain osaa niiden avaamista. Tarvitseeko niiden avaamista varten jotenkin rekisteröityä, - ettei vain vahingossa heteronormatiivinen maailma järkyty ja erehdy katsomaan niitä "vahingossa."  

Joidenkin youtube-videoiden katselemiseksi pitää olla rekisteröitynyt ja kirjautunut sisään. Se johtuu siitä, että youtube on määritellyt sisällön sopimattomaksi alaikäisille, ei suoranaisesti homo-teemasta.

Lesboelokuvia löytyy harmillisen vähän.

Vierailija
35/41 |
23.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki tietämäni homot seuraavat euroviisuja.

Minä kyllä olen tuntenut homon, jonka mielestä euroviisuissa on paskaa musiikkia. Oli joku kitaranrämpyttelijä itse, rustasi surkeita runoja, esiintyi paikallisilla pikkuklubeilla kaljapalkalla ja puhui suuria tulevasta musaurastaan. 

Vierailija
36/41 |
23.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni tämä on ihan mielenkiintoinen kysymys. Siskoni on lesbo ja hän ja puolisonsa valitsevat todella tarkkaan esim näytelmät, elokuvat yms että koskevat homoutta jotenkin. Ovatko he sitten jotenkin outoja? Hänestä tuli lesbo myöhemmällä iällä, näyttää tosin unohtaneet heteroelämänsä ihan täysin, ja sitä kuitenkin oli melkein 40 vuotta. Ja melkein joka asiaan jota pohditaan, hän sanoo: onneksi en ole hetero, argggh:DD

Minuakin kiinnostaa. Olen lesbo itse, ja monet lesbotuttavani ovat juuri tuollaisia, haluavat katsoa kaikki elokuvat ja sarjaohjelmat joissa on joku lesbousteema, ja dokumentit aiheesta. Paremman puutteessa homo(mies)aiheisetkin menee. Minua taas ei jaksa kiinnostaa.

Olen ollut huomaavinani, että ne, joilla on takanaan historiaa heterona, ovat lesbo-ohjelmista kiinnostuneempia. Ikään kuin se olisi jonkinlaista identiteetin rakentamista heillä? En tiedä onko yleisesti noin, vai vain minun  tuttavapiirissäni. Minulle taas lesbous on ollut aina niin selvä asia, ettei siinä ole mitään erityisen kiinnostavaa. Itse seuraan telkkarista mm. urheilua, laulukilpailuja (voice ym.), ja sitten noita ihan heteroiden parittamisohjelmia. Joskus joku elokuva menee kanssa, mutta ei siinä tarvitse mitään lesboteemaa olla.

Minä ainakin samaistun helpommin lesboaiheisiin juttuihin ja väkisinkin pidän niitä romanttisempina, kuin heterojuttuja.

Vierailija
37/41 |
23.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itseänikin kiinnostaa tietää, katsooko joku homo Salattuja elämiä, koska siinä on käsitelty niin paljon homoseksuaalisuutta ja siinä on homohahmoja. Ovatko sarjan homot oikeiden homojen mielestä uskottavia ?

Itse en katso Salkkareita mutta se vähä mitä olen sattunut näkemään kun kanavasurffailen niin se Ronny Roslöfin esittämä homo on liian miehekäs. Eli se on sellanen kun homon toivoisi olevan mutta tosiasiassa ne on kun Cristal Snow.

Vierailija
38/41 |
23.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaukosäätimellä, tai hiirellä jos käytän tietokonetta.

Vierailija
39/41 |
23.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaukosäätimellä, tai hiirellä jos käytän tietokonetta.

Näsäviisas homo.

Vierailija
40/41 |
23.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paula on näyttävä, rohkea, itsenäinen ja homomyönteinen. Ei se silti ole mikään kiveenkirjoitettu homojen ikoni. Minkälainen ihminen näitä vammaisia yleistyksiä oikein tekee?

Onko kaikilla heteroilla kaksi lasta, farmariauto ja kultainen noutaja, sekä helvetillinen asuntolaina?

http://ranneliike.net/teema/homoikonit?aid=293

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä viisi