Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ärsyttää kun äitini leikkii astmaatikkoa ja käyttää minun lääkkeet

Vierailija
22.02.2016 |

Mun äidillä ei todellakaan ole astmaa ! 😣
Se ei tajua ees mun vaikeuksia astmaatikkona, vaikka mulla on se nelivuotiaasta asti ollut. Jos esimerkiks sanon että en pysty juoksee niin pitkästi ku alkaa sattua keuhkoihin, se sanoo et se johtuu siitä et mulla on huono kunto. 🙄 Ja jos vaikka pakkasella en saa happee kunnolla niin se on ihan helisemässä et en haluu mennä ulos vaa siks ku on kylmä. En myöskää pysty pyöreilee kauheen pitkii matkoja ilman et suunnilleen kaadun tienposkeen, ja se vaan aattelee et oon laiska, mutta kun ne keuhkot rasittuu liikunnasta niin hieveen pitkiin suorituksiin ei kykene. Oon silti ihan ok kunnossa, ja harrastan liikuntaa omaan rytmiini, mut ulkoliikunta ei vaan oikee sovi mulle ellei se oo esimerkiks kävelyy.
No sit tullaa tähän mun äidin väitettyyn astmaan. Me oltii nyt veljen ja isän kaa influenssassa, vaikka otettii kaikki ne rokotteet (niiku joka vuos). Ja syy tälle on se ettei minä ja mun äiti sairastuttais influenssaa 😂😂 joo, no mä jouduin luonnollisesti sit ottaa koko sen ajan enempi niit hoitavii lääkkeitä. No nyt mun äiti sit hoksas et hän on ainoo joka ei sairastunu nii nyt se "köhii" tuol keittiös, kävelee ympäri meidän kotii ja valittaa ku on niin kipeet keuhkot ja näin vaikka sillä on oikeesti ihan pikkuköhä. Sit se oli jo kaivanu mun pef-mittarit ja kortisonipurkin esiin. Mittaukset sillä normisti joku 600 nii aluks oli 570 ja sit yllättäen laski 300 🙄😑 verrattuna siihen et mun normi pef ilman lääkettä on 400, nyt sairaana 300-320. Ja lääkkeellä 380. (Ollaan saman pitusii) Nyt ei ollu ees kovin paha silleen, eikä tarvinu kortisonia, mutta tää yks oli jo kaivanu sen mun purkin esille ja oli ottamas ku sanoin et ei ota, ku sitä ei mielellää määrätä ja se on oikeesti hätätilanteisii. 😣 Sit se alko ottaa mun hoitavaa lääkettä, jota se ei tosiaan tarvi. Ja se on aika kallis lääke ja joudun maksaa ne ite kk rahasta. Tarjosin sit avaavaa ja se otti sitä mut kohta se itki jo ku ei muka auta.
Siis mikä ihme tota naista vaivaa??? Miks sen pitää päästä vetää jtn showta et se on sairaampi ku onkaa 😑 Mun isä ja veli heti tietty säälmäs äitii ja sen kamalii oireita, vaikka kumpiki 39 asteen kuumees.. 👋 Siis joo arvostan et äiti on nytki pitäny must huolta aina töitten jälkee ja tuonu mehuu mut miks sen täytyy tulla mun lääkkeille ? Ymmärtäisin jotenki jos se ees maksais ne, mut joudun eka tekee hulluna kotitöitä et ees saan sen kuukausirahan ja siitä menee tyylii 50€ suoriltaa lääkkeisii muutaman kk välin riippuen toki siit millaset oireet.. Onko ihan oikein? Täytin just 16v eli oon '00.
Ps. Jos äiti luet tätä niin moi ✌

Kommentit (50)

Vierailija
41/50 |
22.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

HEI KOLMOSSIVUN VASTAAJAT. kyseessä on teini, joka rakastaa äitiään eikä kykene näkemään häntä realistisesti! Yrittäkää miettiä niin että tuntemattomat haukkuisivat netissä teidän äitiä. Varmasti tuntuisi jossakin. Äiti, kelvotonkin, on kuitenkin aina äiti.

