Hei te jotka olette hyviä koirien kanssa!
Eli sain koiran tajuamaan että hakee pallon mulle mutta ei tajua antaa sitä minulle.Jättää pallon pienen matkan päähän.Sain sen satunnaisesti tuomaan pallon minulle käteen mutta siinä samassa pentu käy käteen kiinni ja jos sanon että ei niin sitten se luulee että kiellän sitä pallon tuomista.vaikeeta.
Palveluskoirarotu joten kaipaa kauheasti sellaista aivojumppaa mut tätä en nyt saa opetettua.Mitä teen väärin?
Kommentit (33)
Koira oppii kun puree sitä palloista.
Vierailija kirjoitti:
Eli sain koiran tajuamaan että hakee pallon mulle mutta ei tajua antaa sitä minulle.Jättää pallon pienen matkan päähän.Sain sen satunnaisesti tuomaan pallon minulle käteen mutta siinä samassa pentu käy käteen kiinni ja jos sanon että ei niin sitten se luulee että kiellän sitä pallon tuomista.vaikeeta.
Palveluskoirarotu joten kaipaa kauheasti sellaista aivojumppaa mut tätä en nyt saa opetettua.Mitä teen väärin?
En ikävä kyllä osaa neuvoa vastaan vain leuhkiakseni. Kokemusta on vain koirista, kissoista ja hevosista. Ne eläimet ainakin tykkää musta. Pienenä mulla oli koira joka nukkui jalkopäässä ja odotti oven takana kun olin poissa. Tyttökaveri antoi mulle kissan josta olin ensin että höh. Se oli aivan mussa kiinni, leipoi mahaani kun katsoin telkkaria. Sitten nukkui siinä mahani päällä. Mähän olen järjetön läski 180/80.
Yksi entinen harrasti heppailua ja siksi eksyin tallille. Sellainen aitaus, laidun mikä onkaan se aidattu alue? Kuitenkin kun yhtä vähän silitin niin niitä hevosia alkoi tunkeilla käden ulottoville. Semmoinen muija joka oli siellä töissä sanoi ettei ole ikinä nähnyt moista kiinnostumista.
Mä en ole mikään eläin ihkuttaja mutta jostain syystä eläimet tykkää meikästä. Kaverini on ehdottanut että ota tuo koira. Kun käyn kylässä se eläin työntää kuonoaan silitettäväksi. Häntä heiluu ja on niin onnessaan kun huomioin sitä. Lähdettyä kuulemma vinkuu ja raapii ovea. Eihän se koira tajua kun sanon etten ota nyt mitään eläintä.
Yhden naisen koiran nostin pois makuuhuoneesta kun se vähän häiritsi. Tämä nainen oli aivan ihmeissään. kertoi että puree ja olihan se isokin, ehkä jotain 40-50 kiloa. Teki niin "hurjan" jutun että nuolaisi kättäni. Tän jutun muija nipisti itseään kun epäili näkevänsä unta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Palveluskoirarotu joten kaipaa kauheasti sellaista aivojumppaa mut tätä en nyt saa opetettua.Mitä teen väärin?Aloitat sillä, että häiritset sen keskittymistä. Vaatii äärettömästi toistoja, että pentu oppii antamaan pallon tai minkä tahansa esineen. Itselläni oli yliaktiivinen pentu joka ei suostunut luopumaan mistään, sekä puolusti ruokaansa yms. kaikki nämä opetettiin pois.
Vartioiko pentu myöskin ruokaansa? Tätä toteutettiin tuntikaupalla. Pennulle annettiin ruokaa nenän eteen ja sitten otettiin pois uudestaan ja uudestaan.
Pallon saat pois heiluttamalla esim. herkkua nenän edessä, mutta tätä harjoitusta viedään kokoajan pidemmälle.
Sinkkumies
Mitä järkeä ottaa toiselta ruoka pois?
Jos sulta otettaisiin ruoka pois uudestaan ja uudestaan, oppisitko siitä jotain hyödyllistä? Muodostuisiko sulle hyvä suhde sen kanssa, joka niin tekisi?
Aivan idioottimaista.
Kun oot heittänyt sen pallon ja koira on sitä sulle takaisin tuomassa, niin otat itse liikkumalla vähän takapakkia, menet kyykkyyn ja käännät selän - samalla kutsut koiraa innokkaasti. Se pentu on vielä niin utelias, että kiertää sun eteen.