Jos olisit onneton mutta sulla olis vähän rahaa, mitä tekisit?
Olen yksinäinen ja keski-ikäinen perheetön nainen, jolla on paha masennus. Mutta jonkin verran on tilillä rahaa extraa- siis ei paljoa mutta pari tonnia - joten mihin kannattaisi sijoittaa? Kampaajalla kävin jo ja uudet rillitkin ostin.
Mihin itse sijoittaisit tai mitä tekisit, jos ei perhe nielisi aikaasi ja haluaisit piristää mieltä.
Kommentit (37)
Vierailija kirjoitti:
Olen yksinäinen ja keski-ikäinen perheetön nainen, jolla on paha masennus. Mutta jonkin verran on tilillä rahaa extraa- siis ei paljoa mutta pari tonnia - joten mihin kannattaisi sijoittaa? Kampaajalla kävin jo ja uudet rillitkin ostin.
Mihin itse sijoittaisit tai mitä tekisit, jos ei perhe nielisi aikaasi ja haluaisit piristää mieltä.
Lähtisin Budapestiin, Prahaan tai jonnekin muuhun suht turvalliseen halpispaikkaan, jossa on paljon historiaa, kulttuuria, ostoksia, hyvää ruokaa, nähtävää, kuultavaa ja elämää 24/7. Siellä ei tarvitse ajatella itseään, jos ei halua. Siellä näkee kurjuutta aivan eri sfääreissä, niin ehkä oma masennuskin menee mittasuhteisiin. Sinne voi halutessaan kadota tai löytää seuraa millon vaan (ei pelkkää seksiseuraa, vaan juttukavereita). Voi elää luksuselämää ja hemmotella itseään pilkkahintaan ja unohtaa hetkeksi oikean elämänsä.
Niin minä tekisin.
Joogakurssit kotikaupungissa voisi oikeasti auttaa mielenmaisemaan.mutta ei se hetkessä elämää muuta.esim pari kuukautta useamman kerran viikossa.löytyykö esim kansalaisopistosta edullista?
Menisin kylpylään pitkäksi viikonlopuksi ja etsisin jostain naisen seuraksi.
Ikisinkkumies
Olisin vähemmän onneton kuin nyt kun ei ole yhtään rahaa.
Menisin rentouttaviin hoitoihin ja lomamatkalle ystävän kanssa. Liikunta ja luonto piristävät mieltä myös. Söisin hyvin ja terveellisesti. Hankkisin ensimmäisenä tietysti apua masennukseeni.
Vierailija kirjoitti:
Luulin että joku oli nostanut minun tekemän aloituksen jostain aikojen takaa, koska olen itse kirjoittanut suunnilleen noilla sanoilla tänne kerran. :)
Oikeasti? No mihin sijoitit ja mikä oli paras vinkki? Ap
Vierailija kirjoitti:
Personal Trainer. Saat kipinän liikuntaan, liikunnasta itseluottamusta ja paremman mielen.
Tai sitten ei.
Mä lähdin tuossa tilanteessa pariksi kuukaudeksi ulkomaankomennukselle töihin. Kun maa oli aurinkoinen ja elin siellä hyvin säännöllistä elämää, söin vain itselleni sopivaa ruokaa, en käyttänyt ollenkaan alkoholia ja ulkoilin päivittäin kävelylenkeillä, mun olo koheni parisa kuukaussa todella paljon. Ekst kaksi viikkoa oli kyllä aika vaikeita, sittn alkoi helpottaa. Mutta paranemisen määrän huomasi oikeastaan vasta sittn kun oli ollut jonkun aikaa taas Suomessa.
Menisin joko mindfullness kurssille (niitä on viikon tai viikonlopun kursseja muistaakseni). Auttaa parantamaan elämänlaatua ja saattaa löytyä ystäviäkin. En tosin ole ollut, joskus lukenut noista. Tai sitten yksin ulkomaanmatkalle jonnekin ei turistirysään.
Mitäköhän tekisin... en ehkä mitään kovin kummallista. Ottaisin vähän vapaata töistä ja asettuisin mukavasti ja kaikessa rauhassa lukemaan uudelleen jotain niistä kirjoista, joita nuoruudessani rakastin. Tai sitten tekisin viikonloppureissun toiseen kaupunkiin ja kiertelisin museot, puistot ja kahvilat. Tai houkuttelisin sen ystävän, jota en ole pitkään aikaan tavannut, kanssani vesipuistoon. Ehkä tekisin nämä kaikki. Ennen kaikkea ottaisin itselleni aikaa, mutta en murehtimiseen, vaan antaisin itselleni tehtäväksi löytää uudelleen ne asiat, jotka silloin ennen tekivät elämän mielekkääksi. Palkitsisin itseni joka kerta, kun onnistun ajattelemaan positiivisen ajatuksen.
Ostaisin taulun ja kivat verhot ja tuijottelisin niitä. Siitä se sitten lähtisi.
Ap:n ongelma tuntuu olevan yksinäisyys. Eli miten sitä voisi lievittää ihan pysyvästikin, ei vain esim. matkustamalla. Sijoita johonkin maksulliseen mutta hyvään nettipalveluun? Tosin en tiedä, onko sellaisia. Tai kaipaatko kumppania.
Yks juttu tuli mieleen, jos yksinäisyys vaivaa.. sohvasurffaus! :) Mun yks sinkkuystävä harrastaa sitä, on majoittanut väkeä jo kymmenistä maista, reissannut itsekin ja saanut paljon uusia ystäviä.
http://www.rantapallo.fi/hotellit/couchsurfing-surffailua-sohvalta-tois…
Matkailu kannattaa aina ja siihen ei ole pakko kaikkia säästöjään kuluttaa. Mene jonnekin, mikä sinua on aina kiinnostanut! Jos et keksi sopivaa kohdetta, esim. Pariisi, Rooma tai Lontoo tai ihan joku rantaloma vaikka Kanarian saarilla voi olla ikimuistoinen ja piristävä kokemus. Parhaimmillaan olen selvinnyt noista reissuista n. 500e budjetilla (tyyliin lentänyt halpalentoyhtiöillä ja nukkunut hostelleissa, elämys sekin) ja sillä saa reissuun myös pientä seikkailun makua, jos sellaisesta tykkää. :)
Itse innoistuin tuosta hyvästä kamerasta ja eikun kuvaamaan. Mä olen surkea kuvaaja, mutta haluja sitäkin enemmän. Suttuisia ja tuhruisia otoksia, opettelemaan. Nyt ei anna aika periksi.
Toinen on eläin. Koira etenkin. Siltä saa varauksetonta rakkautta aina. Kissa on hyvä vaihtoehto, jos suostuu olemaan lähellä. Meidän kissa ei viihdy sylissä tai muutenkaan rapsuteltavana. Koiramme sen sijaan on touhukas ja rapsuteltavana aina..
Etten koko kahta tonttua sileeksi laittaisi, ehkä puolet. Ihan kotimaan matkailukin olisi kiva juttu. Kunnon fillarilla pitkin Suomen niemeä.
Miksi itse et ostaisi lämpöä?