Ja juuri siksi on erittäin tärkeää herättää ap todellisuuteen. Äitimyytti on pakko rikkoa, kun se vaarantaa lapsen terveyden ja hengen. Tuo äiti ei rakasta lastaan, ja vaikka se onkin todella rankkaa kuulla saatika myöntää, se on nyt todellisuus. Mitä aiemmin ap sen hyväksyy, sitä aiemmin hän voi etsiä apua ja alkaa parantua niistä henkisistä ja fyysisistä vammoista joita tuollainen äiti on aiheuttanut. Hyssyttely ei nyt auta ketään, se vain mahdollistaa tuon äidin sairaan toiminnan jatkumisen.

Vierailija
42/50 |
22.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästäkin aloituksesta näkee miten vahingollista on perinteisen äitimyytin ylläpitäminen. :(

Lapset mieluummin kärsivät kuin hankkivat apua ettei äitiä vain syyllistettäisi.

Äiditkin osaavat olla pahoja ja ilkeitä ihmisiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/50 |
22.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mitä sinä tänne aloituksia tästä asiasta teet kun et kuitenkaan osaa ottaa neuvoja vastaan?

Kuule ikipissis, kyseessä on 16-v lapsi, joka ei kykene ymmärtämään onien vanhempiensa pahuutta. Tajuatko, että tuo lapsi tulee todennäköisesti saamaan äidiltä rangaistuksen, kun yrittää kieltää hältä lääkkeet? Kyseessä on lapsi-äiti suhde, valtasuhde sen todellisessa merkityksessä. Onko ihme, jos sp puolustaa kaikesta huolimatta rakasta äitiään?

Hyvä ap. Puhu asiasta isäsi kanssa. Jos hän ei kuuntele sinua, voit kääntyä terveydenhoitajan puoleen. Varaa hänelle rohkeasti aika, ja sano että haluat puhua kotitilanteestasi. Tiedän, että pelottaa mutta äitisikin pitää nyt tajuta että kyse on sinun hengestä ja terveydestä, ja hän voi saada huomiota teiltä muillakin keinoin.

Minä ehdottaisin, että ap menisi suoraan terveydenhoitajan puheille. Jos äidillä todellakin on jotain persoonallisuushäiriöpiirteitä, isä voi olla tämän "talutusnuorassa" ja kertoa äidille, jolloin tämä saattaa aavistaa, että ap on menossa asian kanssa "eteenpäin" ja kiirehtiä panemaan kapuloita rattaisiin. Ikävä sanoa näin, enkä haluaisi pelotella ap:ta spekulaatioilla tämän äidin "pahuudella", mutta tämä on ikävä kyllä täysin realistinen vaihtoehto mikäli pershäiriötä todella löytyy. Silloin pitää olla itse aina askeleen edellä :/ -38

Normaali isä tajuaisi tuon tosiaan ilman erityistä puhuttamistakin. Isäkään ei selvästi ole normaali, joten ihan turha sen kanssa on yrittää jutella. Ei normaali vanhempi tarvitse lasta kertomaan, että "hei äiti syö mun lääkkeet ja saatan kuolla ilman niitä, sanotko sille että ei söisi lääkkeitäni"! Kyllähän isä näkee mitä talossa tapahtuu. Kyllä isä tietää, että lapsi joutuu maksamaan itse lääkkeensä.

Vierailija
44/50 |
22.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tästäkin aloituksesta näkee miten vahingollista on perinteisen äitimyytin ylläpitäminen. :(

Lapset mieluummin kärsivät kuin hankkivat apua ettei äitiä vain syyllistettäisi.

Äiditkin osaavat olla pahoja ja ilkeitä ihmisiä.

Lääkäri väittää lapsen valehtelevan koska äitimyytti, ja jotkut kirjoittajat hyssyttelevät koska äitimyytti. Todellakin, tuo myytti pitää rikkoa, tai muuten se viaton lapsi kärsii vielä vuosia.

Vierailija
45/50 |
22.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän ketjuun on vastannut aktiivisesti yksi miesasiamies. Ihan hyvää settiä äitimyytistä, mutta äidin häiriintyneisyys ei kyllä tästä astma-esimerkistä vielä todennu. Vanhemmuus on ristiriitaista ja heillä on myös tuhoavia, tiedostamattomia yllykkeitä lasta kohtaan. Tässä taustalla lienee äidin salattu kateus lapsen erityisasemasta astmaatikkona tai alkuperäinen syyllisyys ja torjunta, kun ei ensimmäinen kohtaus johti sairaalaan ja tilanteen pelasti famu. Tämä juttu voi kieputtua sieltä asti. Ja monilla perheenjäsenillä on vaikeuksia kunnioittaa toisten rajoja ja nähdä toisena aidosti erillisinä yksilöinä. Tässä tilanteessa vaarallista on se, että napsimalla huomiopillereitä äiti vaarantaa lapsensa perussairauden hoidon ja terveyden. Siksi tässä ei ole psykoanalyysin paikka, vaan lapsen lääkeasiat täytyy saada kuntoon ulkopuolisella interventiolla. 

