Nuoret hakevat eläkettä työkyvyttömyyden perusteella, vaikka eivät ole vielä töissäkään 😁
Lumihiutaleet kuormittuvat jo ajatuksesta että pitäisi olla muualla kuin Tiktokissa.
Kommentit (17)
👧: On niin itkuinen ja paha olo. EN HALUU töihin yhyyyyy!
Äiti minua ahdistaa kun en saa juoda energiajuomaa ja katsoa tiktokkia 24/7.
Vierailija kirjoitti:
Julkisella sektorilla vain noin 20 prosenttia nuorista mielenterveyssyistä eläkettä hakeneista oli kiinnittynyt työelämään ennen hakemusta.
#naiset
Parempi termi sitten olisi varmaan sairaseläke, ei työeläke.
Vierailija kirjoitti:
Julkisella sektorilla vain noin 20 prosenttia nuorista mielenterveyssyistä eläkettä hakeneista oli kiinnittynyt työelämään ennen hakemusta.
#naiset
Eivät ole olleet työelämässä, mutta silti julkisella sektorilla töissä? Täh?
Jos on vaikka 10 vuotta ollut työtön ja työhistoriaa ei ole, niin sama kai se on laittaa nuori eläkkeelle, kun ei tuommoisesta koskaan mitään työntekijää tule.
Lapsilisiltä suoraan kelan eäkkeelle?!
Vierailija kirjoitti:
Jos on vaikka 10 vuotta ollut työtön ja työhistoriaa ei ole, niin sama kai se on laittaa nuori eläkkeelle, kun ei tuommoisesta koskaan mitään työntekijää tule.
Eläke perustuu lääkärin toteamaan pysyvään työkyvyttömyyteen. Jos sitä löysätään, seuraukset olisivat aika rajuja:
1.ihmiset leimattaisiin lopullisesti 20 - 30-vuotiaana
2,motivaatio kuntoutua katoaisi
3.kustannukset räjähtäisivät (eläke on loppuelämän meno)
Mut kuis ny noin on käynyt vaikka meillä on maapallon paras vaka ja koululaitos?
Herää kysymys kuka tai mikä taho on näiden hakemusten taustalla. Ainakaan kovin moni nuori tuollaisista edes tietää ja vielä vähemmän, että miten sitä haetaan. Onko taustalla lääkäri vai sossu, yritetään päästä helpolla ja haetaan nuorelle eläkettä. Yhteiskunta ei pysty vastaamaan mitenkään heidän tarpeisiinsa.
Vierailija kirjoitti:
Itse olin 18 - 29 vuotiaaksi täysin syrjäytynyt ja työtön, olisin jopa saanut tk eläkkeen, mutta päätin ottaa itseäni niskasta kiinni ja opiskella insinööriksi, lopulta työllistyin ensimmäistä kertaa vasta yli 35 vuotiaana, eli toivoa on.
Kertoo vaan siitä, että meillä on aivan liian avokätinen sosiaaliturvajärjestelmä. Itse asiassa Suomessa sosiaaliturvamenot suhteessa bruttokansantuotteeseen ovat maailman korkeimmat
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
#naiset
Parempi termi sitten olisi varmaan sairaseläke, ei työeläke.
Ei ole sairaseläkekään.
Vierailija kirjoitti:
Herää kysymys kuka tai mikä taho on näiden hakemusten taustalla. Ainakaan kovin moni nuori tuollaisista edes tietää ja vielä vähemmän, että miten sitä haetaan. Onko taustalla lääkäri vai sossu, yritetään päästä helpolla ja haetaan nuorelle eläkettä. Yhteiskunta ei pysty vastaamaan mitenkään heidän tarpeisiinsa.
Kyllä nuoret nämä itse tietää ja hakee, sossu ja lääkäri yrittää viimeiseen asti yrittää että nuorta ei päästetä eläkkelle.
Minu kulttuuriin ei kuulu työ sanoi yksi mies sosiaalivirkailijalle.
Itse näin kaupan alalla töissä. Nuoret 20-30v on kaikkein pahimpia saikuttajia ja kaikesta valittajia. Mikään ei kelpaa töitä ei vitsiitä tehdä eikä käskeä saa ollenkaan. Soitellaan Pamiin ja uhkaillaan millon mistäkin mutta mikään ei muutu. Tasaisesti ollaan saikulla milloin mistäkin. Myöhästellään, nukutaan pommiin yms. Tauot kestää tuplasti ja juoruillaan jossain nurkan takana. Kaikki on pomon tai muiden vika. Itsessä ei mitään vikaa tietenkään. Motivaatio nolla. Yksi saikkusankari ilmoitti viikkoa ennen meille muille että pitää hakea saikkua kun yksi työtehtävä ei kiinnosta. Oli viikon saikulla kun jalka kipeä. Kassa hän olis voinut tehdä mutta ei häntä huvita. Ilmoitti sen suoraan kovaan ääneen.. Sitten on nämä vanhemmat jotka on ollut 40v työelämässä. Ei saikkuja eikä valitusta koskaa. Tekevät nöyrästi töitä vaikka pääsisivät jo eläkkeelle halutessaan. Tää on ihan käsittämätöntä tää meno. Haaveilen työpaikan vaihdosta mutta onko meno samanlaista. En ihmettele ettei kukaan halua työllistää...
Vierailija kirjoitti:
Itse näin kaupan alalla töissä. Nuoret 20-30v on kaikkein pahimpia saikuttajia ja kaikesta valittajia. Mikään ei kelpaa töitä ei vitsiitä tehdä eikä käskeä saa ollenkaan. Soitellaan Pamiin ja uhkaillaan millon mistäkin mutta mikään ei muutu. Tasaisesti ollaan saikulla milloin mistäkin. Myöhästellään, nukutaan pommiin yms. Tauot kestää tuplasti ja juoruillaan jossain nurkan takana. Kaikki on pomon tai muiden vika. Itsessä ei mitään vikaa tietenkään. Motivaatio nolla. Yksi saikkusankari ilmoitti viikkoa ennen meille muille että pitää hakea saikkua kun yksi työtehtävä ei kiinnosta. Oli viikon saikulla kun jalka kipeä. Kassa hän olis voinut tehdä mutta ei häntä huvita. Ilmoitti sen suoraan kovaan ääneen.. Sitten on nämä vanhemmat jotka on ollut 40v työelämässä. Ei saikkuja eikä valitusta koskaa. Tekevät nöyrästi töitä vaikka pääsisivät jo eläkkeelle halutessaan. Tää on ihan käsittämätöntä tää meno. Haaveilen työpaik
Sosiaalinen media on pilannut niiden aivot. Ei niistä ihmisiä enää tule.
#naiset