Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Luottaako avovaimoon vai find my iPhone-palveluun

Vierailija
22.02.2016 |

Avovaimoni oli viettämässä iltaa kaverinsa kanssa kaupungilla viime viikonloppuna ja koska asumme vähän kauempana kaupungista oli hän päättänyt jäävänsä kaverinsa kanssa hotelliin yöksi.

Sunnuntaina aamupäivästä sitten aloin soittelemaan hänelle kun ei hänestä ollut kuulunut mutta hän ei vastannut. Hetken mielijohteesta kävin hänen iCloud-tunnuksillaan käyttämässä find my iPhone-palvelua ja yllätyksekseni hänen puhelimensa ei ollutkaan hotellilla vaan muutaman kilometrin päässä osoitteessa jossa google mapsin streetview:n mukaan on pienkerrostalo. Meillä on ollut kaikki salasanat ja tunnukset ihan avoimesti toisemme tiedossa tyyliin ei ole mitään salattavaa mutta avovaimoni on sen verran teknologiarajoitteinen että tuskin osasi aavistaa että tuollainenkin on mahdollista.

Myöhemmin sitten kartalta näkyi kuinka piste liikkui kävelyvauhtia hotellille ja hän soittikin minulle takaisin ja kertoi heränneensä hotellilta. Meillä on hänen paluustaan asti ollut ns. tilanne päällä ja yhä edelleen hän väittää minulle että ei ole ollut muualla kuin hotellilla ja että Applen paikannuspalvelussa on vikaa. Mitäs murottajat ovat asiasta mieltä, onko tässä sellainen mahdollisuus olemassa että puhelin onkin ollut koko ajan hotellilla ja palvelu ei ole toiminut, olen saanut jo kuulla että ainakin verkkoyhteydet oli tosi olemattomat kuulemma siellä hotellilla.

Kommentit (93)

Vierailija
1/93 |
22.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitkä murottajat?

Vierailija
2/93 |
22.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

find my avovaimo -palvelu

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/93 |
22.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhuu sulle paskaa, kun ei ymmärrä käryn käyneen.

Vierailija
4/93 |
22.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä vastaava palvelu sanoo että lapset on koulupäivänä koulun kanssa saman kadun varrella olevan kerrostalon pihalla. Ja siis koulussa ovat .Välimatkaa koulun pihan ja tuon paikan välillä on noin 500m. En tiedä, oisko lähin tukiasema siinä sen kerrostalon katolla tai jotain...

Vierailija
5/93 |
22.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyl ainakin mä olen nähnyt joka kerta missä kukakin liikkuu meidän perheessä ja niissä tilanteissa ku puh ollu hukassa niin saanut tarkat osoitteet

Vierailija
6/93 |
22.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Murottajat? Ollaan kyllä AV:llä, mutta ei se mitään.

Meillä on käytössä Applen find my friend, ja se näyttää usein mitä sattuu. Esim. näyttää lapseni monen kilometrin päähän sieltä missä on tai minut itseni aivan ihmeelliseen paikkaan. Tekee myös sitä,,että näyttää minun olevan mökillämme vaikka olen kaupungissa, saattaa siis käyttää jotain aiempia sijainteja. Eli en hirveästi luottaisi sen paikannuskykyyn.

Vierailija
7/93 |
22.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se piste liikkui asunnolta hotelliin, niin selvä tapaus, vaimo kävi vieraissa. Minulla tuo palvelu on aina toiminut 50m tarkkuudella.

Vierailija
8/93 |
22.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaimos sai kyrpaa berseeseen.

Vierailija
9/93 |
22.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pettämässähän se on ollut. Kyselepä sen kavereilta vähän tarkemmin illan ja yön kulusta.

Jos ovat vaivaantuneita, niin eiköhän peli ole sillä selvä. Muijan kamat jätesäkkeihin ja lukot vaihtoon.

Vierailija
10/93 |
22.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

no mitäs luulet, find my iphone toimii kyllä 100 %:sen varmasti.

Vierailija
11/93 |
22.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitkä murottajat?

Aika surkea yleistieto jos ei tiedä ketkä ovat murottajia ja jos ei tiedä MuroBBS:n olemassaoloa

Vierailija
12/93 |
22.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Murottajat? Ollaan kyllä AV:llä, mutta ei se mitään.

