Menisitkö töihin, jos sinulla olisi hel*etillinen nuha mutta ei kuumetta?
Työni on asiakaspalvelutyötä, osaksi puhelimessa, ja nuhani kyllä kuuluu pitkälle. Eli menenkö töihin vai jäisinkö saikulle, kuumetta ei enää ole. Ehkä voisin saada jotain toimistohommia, että voisin tehdä niitä jossain piilossa puhumatta.
Vai onko tämä vielä flunssaa ja pitää levätä kotona? Eilen illalla oli vielä 38.1, siksi olen tänään kotona. Nyt on tasan 37. Entä jos nousee taas illaksi?
Kommentit (7)
Nuha ei sinänsä estäisi minua menemästä töihin (sehän voi jatkua todella pitkäänkin sen jälkeen kun muut oireet ovat kadonneet) mutta minusta et kuulosta vielä ollenkaan terveeltä. Aika todennäköistä, että lämpö nousee vielä illaksi.
Jäisin kotiin jos siltä tuntuu. 37 on jo lämpöä (ainakin mulla on normaalisti lähempänä 36). Mulla on itellä rajana se 37 tai jos edellisenä päivänä on kova kuume. Mulla oli yöllä 38,7 ja jäin hyvällä omalla tunnolla kotiin vaikka se laski aamuksi.
On se kamalaa jos ei rauhassa saa edes sairastaa, kun syyllisyys painaa. Mielestäni on muita ajatellen parempi jäädä kotiin kuin mennä tartuttamaan muita.
Asiakkaana sanon että pysy kotona!!
Kiitos rohkaisusta,
ilmoitin pomolle että olen vielä sairas.
ap
riippuisi omasta olosta, jos tuntuu että pystyn töihin, niin menisin, jos olisi edelleen väsynyt ja huono olo, en menisi. Minulle harvoin nousee kuume, siksi en koskaan pidä sitä mittarina töihin menemiseen vaan mietin sitä, mikä olo itsellä on. Nuorempana se ei kyllä onnistunut, silloin menin aina töihin kun ei ollut kuumetta, mutta onneksi olen iän myötä oppinut paremmin kuuntelemaan itseäni.