Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Istutko taksissa eteen vai taakse?

vvx
22.02.2016 |

Jos siis päiväsaikaan matkustat ja yksin?

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
22.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eteen jos matkaan yksin.

Vierailija
22/45 |
22.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kertokaas nyt, mikä siinä edessä istumisessa on niin paha asia? Siis, jos on yksin matkustajana?

Ei yhtään mitään. Jotkut nyt haluaa leikkiä tomitusjohtajaa/ministeriä ja mennä taakse, ja taksi on ainut auto missä he voivat sen tehdä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
22.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

vvx kirjoitti:

Jos siis päiväsaikaan matkustat ja yksin?

Taakse tietysti. Olen maksava asiakas.

Ja siihen kuuluu myös että taksikuski aukaisee ovet, ottaa matkatavarat vastaan laittaa ne tavarasäilöön ja ojentaa ne myös minulle matkan päätyttyä. Eikä höpinöillään häiritse matkan aikana.

No eipä oo kertaakaan täällä pohjoisessa tuleet aukasemaan ovea kun kotoo hakevat, pitäskö mun seuraavalla kerralla vaan seisoa ja oottaa että se nousee mulle oven avaamaan...ja eteen oon menny.

Vierailija
24/45 |
22.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taakse, tietysti. Olen asiakas, en kaveri.

Vierailija
25/45 |
22.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Istuin kerran väsyneenä ja kotiin päin kiirehtivänä eteen. Kuski pälisi koko ajan ja uteli kaikenlaisia henk.koht. asioita. Kävi vähän liian tuttavalliseksi, kyseli miesystävästä ym. Yritti kutsua itsensä kahville.

Ahdistuneena maksoin ja poistuin. Sen jälkeen en ole koskaan istunut eteen. Ei ollut ulkomaalaistaustainen vaan suomalainen lihava keski-ikäinen ukko.

Joo, siinä tulee vähän liian parisuhdeolo, jos on tyhjä taksi ja istuu eteen.

Muutenkin on ärsyttävää, jos kuski pälisee odottaen kommenttia joka sanaan. Yleensä otan taksin, jos olen myöhästymässä yövuorosta - eli silence, please.

Kerran tosin oli persoonallinen pälisijä. Oli aika tuhti aikamiespoikakuski, jolla oli ilmeisesti laihdutusprojekti päällä. Siinä se pälisi lakkaamatta ja yhtäkkiä ojensi jotain takapenkille ja kysyi -

"Otatko babyporkkanoita? Pirkan."

Vierailija
26/45 |
22.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän taksia lähes viikoittain Turussa, Tampereella ja Porissa. Huomatessaan minun lähestyvän tolppaa kuski usein avaa oven valmiiksi. Oikean takaoven, ei kertaakaan repsikan ovea.

Vierailija
27/45 |
22.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eteen vasta jos takana on kaksi tai enemmän.

Maalla kuulemma tosin on tapana istua eteen kuskin viereen vaikka on yksinkin.

Olen pienessä kotikaupungissani huomannut, että tietty asiakasryhmä istuu mielellään eteen. Ne sedät, jotka tulevat aamulla kotoa taksilla Alkoon, ja sama taksi vie heidät paluukyytinä takaisin kotiin. Kai edessä on helpompi sönköttää kuskille suuria viisauksiaan.

Vierailija
28/45 |
22.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keppien ja kipsijalan kanssa aina eteen, takana jalkatila vähissä ja keppien kanssa jokseenkin älytöntä säheltämistä. Muuten yleensä vähintään yksi matkaseuralainen mukana, joten taakse.

Vierailija
29/45 |
22.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entäs jos takana on jo joku (yksi matkustaja), menettekö taakse vai silloin eteen?

No kuka nyt mun tilaamassa taksissa istuisi valmiina? Ei ne mitään kimppakyytejä ole. 

Vierailija
30/45 |
22.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Istuin kerran väsyneenä ja kotiin päin kiirehtivänä eteen. Kuski pälisi koko ajan ja uteli kaikenlaisia henk.koht. asioita. Kävi vähän liian tuttavalliseksi, kyseli miesystävästä ym. Yritti kutsua itsensä kahville.