Meillä on käytössä Applen find my friend, ja se näyttää usein mitä sattuu. Esim. näyttää lapseni monen kilometrin päähän sieltä missä on tai minut itseni aivan ihmeelliseen paikkaan. Tekee myös sitä,,että näyttää minun olevan mökillämme vaikka olen kaupungissa, saattaa siis käyttää jotain aiempia sijainteja. Eli en hirveästi luottaisi sen paikannuskykyyn.

Pettäjänpuhetta, paikannus on pelottavan tarkka. Kokeile vaikka itse sen puhelimen kanssa. Lähde kävelemään ja seuraa paikannusta.

Vierailija
13/93 |
22.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Murottajat - ap on erehtynyt keskustelupalstasta.

Applen paikannuspalvelu tekee kyllä välillä fibola. Itse en stalkkaa ketään find my iphonella (ja laitontahan se onkin, sullahan täytyy olla hänen käyttäjätunnukset ja salasanat varastettuna) mutta huomaan paikannuspalvelun satunnaiset ongelmat siitä, miten valokuvat tagaantuvat paikkoihin, jotka voivat olla oikeasta kuvauskohteesta joskus parinkymmenenkin kilometrin päässä. Joskus paikannimet menevät sekaisin, niin että tarjotun nimistä kulmakuntaa ei ole olemassakaan. Luulen, että tämä kertoo viasta pohjakartoissa/GISissä.

Vierailija
14/93 |
22.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos palvelussa on häikkää ja esim. tukiasema ei varmaksi tiedä missä puhelin on, puhelimen sijainti voi "hyppiä" paikasta toiseen kun palvelu yrittää sen paikantaa vajailla tiedoilla. Tai sitten puhelin näkyy sijaitsevan siellä, missä palvelu on sen viimeksi havainnut (jos puhelin on esim. sammutettu). 

Se, että puhelin näkyisi pitkään samassa väärässä paikassa aloillaan, ja sen jälkeen siirtyisi pikkuhilljaa oikeaan paikkaan, on käytännössä mahdotonta. Etenkin tuo kävelyvauhtia siirtyminen - se olisi vielä ehkä uskottavaa jos se yhtäkkiä pomppaisi kauempaa hotellille, mutta mikään virhe ei voi saada palvelua luulemaan että nyt puhelin on paikassa x, nyt x2, nyt x3, jne, kunnes se huomaisi puhelimen olevankin hotellilla. Ts. mikään virhe ei voi olla niin säännönmukainen, että se pikku hiljaa korjaa itsensä oikeaan paikkaan.

Vierailija
15/93 |
22.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Horo ulos

Vierailija
16/93 |
22.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitkä murottajat?

Aika surkea yleistieto jos ei tiedä ketkä ovat murottajia ja jos ei tiedä MuroBBS:n olemassaoloa

Minä tiedän kyllä, mutta mitä se kertoo aloittajan yleistiedosta? Tämä on vauva palsta.

Vierailija
17/93 |
22.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitkä murottajat?

Ai niinkö? Joillain meistä on muutakin tekemistä kuin kartoittaa kaikki mahdolliset keskustelupalstat läpi.

Vierailija
18/93 |
22.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm. Miksi olisi sitten kipittänyt sinne hotelliin ylipäätään? Vai oliko käynyt viemässä kamansa sinne jo etukäteen?

Vierailija
19/93 |
22.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

HSL:n matkakortin historia on myös hyvä paikka seurata akan liikkeitä. Kaikki tapahtumat jäävät talteen ja voit tutkia niitä kännykän sovelluksella nfc:n avulla tai netissä.

Vierailija
20/93 |
22.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pettämässähän se on ollut. Kyselepä sen kavereilta vähän tarkemmin illan ja yön kulusta.

Jos ovat vaivaantuneita, niin eiköhän peli ole sillä selvä. Muijan kamat jätesäkkeihin ja lukot vaihtoon.

Lain mukaan ketään ei voi häätää omin päin omasta kodistaan. Täytyy hakea häätöä käräjiltä. Mutta moraalisesti olen samaa mieltä, akka ulos.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kolme