15-vuotias haluaa pitää välivuoden? WTF?
Mun sisko kertoi, kun nähtiin sunnuntaina, ettei meinaa hakea mihinkään kouluun yhteishaussa. Haluaa miettiä ensin mihin kouluun oikeesti haluaa!
Meinaa olla jossain kirppiksellä töissä ja hoitaa jotain kodittomia eläimiä, opiskella japania ja kiinaa, hengailla Kampissa kavereiden kanssa, pelata Nintendoo ja kattella animee.
Mun vanhemmat on kuulemma sanoneet et ihan ok, jos sitten ensi vuonna menisit vaikka johonkin kouluun!
Mä en nyt ihan ymmärrä tätä?? Siskolla on keskiarvo 10 ja soittaa kahta instrumenttia konservatoriossa. Se pääsis musiikkilukioon mitä mä olen aina luullut et se haluaa, mut nyt sitten se ehkä haluiskin kuvataidelukioon tai johonkin kielipainotteiseen tai amikseen johonkin modistilinjalle!!!
Voiko 15 v ihan noin vain ilmoittaa, et aikoo täyspäiväisesti hengaa Kampissa ja ommella vaatteita jollekin pulipnukelle?? Eikö täs maassa ole oppivelvollisuutta??
Kommentit (24)
Vierailija kirjoitti:
Soittaako sisko triangelia ja huuliharppua Porvoon konservatoriossa?
No Porvoon konservatoriossa joo, mutta ei huuliharppua vaan triangelia ja marakasseja! Aloittaa tamburiinin kans kunhan pitää sitä välivuotta. ap
Lukiossa on aikaa miettiä mitä haluaa "isona" tehdä ja mikä omassa elämässä on tärkeää ja mielekästä.
Meidän 15v. ei kyllä tasan tarkkaan jää yläkoulun jälkeen fiilistelemään tyhjän panttina ellei ole jotenkin vakavasti sairas että ei pysty MITÄÄN opiskelemaan.
Kuka muka tietää 15 v mitä haluaa tehdä? Antaa vaikka lorvia vuoden jos siihen on mahdollisuus. Välivuoden pidin itsekkin ja myöhemmin olen opiskellut kaksi eri ammatia. Vähän turhauttaa istua nytkin mutta minkäs teet? Viron poikia saa 2-3 mun palkalla. Mun jälkiä ei tarvi toisen korjailla mutta näköjään se tessin mukainen palkka on liikaa.
Nuorten pitäisi saada paremmin miettiä mitä alkavat opetella. Siinä 15-16 iässä on vielä niin nuori että ei oikeasti tiedä. Antaa kasvaa ja sitten päättää mitä tekee. Eikä sekään ole mailmanloppu jos ei tee mitään. Työttömiin kun on joutunut tutustumaan niin niistä löytyy tosi persoonallisia tyyppejä. Aivan mahtavaa huumoria.
Paikallisessa kierrätyksessä yksi heitti ihan parhaan. Joku akka huusi eikö täällä saa palvelua!? Siihen tämä että lukeeko tuossa teboil? Näytti kädellä kylttiä. Jatkoi siihen että jos haluat palvelua niin mene teboilille. Katsottiin ihan mielenkiinnolla, se akka räjähti ihan tilttiin. Uhkasi hommata potkut, tämä siihen että voi kun tämä onkin niin unelma työ.
Lopulta pomo kävi huutamassa joka ei auttanut paskan vertaa. Orjat jotka oli siellä oli kaikki tämän jätkän puolella. Ei 9 euron päiväpalkalla kannata odottaa mitään vitun palvelua. Kierrätys oli kyllä mahtava paikka, ensimmäinen kysymys työkavereilta oli että kuinka pitkä kakku? Siten siellä suhtauduttiin 9 euron orjuuteen.
Tulipa tästä selitys, sitä kun on tätä aikaa. Antaa nyt sen nuoren miettiä mikä kiinnostaa.
Soittaako sisko triangelia ja huuliharppua Porvoon konservatoriossa?