Istutko taksissa eteen vai taakse?
Kommentit (45)
Tietysti taakse. Ei kai kuskin viereen istuta muualla kuin maalla, kun kuski on tuttu.
Taakse aina jos matkustajia on enintään kaksi. Jos olen kolmas ja oletan olevani maksaja, saatan istua eteenkin.
Ennen istuin eteen, mutta sitten opin aaveelta kuinka se on suorastaan pyhäinhäväistys ja kuskit vihaa sitä, ja sen jälkeen olen istunut aina taakse.
Miten sekaisin täytyy olla, että istuu ainoana matkustajana eteen?
Tietenkin taakse. Ei se kuski mikään mun kaveri ole.
No kertokaas nyt, mikä siinä edessä istumisessa on niin paha asia? Siis, jos on yksin matkustajana?
Entäs jos takana on jo joku (yksi matkustaja), menettekö taakse vai silloin eteen?
Istuin kerran väsyneenä ja kotiin päin kiirehtivänä eteen. Kuski pälisi koko ajan ja uteli kaikenlaisia henk.koht. asioita. Kävi vähän liian tuttavalliseksi, kyseli miesystävästä ym. Yritti kutsua itsensä kahville.
Ahdistuneena maksoin ja poistuin. Sen jälkeen en ole koskaan istunut eteen. Ei ollut ulkomaalaistaustainen vaan suomalainen lihava keski-ikäinen ukko.
Puhutteko te mitään kuskin kanssa? varmaan ette jos taakse istutte, minä oon aina istunu eteen ja pölisty koko matka...tyhmä minä, ai kuskit inhoo..
Eteen vasta jos takana on kaksi tai enemmän.
Maalla kuulemma tosin on tapana istua eteen kuskin viereen vaikka on yksinkin.
Vierailija kirjoitti:
Miten sekaisin täytyy olla, että istuu ainoana matkustajana eteen?
Hmm. valaisetko vähän?
Aiheesta ohi, mutta Australiassa on loukkaavaa, jos taksimatkustaja istuu taakse.
Matkustan niin harvoin taksilla, että menen automaattisesti etupenkille. Kiva sitten seurata, kun kuski vääntelee ja huokailee vieressä...
Maalla :DD pölöt hesalaiset taas vauhissa
Kaikkea sitä oppiikin. En teinnyt, että edessä istuminen on noin iso synti :)
vvx kirjoitti:
Jos siis päiväsaikaan matkustat ja yksin?
Taakse tietysti. Olen maksava asiakas.
Ja siihen kuuluu myös että taksikuski aukaisee ovet, ottaa matkatavarat vastaan laittaa ne tavarasäilöön ja ojentaa ne myös minulle matkan päätyttyä. Eikä höpinöillään häiritse matkan aikana.
Vierailija kirjoitti:
Hahahaa, anteeksi mutta näin sieluni silmin ton sun eka lauseen kuvan...joku yrittää ängetä sinne taakse itsepintaisesti vaikka siellä pönöttää istua kolme mykkää suomalaista ja etupenkki vapaana :) :)
Mä oon kyllä ihan "kaapunnissa asununna ja eteen oon männy, mutta savolaesia eekaet lasketa" liekkö kuopijo ees kaapunti monen mielestä.
Vierailija kirjoitti:
En ole ikinä asunut maalla, mutta istun taksissa etupekillä, jos matkustan yksin. Vielä ei ole kukaan kuskeista valittanut.
Taakse.