Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HS: Ratkaisu suomalaisten huonoon kuntoon sekä miehet että naiset armeijaan, sanoo arvostettu professori

Vierailija
11.10.2022 |

Kehopositiiviset lylleröpylleröt ylös, ulos ja lenkille!

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä mieltä kehopositiiviset on tästä? 

https://www.hs.fi/urheilu/art-2000009125101.html

Vierailija
2/18 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tämä mikään ratkaisu ole. Lihavia on kaikissa ikäluokissa ja armeijaan ei oteta yli 28-vuotiaita. Miten armeijan käynti parantaa keski-ikäisten ja vanhusten kuntoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No juu, ei ole.

Vierailija
4/18 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on hyvän mielen ketju : )

Vierailija
5/18 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa-a. Ikinä en ole niin huonossa kunnossa ollut kuin armeija-aikana. Sotkussa munkkeja ja karkkipussi joka päivä. Urheiluharrastus oli intin ajan tauolla.

Vierailija
6/18 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen intin käynyt jo 90 luvulla. Eli pääsenkö takaisin sinne kohentamaan kuntoani? Naiset kuulostavat hyvältä armeijassa 😛silloin niitä ei siellä vielä ollut.

Vierailija
7/18 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme et hs:ssa julkaistiin. No eiköhän tuoltakin ukolta kohta joku Nuorgam itke jotain... Hirveän teon meni tekemään

Vierailija
8/18 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen alkanut harkitsemaan armeijaan menoa muutenkin. 🤔

N.21

Vierailija
9/18 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keski-ikäisille oma armeija kans!

Vierailija
10/18 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keski-ikäisille oma armeija kans!

Siellä vois kohottaa kuntoa ja oppia käytöstapoja

Vierailija
11/18 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen alkanut harkitsemaan armeijaan menoa muutenkin. 🤔

N.21

Joillakuilla se on velvollisuus, jotkut saavat harkita.

Vierailija
12/18 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa-a. Ikinä en ole niin huonossa kunnossa ollut kuin armeija-aikana. Sotkussa munkkeja ja karkkipussi joka päivä. Urheiluharrastus oli intin ajan tauolla.

Sama oli parilla urheilullisella tutulla. Toinen pelasi jo ennen inttiä futista hyvinkin tavoitteellisesti, toinen kisasi keskipitkän matkan juoksussa. Kummallekin +10 kg ja kunto heikkeni intin aikana. Toki varmasti keskimääräisesti tarkasteltuna nuoret liikkuvat sen verran vähän, että useimmilla intti parantaa sekä lihas- että kestävyyskuntoa.

Ja mä en edes päässyt vapaaehtoista palvelusta suorittamaan, koska terveystarkastuksen perusteella olin "liian laiha". Kiitti.

Vierailija
13/18 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten saisi äkkiä vapautuksen? Intissä ei saa pitsaa ja pleikkaria! :,(

terv pullamössö-punkero

Vierailija
14/18 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Armeijassa ei kunto kyllä ainakaan minun aikanani päässyt kohoamaan, kun mitään systemaattista kunnon kehittämistä ei ollut. Harjoituksissa välillä mentiin maksimitehoilla, mutta ei sellaisesta hetkittäisestä rytistämisestä paljoa käteen jää.

Vierailija
15/18 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naurettava ajatus tuo armeija. Joo, tilapäisesti siellä varmasti huonokuntoisimpien kunto nousee, mutta ainakin omat tutut jotka ei ole olleet liikunnallisia sitä ennen, ovat kyllä palanneet heti vanhoihin tapoihinsa armeijan jälkeen. Eipä se alle vuoden vähän liikunnallisempi jakso nuorena paljoa pelasta.

Vierailija
16/18 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on jo valmiiksi epämotivoitunut urheilemaan niin tuskinpa armeija asiaan auttaa. Eihän liikunta siellä mitään mukavaa yleensä ole ja voi jäädä isompi kammo liikuntaan, kun juostaan painavat kamat päällä verenmaku suussa. Puolen vuoden tai vuoden jälkeen on myös helppo palata takaisin sohvaperunaksi, vaikka hetkellisesti olisi tullut enemmän liikuttua. Parhaiten liikuntaan kannustaisi se, että se olisi mahdollisimman mukavaa. Lisäksi enemmän hyötyliikuntaa päivän aikana auttaa kummasti ja liikettä tulee melkein huomaamatta.

Vierailija
17/18 |
12.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hah, älkää unta nähkö.

Vierailija
18/18 |
12.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

armeijaa ei ole sitä varten perustettu että huonokuntoiset voisivat oppia terveille elämäntavoille. pitäisi kehitellä muita menetelmiä joilla kannustaa terveellisiin elämäntapoihin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän yksi