Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mä jouduin tänään kieltämään lapseni

Vierailija
29.06.2008 |

kaverin tulon meille, kun meillä on nyt niin vähän ruokaa, ettei meillä ole varaa tarjota kellekään vieraalle omia eväitämme, hyvä kun omalle perheelle riittää!

ihmettelen näitä nykyajan lapsia, kun vaativat aina ruokaa kun tulevat kylään. Pojan kavri aina pyytää pojaltamme että keitettäiskö kahvia ja siinä sivussa pullaa ja voileipiä.

Mikseivät voi mennä kotia syömään kun tulee nälkä? Niin tehtiin 1970-luvulla ja kun oltiin käyty kotona syömässä, tultiin uudestaan leikkimään, jos halutti!

Mä en voi tajuta tätä nykyajan ruuantarjoamista!

Miten muilla on?

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
29.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

eiköhän se nyt ole ilmoitusluontoinen asia,et kavereitten kanssa ollaan-kai se on lastenkin koti??vai pitäis 15 v kysyä lupa,ettäs saako kaveri tulla...teille saa varmaan tulla kerralla vain yksi??mikä on yläkoulu??

yläastetta kutsutaan nykyään yläkouluksi. Yläaste ja ala-aste eivät enää ole nimityksinä käytössä. Tokihan koululaisen vanhempana olet siitä tietoinen?

Kyllä minusta on kohteliasta kysyä, ihan lukiolaisenkin, sopiiko kavereiden tulla. Katsos välillä on perheen yhteistä ohjelmaa jne, johon kaverit ei kuulu. Se ei ole natsimeininkiä vaan perhe-elämää. Meillä ei tulla ja mennä miten sattuu. Eivät aikuisetkaan.

Vierailija
22/35 |
29.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysythän sinäkin jokaiselta lapseltasi erikseen luvan ennenkun tuot sukulaisia/kavereitasi teille? Se on kuitenkin teidän kaikkien koti. Entäs jos lapsesi ovat juuri päättäneet, että tänään on perhepäivä ja pelataan Monopolia koko päivä, ja sitten sinä tuotkin kaverisi teille kahville...Ai ai

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
29.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

22 taitaa olla sellainen

Vierailija
24/35 |
29.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

viikossa, niin kaikki tietäisivät sen etukäteen. Kukaan ei tekis muita suunnitelmia sille illalle. Äidilläkö on oikeus mielivaltaisesti yhtäkkiä päättää, että tänään on perhepäivä ja kavereita ei meille tule. Lapsella saattaisi olla juuri sille päivälle joku tosi kiva juttu kaverin kanssa, onpas kiva sitten viettää perhepäivää..

Vierailija
25/35 |
29.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kai lapsen kaverit syö mieluummin teillä kun saa syödä mitä haluaa ja silloin kun huvittaa, kotona kun todennäköisesti vallitsee ruoka-ajat ja pöytätavat.

Vierailija
26/35 |
29.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

saa syödä mitä haluttaa.

Mä en ole koskaan sanonut niin.

ap

Vierailija
27/35 |
29.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tallaiseen tapaan ap:n kotona. Mitas et ole kieltanyt aiemmin, nyt olettaa tuota kaytantoa jatkossakin. Itse juuri sanoit etta keskiviikkona on taas kaapit taynna ja sitten on taas tarjottavaa. Mitas iniset, jos et uskalla itse niita muutoksia tehda. Ei luulisi voivan noin vaikeaa olla!

Vierailija
28/35 |
30.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka eivät saa kiellettyä muiden lapsia. Ei leikkimökissä eikä ruokapöydässä. Nyt vähän ryhtiä ja varmuutta omaan elämään naiset!

Vierailija
29/35 |
30.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

.jos oltiin toisella leikkimässä. Ja olen vuosimallia 1971.

eikö silloinkin sovittu vierailuista etukäteen? Ei kai murrosikäistenkään lasten kotona ole vieraita kavereita kylässä aina kun tulette töistä? Kyllä mä oletan, että kun mun lapset on yläkoulussa, he pyytävät luvan kaverieden tulolle. Ja jos kaverit eivät tule mistää pidempää kuin naapurista, voivat mennä omaan kotiin syömään.

Buahhhhh? :D Vai kysyit luvan kavereiden vierailuille yläasteella? Sulla ei tainnut olla paljoa kavereita? Mä ainakin hengasin kavereiden kanssa KOKO ajan tuon ikäisenä. Harrastusten lomassa. Joka meillä tai muilla, ja syötiin missä oltiin. Useimmiten tietyssä paikassa, koska heillä oli 3 tyttöä ja siksi aina jotain kivaa säpinää. Taidettiin siinä aika monta pulla- ja sämpyläpeltiä tyhjentää. Ja meillä kaikilla keskiarvot koulussa yli ysin, tehtiin läksyjä ja luetiin yhdessä kokeisiin. Joten parempi hengailla kotona kuin kaupungilla.

Alle kouluikäisten taaperoiden kohdalla ymmärrän vanhempien väliset kyläily sopimukset, koululaisten kohdalla ovat meillä ihan itse sopineet.