Ap sinun täytyisi nyt kertoa lääkärillesi, miten on käynyt. Sinua suojaa vaitiolovelvollisuus, äidilläsi ei ole oikeutta päästä tietoihisi, jos kiellät sen. Vanhempien todella pitää kustantaa lääkitys, mutta ei ole itsestään selvää, etteikö se voi sisältyä kuukausirahaan, jota varten teet kotitöitä.

Vierailija
46/50 |
22.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tähän ketjuun on vastannut aktiivisesti yksi miesasiamies. Ihan hyvää settiä äitimyytistä, mutta äidin häiriintyneisyys ei kyllä tästä astma-esimerkistä vielä todennu. Vanhemmuus on ristiriitaista ja heillä on myös tuhoavia, tiedostamattomia yllykkeitä lasta kohtaan. Tässä taustalla lienee äidin salattu kateus lapsen erityisasemasta astmaatikkona tai alkuperäinen syyllisyys ja torjunta, kun ei ensimmäinen kohtaus johti sairaalaan ja tilanteen pelasti famu. Tämä juttu voi kieputtua sieltä asti. Ja monilla perheenjäsenillä on vaikeuksia kunnioittaa toisten rajoja ja nähdä toisena aidosti erillisinä yksilöinä. Tässä tilanteessa vaarallista on se, että napsimalla huomiopillereitä äiti vaarantaa lapsensa perussairauden hoidon ja terveyden. Siksi tässä ei ole psykoanalyysin paikka, vaan lapsen lääkeasiat täytyy saada kuntoon ulkopuolisella interventiolla. 

Ap sinun täytyisi nyt kertoa lääkärillesi, miten on käynyt. Sinua suojaa vaitiolovelvollisuus, äidilläsi ei ole oikeutta päästä tietoihisi, jos kiellät sen. Vanhempien todella pitää kustantaa lääkitys, mutta ei ole itsestään selvää, etteikö se voi sisältyä kuukausirahaan, jota varten teet kotitöitä.

Älä nyt sotke mitään miesasiamiehiä tähän.

Ja miten voit väittää, ettei tuon äidin käytös ole AP: n kirjoitusten perusteella häiriintynyttä?

Miten tuon äidin käytöstä voi mitenkään puolustella?

Oman lapsen hyvinvointi merkitsee rakastavalle vanhemmalle niin paljon, että ei ikinä voisi viedä lapsen lääkkeitä ja vielä teeskennellä itse sairasta.

Vierailija
47/50 |
22.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen toinen noista jotka huomauttivat että kyse on apn äidistä, joka selittää apm käytöstä. Ärsyttää nuo sinaiset provonhuutelijat joka paikassa.

Vaikka kyseessä on äiti, hän on sairas päästään ja ap tarvitsee apua. Kyseenalaistamalla apn uskottavuuden koska hän reagoi normaalin lapsen tavoin typerää ja paskavammaista, ajattelematonta ja toivottavasti se ei ajanut apta pois.

Vierailija
48/50 |
22.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko täällä kukaan vielä tuonut esille sitä seikkaa, että astmalääkkeestä ei ole mitään hyötyä ihmiselle, joka ei ole astmaatikko?

Vierailija
49/50 |
22.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Just, sorry, on vielä tuo peruskoulukin kesken enkä aatellut et se ois täällä nii tarkkaa. Ootko ite tuore parikymppinen vai miksi noin hapan asenne ?. En käytä demiä ja tänne ei tarvii rekisteröityy.

AP

Miksi ihmeessä vanhemmat eivät maksa peruskouluikäisen reseptilääkkeitä, vaan lapsi joutuu maksamaan itse!

Vierailija
50/50 |
22.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti kirjoittaa lääkärille lapun siitä, että hän ottaa (luvattomasti) lääkkeitäsi. 

Äitisi pitää hakeutua tutkimuksiin, jos hän kuvittelee, että hänelläkin on astma.