Ahdistuneena maksoin ja poistuin. Sen jälkeen en ole koskaan istunut eteen. Ei ollut ulkomaalaistaustainen vaan suomalainen lihava keski-ikäinen ukko.

Joo, siinä tulee vähän liian parisuhdeolo, jos on tyhjä taksi ja istuu eteen.

Muutenkin on ärsyttävää, jos kuski pälisee odottaen kommenttia joka sanaan. Yleensä otan taksin, jos olen myöhästymässä yövuorosta - eli silence, please.

Kerran tosin oli persoonallinen pälisijä. Oli aika tuhti aikamiespoikakuski, jolla oli ilmeisesti laihdutusprojekti päällä. Siinä se pälisi lakkaamatta ja yhtäkkiä ojensi jotain takapenkille ja kysyi -

"Otatko babyporkkanoita? Pirkan."

Ihana

Vierailija
31/45 |
22.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eteen vasta jos takana on kaksi tai enemmän.

Maalla kuulemma tosin on tapana istua eteen kuskin viereen vaikka on yksinkin.

En ole ikinä asunut maalla, mutta istun taksissa etupekillä, jos matkustan yksin. Vielä ei ole kukaan kuskeista valittanut.

No ei tietenkään ne valita maksavalle asiakkaalle. Täähän on ihan sama kuin väite että "kaikkien mielestä meidän häät oli ihanat"; no tottakai, kuka nyt sanoisi ettei ollut? 

Asiakkaan paikka taksissa on takapenkillä.

Vierailija
32/45 |
22.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttäreni lähti massiivisen cosplay-mekkonsa kanssa tanssiaisiin taksilla ja kuski ehdotti etupenkkiä, koska siellä oli enemmän tilaa.

Vierailija
33/45 |
22.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eteen vaon silloin, jos taksi tulee takapenkkiä myöten täyteen tai jos jonkin vamman takia on mahdottoman hankalaa päästä taakse istumaan, vaikka kuinka penkkejä yritettäisiin säätää. Esim. jalka paketissa ja keppien kanssa liikenteessä.

Vierailija
34/45 |
22.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina taakse! Varsinkin sen jälkeen, kun kuski kerran alkoi ehdotteleen ja laittoi kätensä mun reidelle :(

Vierailija
35/45 |
22.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä kuski avaa sen oven, minne haluaa asiakkaan istuvan, eli sen mukaan toimin.

Helsingissä taakse, maaseudulla ja pikkukaupungeissa eteen.

Vierailija
36/45 |
22.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Takseissa, siis max. ylemmän keskiluokan autoissa on poikkeuksetta etuistuin noin 20x miellyttävämpi istua, siinä on yleensä sähkösäätö. Matkustusmukavuus ylipäätään on etuistuimilla aivan eriluokkaa kuin takana, ellei kyseessä ole aivan edustusluokan ajoneuvo, joita suomen taksissa harvemmin näkee.

Skoda Octavian takarahilla ei ole erityisen nautittavaa istua...

Vierailija
37/45 |
22.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

USAssa alkaa edes yrittako etuistuimelle, luullaan etta aiot ryostaa taksin.

Vierailija
38/45 |
22.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taksietiketti menee näin: tomppeli istuu eteen.

Jos pariskunta menee kyytiin, niin nainen kuljettajan taakse ja mies oikealle puolelle. Jos kyytiin änkeää useampi, niin maksaja eteen.

Vierailija
39/45 |
22.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä :D itse olen aina yksinmatkustavana istunut eteen. Toiset kuskit höpöttelee ja toiset ei, kumpikin sopii minulle vallan hyvin. Edessä näkee hyvin liikennettä ja matkan etenemistä ja on helppo hoitaa maksu sitten perillä. Olen ajatellut, että se on jotenkin epäilyttävää istua taakse. Itse ainakin odottaisin puukkoa selkään/kaulalle suunnilleen kun olisin kuskina ja tuntematon ihminen istuisi takapenkillä, "parhaassa" tapauksessa vielä hiljaa... Huh!

Vierailija
40/45 |
22.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eteen istun ja ihan paljasjalkainen kaupunkilainen olen.