Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Monennestako yrityskierrosta tulit raskaaksi?

Vierailija
22.02.2016 |

Hei,

olisi mukava kuulla kuinka monennella kierrolla tulit raskaaksi. Olen 28-vuotias nainen ja olemme yrittäneet nyt 2kk ajan, eli tosi vähän aikaa. Kuitenkin tuntuu että omassa lähipiirissä ja perheessä jokainen on tullut ekalla yrittämällä raskaaksi ja yritän rauhoitella itseäni nyt sillä, että voi siinä hetki kestääkin.

Olen tikutellut ovulaatiota kahden kierron kohdalla ja molempina on harrastettu seksiä, tosin molempina kertoina vain pari kertaa. Nyt on yritetty sitten useammin ja toivottavasti tuottaisi tulosta. Gynekologilla on tarkoitus käydä ultraäänessä jotta nähdään onko kaikki ok.

Voikohan lievä ylipaino jo olla hedelmällisyyttä heikentävä tekijä?

Kiitos kaikille jotka viitsivät vastata.

Kommentit (57)

Vierailija
41/57 |
22.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suunnittelematon raskaus, kuukautisten toiseksi viimeisenä vuotopäivänä.  Siskoni yritti miehensä kanssa 21-vuotiaista 24-vuotiaiksi ennen kuin tärppäsi vaikka panivat ovulaatiotestin opastamina kuin kanit. Näiden pohjalta olen kyseenalaistanut kaiken mitä raskaaksi tulemisesta väitetään.

Vierailija
42/57 |
22.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ehti olla kuudet kuukautiset ennenkuin tulin raskaaksi. Aikaa meni tosin 15 kk. Epäsäännöllinen ja pitkä kierto...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/57 |
22.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neljä lasta, ja jokainen raskaus alkoi käytännössä seuraavan kierron aikana. Meillä siemen on siis itänyt erittäin hyvin. Nyt on putket laitettu kiinni, näin herkästi raskautuva pariskunta ei uskaltaisi olla koko loppuhedelmällisyysaikaa (n. 35 v - 45 v) kumien tai pillerien varassa...

Vierailija
44/57 |
22.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekasta ja tokasta.

Vierailija
45/57 |
22.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä olen monenlaisissa yrityksissä ehtinyt kiertää, mutta eräässä Turkulaisessa kebab-ravintolassa lopulta tärppäsi ja tulin kuin tulinkin raskaaksi :)

Vierailija
46/57 |
22.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neljännestä kierrosta tulin raskaaksi, nyt mennään puolessa välissä :) odottavan aika oli pitkä ja itsekin ehdin jo monen monta kertaa miettimään tulenko raskaaksi ollenkaan. Olen alle 30v, lievää ylipainoa.

Kovasti vaan tsemppiä teille ja rautaisia hermoja! Todennäköisesti tulet kyllä raskaaksi jossain vaiheessa :-)

Vierailija
47/57 |
22.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en halua lapsia, joten en edes yritä. En voi ymmärtää naisia, jotka vapaaehtoisesti haluavat lapsia. Lapset ovat inhottavia.

Vierailija
48/57 |
22.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen aina saanut kaikki muksuni ihan ilman minkäänlaista yrittämistä. Naurattaa oikein kuinka paljon joko mahoja naisia tai sitten pienipallisia kimittäjämiehiä sitä oikein onkaan kun ei muksuja tule :D

Vierailija
49/57 |
22.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 23, perusterve, hoikka ja liikunnallinen, tupakoimaton. Yritimme vuoden ja alkoi jo iskeä epätoivo. Olimme sopineet miehen kanssa että kun koko elämä alkoi pyöriä oviksen tikuttamisen ja  kiertopäivien laskemisen ympärillä, että jollei siitä kierrosta tule mitään niin pistetään pariksi kuukaudeksi koko lapsen yrittäminen jäihin. Siitä sitten tärppäsi :)

Tsemppiä ap!