Ai niin, minäkin olen joutunut pistämään stoppia meillä syömiselle, koska asumme koulu viereisessä talossa ja olen yh ---> en voi ruokkia päivittäin liutaa koulupoikia, ja mitään ongelmaa ei ole ollut. Tarjoan ruokaa silloin kun päivällisaikaan on vain yksi vieras. Omin luvin eivät enää tyhjennä jääkaappia. Kerran söivät toista kiloa baaneja parissa minuutissa, ja nuhtelun jälkeen ei ole ollut ongelmia.

Vierailija
30/35 |
30.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla tokalle menevä vanhin laspai ja kolme pienempää. Tyttö tuli usein koulusta kotiin jonkun kaverin kanssa ja kysyi saako kaveri tulla leikkimään. Ja kyllähän meille saa. Ongelma oli vain sitten siinä että meillä nuoremmat lapset syövät lounaan vasta klo 13 koska nukkuvat aamulla pitkään. Näin ollen koululainen kavereinen oli aina siinä meillä kun meillä ruoka aika. Aluksi yritin että menisikö keveri kotiinsa syömään mutta kun ei heillä kuulemma ole vielä ruokaa. Oma tyttöni taas halusi yleensä mieluummin lämpimän ruuan kuin välipalaa joten totta kai annoin. Ja nämä kaverit automaattisesti olettivat että hekin saavat ja istuivat päydässä ennen kun ehdin edes kysyä ottavatko hekin. Asia ok silloin kun ruokaa oli enmmän mutta jos oli vähemmän oli ikävää kun ei sitten kellään kunnolla maha tullut täyten. Lopulta yksi kavereista alkoi olla niin omatoiminen että kävi kaapeista hakemassa syötävää kysymättä ja parkkeerasi leipien kanssa meidän sänkyyn syömään ja katsomaan videota. Silloin otin itseäni niskasta ja sanoin että meillä ei ruokaa haeta kysymättä ja jos on nälkä niin voi mennä myös kotiin syömään. Tuo kaveri ei ole sen jälkeen käynyt. Tytöllä myös toinen kaveri joka tuli meille aina kun meillä ruoka aika ja lähti heti syötyään eli kävi selvästi vain syömässä.

Nykyään meillä kavereille tarjotaan joskus mutta ei todellakaan aina.

Vierailija
31/35 |
30.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun meillä on ruoka-aika, kaverit lähetään yleensä kotiin tai harvoin voivat odotella ko lapsen huoneessa sen aikaa. En tykkää siitäkään, että lapset hotkivat ruokansa, jotta pääsevät kaverinsa seuraksi. Siksi vain pitkästä matkasta tulevat kaverit voivat odottaa meillä aterian ajan.

Olen myös opastanut lapsiamme lähtemään kotiin, kun kavereilla aletaan syödä. Joskus soittavat ja kysyvät saavat ruokailla kavereilla ja siihen tarvitaan aina kaveriperheen kutsu.

Vierailija
32/35 |
30.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

yksin kertainen vastaus: ei mitään! Ei jotkut vaan ajattele, mutta jos ilmoitat että menehän siitä kotiisi syömään niin varmaan liikkuu siellä vieraan lapsen päässä että niinpä menenkin.

Ei ihmiset ole ajatustenlukijoita!

Eikä sun tartte ilmottaa että teillä ei ole ruokaa ja sen vuoksi et tarjoa mitään! Tuossa tapauksessa varmasti oma poikasi joutuu huonoon tilanteeseen jos ilmoitat että teillä ei ole ruokaa!!!!

Vierailija
33/35 |
30.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun sullakin ap, eli kiinteitä ruoka- aikoja ei yksinkertaisesti ole...

Ja siksi ne kaverit ei mene kotiin ruoka- aikana.

Kyllä meillä ainakin oli joka päivä ruoka kello 17, kuten myös kavereilla ja sillon mentiin kotiin syömään.

Jos sattui olemaan kaverilla niiden ruoka- aikana, niin vanhemmat tarjosivat sitä kyllä, mutta kohteliaisiin tapoihin kuului kieltäytyä ja mennä kotiin syömään... Eri asia oli jos tarjottiin jätskiä tai jotain "varta vasten".

Vierailija
34/35 |
30.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapset 6 ja 7 vuotiaat ja kyllä meillä saa kavereita olla leikkimässä. Ruoka-aikaan kaverit menevät kotiinsa syömään tai jos heillä ei ole vielä ruoka-aika niin odottavat lasten huoneessa, näin ollut meillä aina eikä siitä ole kertaakaan ongelmaa ollut. Jos sovittu että kaveri on meillä hoidossa kun vanhemmat esim.asioilla niin tietysti silloin syö meidän kanssa. Välipalaa saatan joskus antaa kavereillekin jos esim.jätskiä tmv. niin ei tarvii vierestä katsoa kun muut herkuttelee.

Vierailija
35/35 |
30.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Kysehän on siis lapsesta ja ei hän välttämättä ajattele yhtään mitään. Minusta sinä vaadit nyt liikaa lapselta ja olen tätä mieltä, vaikka lapsesi kaveri olisi 15-vuotias

-Ehkä kaverin kotona tarjotaan ruoat vieraille ja hän ei ymmärrä, mitä sun päässä liikkuu?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän seitsemän