Monennestako yrityskierrosta tulit raskaaksi?
Hei,
olisi mukava kuulla kuinka monennella kierrolla tulit raskaaksi. Olen 28-vuotias nainen ja olemme yrittäneet nyt 2kk ajan, eli tosi vähän aikaa. Kuitenkin tuntuu että omassa lähipiirissä ja perheessä jokainen on tullut ekalla yrittämällä raskaaksi ja yritän rauhoitella itseäni nyt sillä, että voi siinä hetki kestääkin.
Olen tikutellut ovulaatiota kahden kierron kohdalla ja molempina on harrastettu seksiä, tosin molempina kertoina vain pari kertaa. Nyt on yritetty sitten useammin ja toivottavasti tuottaisi tulosta. Gynekologilla on tarkoitus käydä ultraäänessä jotta nähdään onko kaikki ok.
Voikohan lievä ylipaino jo olla hedelmällisyyttä heikentävä tekijä?
Kiitos kaikille jotka viitsivät vastata.
Kommentit (57)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä me ollaan mietitty jo valmiiksi että jos ei vaikka 6kk kuluessa onnistu niin vähintäänkin sperman voisi tutkia. Kiva kuulla teidän tarinoita kun tosiaan tuntuu että omassa lähipiirissä on vaan näitä ekasta kierrosta raskautuneita.
Olen todella vasta nyt ymmärtänyt miten perseestä on kysellä ihmisiltä kysymyksiä heidän lapsihaaveistaan. Meillä on herranjesta 2kk yritystä takana ja aina kun joku kysyy että "jaahas viiniä vielä juodaan" niin tuntuu siltä kun joku iskisi puukolla sydämeen. Ap.
Älä juo edes sitä lasillista viiniä. Juuri raskauden alussa alkoholi on erittäin haitallista. Jo se yksikin annos. Et varmasti halua kehityshäiriöistä tai oppimisvaikeuksista kärsivää lasta. Just tänään oli aamutvssä tästä asiasta ettei kannata yhtään juoda alkoholia jos raskaus toiveena.
Raskausaikana ei tietenkään pidä juoda yhtään, mutta yritysaikana kyllä pitää voida elää myös normaalia elämää. Punkkua käytetään monesti myös edistämään raskaaksi tulemista, koska se kiihdyttää verenkiertoa.
Tietty jos yrittää raskautta, niin loppukierrosta ehkä kannattaa jättää ne kännien vetämiset pois.
Vierailija kirjoitti:
Onko teillä ollut mitään poppaskonsteja mukana yrityksessä, greippimehuja tms?
Mä oon tullut ihan vainoharhaiseksi, esim tällä hetkellä on ovulaatio ja mietin voiko olla vahingollista jos on liian tiukat housut, hullu minä...
Ap.
Tuolla stressillä ja hössöttämisellä ainakin tulet hienosti ehkäisemään raskauden.
Mites, jos olisit vaan ihan normaalisti? Ei meitä olisi täällä miljardeja ihmisiä, jos raskaaksi tuleminen vaatisi kaikilta poppakonsteja... Ottakaa rennosti ja eläkää normaalisti, jos vuoden sisään ei raskaus ala niin lääkäriin.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä me ollaan mietitty jo valmiiksi että jos ei vaikka 6kk kuluessa onnistu niin vähintäänkin sperman voisi tutkia. Kiva kuulla teidän tarinoita kun tosiaan tuntuu että omassa lähipiirissä on vaan näitä ekasta kierrosta raskautuneita.
Olen todella vasta nyt ymmärtänyt miten perseestä on kysellä ihmisiltä kysymyksiä heidän lapsihaaveistaan. Meillä on herranjesta 2kk yritystä takana ja aina kun joku kysyy että "jaahas viiniä vielä juodaan" niin tuntuu siltä kun joku iskisi puukolla sydämeen. Ap.
Se on meidän kulttuurissa paljon hyväksytympää kertoa niistä pikaonnistumisista/vahingoista. Meidänkin lasta varmaan lähes kaikki pitävät vahinkona, vain ihan lähipiiri tietää että tahkottiin liki kolme vuotta ilman ehkäisyä, ennenkuin tämä kaveri sai viimein alkunsa...
Mutta ei noista huudella, varmasti sinunkin tuttavissasi on monia joilla on mennyt kauan saada lapsi. Ja varmasti edes muutama sellainen, joka kärsii lapsettomuudesta ja käy hedelmöityshoidoissa kaikessa hiljaisuudessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä juo edes sitä lasillista viiniä. Juuri raskauden alussa alkoholi on erittäin haitallista. Jo se yksikin annos. Et varmasti halua kehityshäiriöistä tai oppimisvaikeuksista kärsivää lasta. Just tänään oli aamutvssä tästä asiasta ettei kannata yhtään juoda alkoholia jos raskaus toiveena.