Vierailija
50/57 |
22.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskenmenoon päättynyttä raskautta yritettiin 9kk, ja tätä uutta raskautta yritettiin sen jälkeen 18kk. Nyt vihdoin onnistui ja rv 16 menossa, peukut pystyssä että kaikki menisi vain hyvin!  Ja alle 30-vuotiaita, perusterveitä ihmisiä olemme molemmat. 

Vierailija
51/57 |
22.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylipaino kyllä heikentää hedelmällisyyttä!

Ekaa ei edes mitenkään yritetty, toka sai alkunsa tokasta kierrosta pillereiden jälkeen.

Vierailija
52/57 |
22.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menossa yrityskierto 22. kaiketi. Noin kaksi vuotta joka tapauksessa mennyt, ei ole yhtään raskautta alkanut tähän mennessä. Olemme molemmat normaalipainoisia ja alle 30. Harmittaa, että odotimme ylimääräiset puoli vuotta lääkärin kehotuksesta ennen kuin saimme lähetteen lapsettomuusklinikalle. Nyt saamme odottaa sinne pääsyä vielä muutaman kuukauden ennen kuin pääsemme edes tutkimuksiin. Ajatus kaikista tutkimuksista ja hoidoista ahdistaa kovin, mutta niin tekee myös ajatus lapsettomuudesta. Jos adoptointi olisi helpompaa ja nopeampaa, en edes harkitsisi hoitoja, mutta se tie taitaa olla vielä epätoivoisempi.

Vierailija
53/57 |
22.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekasta kerrasta syntyi esikoinen, toista on yritetty 7 vuotta, välissä kolme keskenmenoa.

Vierailija
54/57 |
22.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin laskemisen siinä yk25 pailkeilla. Nyt rv33

Vierailija
55/57 |
22.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen reippaasti ylipainoinen. Ikä lapsia tehdessä oli 28-33v. Minulla on kolme lasta.

Eka ja toka tärppäs ekasta kierrosta. Kolmas tokasta, joten siinä sai jo vähän tehdä hommia ;)

Kolme lasta riitti ja sen jälkeen on pitänyt olla tarkkana, meidän hedelmällisyydellä ei välttämättä paljoa tarvi kun olisin raskaana. Onneksi ehkäisy on pitänyt. Mutta kyllä se vähän on pelottanut.

Vierailija
56/57 |
22.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksanut lukea koko ketjua työpäivän jälkeen 😟

25% tulee raskaaksi 1. kierrosta, 50% puolen vuoden jälkeen ja 80% 9 kk yrityksen jälkeen. Sitten loput 20% pareista kärsii lapsettomuudesta.

Kova rivi mutta totta. Oikeasti gynekologit suosittelevat hakeutumaan tutkimuksiin, jos aktiivista ja emättimeen päätyvää ejakulaatioon päättyvää heteroseksiä harrastavat parit eivät saa naista raskaaksi 6kk sisällä. Julkisen terveydenhuollon 1v. raja on täysin myöhäinen ja keinotekoinen.

T: kokenut äitiysneuvolan th

Vierailija
57/57 |
22.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En jaksanut lukea koko ketjua työpäivän jälkeen 😟

25% tulee raskaaksi 1. kierrosta, 50% puolen vuoden jälkeen ja 80% 9 kk yrityksen jälkeen. Sitten loput 20% pareista kärsii lapsettomuudesta.

Kova rivi mutta totta. Oikeasti gynekologit suosittelevat hakeutumaan tutkimuksiin, jos aktiivista ja emättimeen päätyvää ejakulaatioon päättyvää heteroseksiä harrastavat parit eivät saa naista raskaaksi 6kk sisällä. Julkisen terveydenhuollon 1v. raja on täysin myöhäinen ja keinotekoinen.

T: kokenut äitiysneuvolan th

Minkälaiset näkymät noilla 20 prosentilla on? Pitääkö varautua kokonaan lapsettomuuteen? Entä osaatko sanoa, millaiset jonothoitoihin on?

T. Tutkimuksiin jonottava