Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työhaastattelun jälkeen (apua työnantajat)

Vierailija
23.02.2016 |

Kannattaako vielä haastattelun jälkeen muistuttaa itsestään sähköpostitse ja kertoa kuinka motivoitunut olisi saamaan juuri sen kyseisen työn?

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
23.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata. Sillä ei ole enää vaikutusta valinnassa.

Vierailija
2/20 |
23.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näinkö tosiaan on. Sitä ei katsota aktiivisuudeksi tai muuten positiivisesti?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
23.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pitäisin sinä erinomaisena asiana, kunhan tekee sen tyylikkäästi. Jää muistiin työnantajalle aktiivisesta ja oikealla tavalla aloitteellisesta henkilöstä. Työnantaja kun palkkaa usein enemmän asennetta kuin osaamista, jota on usein kaikilla.

Vierailija
4/20 |
23.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos työnantajalle tulee 600 hakemusta ja niistä valitaan haastatteluun esim. 30, niin uskoisin, että haastattelijat luottavat omaan arviointiinsa haastattelutilanteesta ja enemmänkin ärsyyntyvät, jos saavat kaikilta 30:lta sähköpostia "miksi juuri minä olisin paras" tai "miten kävi".

Mutta työnantajilta toivoisin, että jokaiselle hakijalle ilmoitettaisiin mahdollisimman pian tuliko valituksi vai ei.

Vierailija
5/20 |
23.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän tuo pidä kertoa jo siinä haastattelutilanteessa, ei vasta sen jälkeen. Ota siis yhteyttä vain, jos sinulla on jotain järkevää asiaa ja hyvä syy, miksi se ei ole tullut ilmi itse haastattelutilanteessa. Pelkkä "Hei, olisin yhä tosi motivoitunut tulemaan teille töihin" kuulostaa vain tyhmältä. 

Vierailija
6/20 |
23.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otanko siis liian ison riskin jos kirjoitan vielä haastattelijalle? Voiko se pilata kaiken?

Vierailija
7/20 |
23.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näinkö tosiaan on. Sitä ei katsota aktiivisuudeksi tai muuten positiivisesti?

Epätoivoisuudeksi katsotaan. Haastattelu ratkaisee.

Vierailija
8/20 |
23.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osoittaa, ettet ymmärrä sosiaalisia normeja. Ei kannata.

Vierailija
9/20 |
23.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sopii amerikkalaiseen tyyliin, mutta yksi reksytointikonsultti sanoi mulle että tuollainen perseennuoleskelu on pitkä miinus suomalaisessa työkulttuurissa. 

Vierailija
10/20 |
23.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin itse ensin, että se olisi tosi hyvä idea vielä muistuttaa itsestään, sillä työ on todella sellainen minkä haluaisin. En tiennyt että se on ihan sosiaalisia normeja rikkovaa käytöstä.

En taida uskaltaa. Jos se vaikka pilaakin kaiken :(

Vierailija
11/20 |
23.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Otanko siis liian ison riskin jos kirjoitan vielä haastattelijalle? Voiko se pilata kaiken?

Mitä sä kirjoittaisit? En usko että sillä kirjeellä voitat mitään, jos/kun teet vain tikusta asiaa. 

Vierailija
12/20 |
23.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin vielä korostaa erästä tiettyä asiaa, joka tuli kyllä ilmi haastattelussa mutta en tiedä miten haastattelija sen käsitti. Taitaa olla myöhäistä? Kiitos mielipiteistä, joita olen saanut.

Vierailija
13/20 |
23.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä näkemyksiä?

Vierailija
14/20 |
23.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sopii amerikkalaiseen tyyliin, mutta yksi reksytointikonsultti sanoi mulle että tuollainen perseennuoleskelu on pitkä miinus suomalaisessa työkulttuurissa. 

Pitää kyllä ihan täysin paikkansa, joskus tullut tuollaista perseennuoleskelumailia haastattelun jälkeen ja vaikuttanut pointseihin jopa laskevasti. Vaikka siis yleensä näissä tapauksissa päätös on kylläkin jo tehty, ainakin se mielikuva vahvimmasta kandidaatista muodostuu heti omaan päähän kun kaikki haastattelut on käyty.

Terkuin HR

Vierailija
15/20 |
23.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä itse olen aina laittanut kiitokset haastattelusta ja kertonut, että olen edelleen tai vieläkin kiinnostuneempi paikasta, kun sain haastattelussa lisätietoja. Ja jos on joku asia ollut, mitä olen halunnut painottaa, niin siihenkin olen viitannut. Ja eteenpäin on päästy....

Vierailija
16/20 |
23.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon yleensä soittanut, en laittanut sähköpostia.

Vierailija
17/20 |
23.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan kuitenkin todella harvat lähettää sähköpostia haastattelun jälkeen niin sitä kautta se voisi olla hyvä juttu.

Onneksi haastattelua ei tehnyt mikään hr-henkilö vaan suoraan työnantaja.

Vierailija
18/20 |
23.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitää kyllä ihan täysin paikkansa, joskus tullut tuollaista perseennuoleskelumailia haastattelun jälkeen ja vaikuttanut pointseihin jopa laskevasti. Vaikka siis yleensä näissä tapauksissa päätös on kylläkin jo tehty, ainakin se mielikuva vahvimmasta kandidaatista muodostuu heti omaan päähän kun kaikki haastattelut on käyty.

Terkuin HR

Ai ihan pointseihin ;)

Vierailija
19/20 |
23.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä ainakin ottaisin positiivisesti, jos hakija lähestyisi sähköpostilla haastattelun jälkeen. Se vaikuttaa sellaisessa tilanteessa jos haastattelija on kahden tai useamman henkilön vaiheilla eikä ole vielä tehnyt ratkaisua. Ei liian pitkää viestiä. Lyhyt muistutus vain, että olet vieläkin kiinnostuneempi paikasta kun sait lisää tietoa ja sinusta saisi todella ahkeran ja hyvän työntekijän tms. T: Työnantaja

Vierailija
20/20 |
23.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vain työnhakija, mutta mun mielestä tämä on vähän sama kuin soitto ennen haastattelua, ota yhteyttä vaan jos on todella asiaa. Jos siis tuntuu aidosti siltä, että et saanut/osannut sanoa asiaasi, tai haluat kertoa uuden suosittelijan yhteystiedot, tai tilanteesi muuttuu jotenkin, niin silloin viesti tai soitto on paikallaan. Ihan vaan kiinnostuksesta kertominen tuskin suomalaisessa kulttuurissa auttaa työn saamisessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kaksi