Ei voi kuin ihmetellä miten noi Keski- ja Etelä-Eurooppalaiset on ikinä oppineet edes lukemaan, kaikkien näiden vuosisatojen aikana... puhumattakaan lisääntymisestä.
Ainoa ja paras neuvo, jonka voin ap:lle antaa on: elä normaalia elämää, lakkaa stressaamasta raskautumista ja nauti elämästäsi & puolisostasi (kaikilla konsteilla).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei voi kuin ihmetellä miten noi Keski- ja Etelä-Eurooppalaiset on ikinä oppineet edes lukemaan, kaikkien näiden vuosisatojen aikana... puhumattakaan lisääntymisestä.
Ainoa ja paras neuvo, jonka voin ap:lle antaa on: elä normaalia elämää, lakkaa stressaamasta raskautumista ja nauti elämästäsi & puolisostasi (kaikilla konsteilla).
Kiitos ihanasta neuvostasi ja muillekin! Yritän ajatella että tässä on vielä aikaakin hyvin ja minnekään ei ole kiire. Kyselyt harmittaa mutta olen ajatellut jatkossa sanoa ihan suoraan että tuollainen kysyminen on epäkohteliasta.
Liikunta onneksi mulla auttaa pään nollaamisessa ja varmaan raskautumistakin helpottaa. Toivottavasti pian onnistuisi <3 Ap.
Ihan yhdestä kerrasta! :)
Mutta mulla onkin sitten ihan hirveät pms:sätkin, (olen siis hyvin hormonaalinen) että suotta kadehditte!
Kakan määrä on vakio elämässä. ;) Jos nyt tässä yhteydessä noin voi edes sanoa..
Eka raskaus 21-vuotiaana alkoi epämääräisesti, sillä pillereiden lopetuksen takia ei ollut menkkoja, mutta 1.-2. kierrosta. Nyt 26-vuotiaana menossa 9. kierto ilman plussaa. Lääkäriin ajattelin mennä vasta kun on vuosi yritystä takana, sillä todennäköisyys tulla raskaaksi ovulaatiosta huolimatta on n. 20 prosenttia ja vuoden kuluessa yrityksen alusta suurin osa pariskunnista on raskaana.
25-vuotiaana 3. kierrosta ja 28-vuotiaana 5. kierrosta. Jälkimmäinen tärppäsi heti, kun stressitön vaihe elämästä loppui ja samalla päätin olla stressaamatta vauvan teosta. Sillä kierrolla myös jäin aina seksin jälkeen makoilemaan ja katselemaan telkkaria. Yleensä nousin heti pesuille. Esikoisesta en edes stressannut, vaan elin normaalisti (välillä epäterveellisestikin) ja en edes tehnyt raskaustestiä heti kun siinä jotain olisi näkynyt.
Esikoinen oli ylläri, kuopus tärppäsi kierrolla 13 :). Ikää itsellä esikoisen kanssa 30v ja kuopuksen 34v.
Esikoinen 4 kierto toista yritetään pian 8 kiertoa eikä vaan kuulu. 24v normipaino
Yrityskierrosta? Tuli mieleen opiskeluajan yritysvierailut ja kiertokäynnit mutta ei meillä ainakaan ollut minkäännäköistä riskiä tulla raskaaksi noilla vierailuilla. Niin se maailma muuttuu.
Täysin terve, hoikka, 24-vuotias nuori nainen ja puoli vuotta kesti yrittäminen. Kaikki arvot hyviä, liikuin, söin ja lepäsin hyvin mutta silti meni puoli vuotta.
Ensimmäisestä yrityksestä. Ja kaksoset tuli :D
28 v -1 kk, 30 v -1 kk ja 33 v -2 kk
Olin 19-vuotias perusterve nainen kun jätimme ehkäisyn pois. Meni 6 kiertoa ja tulin raskaaksi, mutta raskaus meni kesken. Tämän jälkeen meni 5 yrityskiertoa ja tulin uudelleen raskaaksi.
Esikoinen ehkäisystä huolimatta, kakkonen yk4 ja kolmas yk2.
Klinikalla 7 inseminaatiota, joista yhdestä raskaus ja keskenmeno. Ensimmäisestä kierroksesta IVF:ää tärppäsi. Ikä aloittaessa 31.
En laskenut yrityskiertoja, mutta raskautta alettiin yrittämään kun olin 27-v ja 37-v tulin raskaaksi.
Mulla on tosi epäsäännöllinen kierto, esikoinen tärppäsi 4. kierrosta ja kuukausissa se teki 7,5 ja kuopus tärppäsi 6. kierrosta ja yrityskuukausia oli kertynyt 9.