Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apua, miten irti tästä "nälästä"!

Vierailija
23.02.2016 |

Lyhyestä virsi kaunis. Koko kehoni toiminnot on mennyt ilmeisesti ihan sekaisin kun yli kuukausi sitten aloitin uuden, fyysisesti hyvinkin rankan, lajin. Treenaan 3krt viikossa. 2krt tätä uutta lajia ja 1krs käyn tanssitunnilla.

Nyt mua syötättää ihan jatkuvasti! Eikä kyse voi olla edes nälästä sillä esim liha-aterian jälkeen (broilerin fileepihvi, kasviksina paistettua sipulia, porkkanaa ja purjoa ja noin dl riisiä) on pakko saada jotakin lisää. No esimerkissä meni sitten banaani, vartin päästä 2 taatelia, vartin päästä porkkana. On ihan järjetöntä miten haluaisin koko ajan syödä!

Viikonloppuna rankan työviikon kunniaksi annoin periksi ja hain tiskiltä thairuokaa. Söin/ahmin sen lisäksi pikkupussin cheese ballseja, levyn fazerin pähkinä-rusina suklaata ja pussillisen rotan rykäisyjä. Eikä tehnyt edes tiukkaa!! Joinain treenien jälkeisinä aamuina olo niin hutera että oon mennyt töihin kaupan kautta ja ostanut suklaapatukan. Ja syönyt lounaaksi hampurilaisaterian. Mä lihon väistämättä pallukaksi jos tää ei mene ohi.Oudosti kylläkin vkl herkuttelut ei nostanut naamalle edes nesteturvotusta saati finnejä niinkuin yleensä.

Armottoman syömisvimman lisäksi mun vuosikausia 27pv pysynyt kierto floppas totaalisesti ja päästi menkat alkamaan viikon liian ajoissa. Lihakset on kokoajan jumissa hartioista. Oon joka vkl käyny hieronnassa mutta ne ei saa kaikkia lihaksia auki.

Onko kellään nyt mitään ehdotusta miten mun pitäs toimia normalisoidakseni tilanne?

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
23.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole ylikuntoa trust me. Oon lopun ajan sohvaperuna. -ap

Se tuleekin helpommin sellaisille joiden lähtötaso on huono.

Vierailija
22/26 |
23.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole ylikuntoa trust me. Oon lopun ajan sohvaperuna. -ap

Se tuleekin helpommin sellaisille joiden lähtötaso on huono.

Kuulostaa jotenkin epäloogiselta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
23.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keho haluaa kasvattaa lihaksia, se huutaa ruokaa. 

Vierailija
24/26 |
23.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa että syöt aika vähän aterioilla ja ylipäätään. Tuplaa vaikka ruuan määrä lounaalla tai päivällisellä ja hiilaria saat kyllä syödä aterialla paljon reilummin kuin desin verran riisiä, varsinkin treenin jälkeen. Ja joku "2 taatelia ja porkkana" ei ole kyllä mitään. Oot tainnut tottua syömään päivässä tyyliin salaatin ja omenan ja rahkan, ja nyt kun oot lisännyt treenien myötä päivään (vaan) lämpimän aterian ja ihmettelet miksi on jatkuva nälkä. Muutenkin kuulostaa kummalliselta noi sun ateriat, suklaapatukka ja heseateria. 

En nyt sentään niin vähäruokainen ole. Aamuisin syön yleensä pähkinöitä, hedelmiä, smootiet tai jogurtit marjoilla. Olen kokeillut syödä leipääkin mutta silloin mulla on jo klo 11 jälkeen nälkä vaikka olisin aamiaista ottanut vasta klo 8. Niinpäs sitten syön aamiaiseksi noita mainitsemania asioita ja käyn lounaalla 12-13 aikaan ja syön aina liha-aterian. Korvaan perunamuussit ja riisit salaatilla ja parilla leipäpalalla. Joskus 16 aikaan syön firman tarjoaman hedelmän Noin klo 18 kun tuun kotiin, syön rahkaa tai jonkin eines tonnikalapastamakaroni salatin ja lähden sitten liikkumaan. Kun tuun liikkumasta. Syön joko rahkaa ja marjoja ja banaanin tai lämpimän aterian sisältäen sen yhden broileripihvin, kasviksia ja vähän riisiä. Pakko myöntää että niinä kertoina kun jätän aterian syömättä (johtuen siitä rtten viittis enää klo 22 kokata) aamut on huonoja. Olen tosi tukossa, en jaksa herätä yms... silloin haen sen suklaapatukan aamiaisen tueksi kaupasta. Jotta saisin nopeita hiilihydraatteja. En väitä että petrattavaa ei olis mutta vaikuttaako toi rytmi ja ruokamäärä epätavallisen huonolta?

Vierailija
25/26 |
23.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen treeniä (2-3h) kunnon ateria täysjyväpastaa ja jotain lihaa. Muuten tulee ihan loputon nälkä. Tuo on ainoa keino välttää se.

Vierailija
26/26 |
23.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei tuo ruokailu kyllä mikään ideaalikaan ole. Oikeasti pitäisi syödä:

aamupala

aamupäivän välipala

lounas

välipala

päivällinen

alkuillan välipala

iltapala

Aamupalalla voisi olla keitettyä kananmunaa, pähkinöitä tai  siivu leipää täytteillä tai vaikka mysliä.

Aamupäivän välipala voisi olla se smoothie / marjajuoma (sellaisia urheilujuomapulloja saa, missä keskellä on sellainen kapseli, jota säilytetään pakastimessa, helppo ottaa töihin mukaan). Lounas sitten proteiinipitoinen. Välipalalla rahkaa+siemeniä/jyviä/pähkinöitä/banaania. Päivälliselle enemmän hiilaria kuin proteiinia. Tästä hetken kuluttua treeni. Treenin jälkeen palautusjuoma ("alkuillan välipala") ja iltapalaksi kylmä salaatti: pastaa/riisiä, tonnikalaa / kanaa, kasviksia, raejuustoa...

Vaihda suklapatukat proteiinipatukkoihin. Muista juoda paljon vettä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kolme