Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nainen: Miksi sukupuolitiede ei ole totuudenmukaista vaan tarkoituksenhakuista

22.02.2016 |

Tiedämme miksi miehet katselevat tätä touhua sivusta (ritarillisuus). Miksi naiset katsotte sivusta kun ihmiset eivät etsi totuutta sukupuolten suhteen? Onko totuus liian karua? Voin miehenä myöntää huonot puoleni kuin myös hyvät puoleni. Hieman ajatus huonoista puolista kirpaisi kirjoittaessa, mutta koen kasvaneeni.

Totuudenmukainen sukupuolitiede voisi vielä pelastaa länsimaat.

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
22.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä miesasiamiehet eivät ole kenenkään kasvattamia, niin he eivät ymmärrä, miten kaupunkielämässä toimitaan, että kaikki kulkee juohevasti.

Vierailija
22/34 |
22.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Oven avaaminen toiselle ihmiselle ei ole naisvihaa. Sen sijaan jos avaat oven vain naisille ja siksi, että koet sen olevan miehen velvollisuus, se kertoo alentavasta suhtautumisesta naisiin, ajatuksesta, että he ovat heikompia kuin sinä itse, mies. 

On olemassa asioita, joita monet naiset tekevät ja monet miehet tekevät, mutta tämä perustuu enimmäkseen sosiaalisiin normeihin, ei niinkään biologiaan. Toki biologiallakin on omat vaikutuksensa, mutta ne ovat keskimääräisiä eivätkä siis päde jokaisen kohdalla. Ja onhan näitä tutkittu, tulokset eivät vain ilmeisesti ole sinulle mieleen.[/quote]

??? Mutta naisethan ovat (yleensä) fyysisesti miehiä heikompia. Pitäisikö tämä tosiasia kieltää? Minusta on ainakin kohteliasta, että mies avaa minulle oven ja myös tarkoituksenmukaista, että mies kantaa painavimmat kauppakassit.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
22.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä helvettiä te ostatte kaupasta tai miten raskaita ovia teillä on jos ette jaksa itse kantaa/avata? Ei ihme ettette jaksa jos ette ikinä tee mitään. Lihakset surkastuu. Joo saa antaa muiden kantaa ostokset ja avata ovet, mutta oikeasti, eihän ne perkele edes paina paljon.

Vierailija
24/34 |
22.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oven avaaminen toiselle ihmiselle ei ole naisvihaa. Sen sijaan jos avaat oven vain naisille ja siksi, että koet sen olevan miehen velvollisuus, se kertoo alentavasta suhtautumisesta naisiin, ajatuksesta, että he ovat heikompia kuin sinä itse, mies. 

On olemassa asioita, joita monet naiset tekevät ja monet miehet tekevät, mutta tämä perustuu enimmäkseen sosiaalisiin normeihin, ei niinkään biologiaan. Toki biologiallakin on omat vaikutuksensa, mutta ne ovat keskimääräisiä eivätkä siis päde jokaisen kohdalla. Ja onhan näitä tutkittu, tulokset eivät vain ilmeisesti ole sinulle mieleen.

??? Mutta naisethan ovat (yleensä) fyysisesti miehiä heikompia. Pitäisikö tämä tosiasia kieltää? Minusta on ainakin kohteliasta, että mies avaa minulle oven ja myös tarkoituksenmukaista, että mies kantaa painavimmat kauppakassit.

Minun voimani riittävät kyllä mainiosti oven avaamiseen. Minusta on kohteliasta, että minulle avataan ovi, mutta ei siksi että minä olen nainen ja avaaja mies. Käytöstapoihin kuuluu avata ovi seuraavalle, ihan sama mitä sukupuolta tämä edustaa.

Jos et itse jaksa kantaa kauppakasseja ja toinen on voimakkaampi, ilman muuta on järkevää, että se voimakkaampi kantaa painavammat kassit. Jälleen kerran sukupuolesta riippumatta. 

Vierailija
25/34 |
22.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on ainakin kohteliasta ja herrasmiesmäistä, että mies avaa minulle oven. Sanokaa mitä sanotte. Tottakai saisin oven itsekin auki, mutta se ei ole tässä se pointti.

Vierailija
26/34 |
22.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta on ainakin kohteliasta ja herrasmiesmäistä, että mies avaa minulle oven. Sanokaa mitä sanotte. Tottakai saisin oven itsekin auki, mutta se ei ole tässä se pointti.

Mutta miksi nimenomaan miehen pitää avata sinulle ovi? Ei sillä, toki sulla on oikeus arvostaa niitä asioita mitä haluat (vaikkakaan ei oikeutta vaatia ketään avaamaan sinulle ovea sukupuolen perusteella). Kiinnostaa vain tietää. Itse arvostan oven avaamista ihan sinällään kohteliaana tapana, avaajan sukupuolella ei ole merkitystä.

Vierailija
27/34 |
22.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta miksi nimenomaan miehen pitää avata sinulle ovi? Ei sillä, toki sulla on oikeus arvostaa niitä asioita mitä haluat (vaikkakaan ei oikeutta vaatia ketään avaamaan sinulle ovea sukupuolen perusteella). Kiinnostaa vain tietää. Itse arvostan oven avaamista ihan sinällään kohteliaana tapana, avaajan sukupuolella ei ole merkitystä.

Koska se on herrasmiesmäistä. Ja nainenhan, vaikka avaisikin minulle oven, ei voi tunnetusti olla herrasmies. 

Vierailija
28/34 |
22.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska se on herrasmiesmäistä. Ja nainenhan, vaikka avaisikin minulle oven, ei voi tunnetusti olla herrasmies. 

Okei. Ei kovin tyhjentävä perustelu, mutta ilmeisesti sinusta ei saa enempää irti. Hyvät jatkot.

Vierailija
29/34 |
22.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy niiltä tutkijoilta herranjestas. 

Vierailija
30/34 |
22.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä se onkin totuudenmukaista mutta elät siinä harhaluulossa että vain omat mielipiteesi ovat oikeita?

Vierailija
31/34 |
22.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka paljon olet aidosti perehtynyt sukupuolentutkimukseen, sen tuloksiin ja käytettyihin metodeihin? Minkä asian koet epätotuudenmukaiseksi? Millaisia muutoksia tyypillisiin metodeihin tekisit itse sukupuolentutkijana ja millaisia tuloksia oletat tämän tuovan?

Vierailija
32/34 |
22.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi miehen pitää olla "herrasmies"? Eikö riitä, että ihminen - mies tai nainen - on vain kohtelias ja huomaavainen?

Vierailija
33/34 |
22.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älkää ikinä enää avatko ovea naiselle, älkää kantako sen painavaa laukkua älkääkä misään tapauksessa tarjotko ravintolassa!!!!!

Hohhoijaa hei femakko, ootsä ihan tosissasi????

Mulle saa avata oven, laukkuani saa kantaa ja ravintolassa maksaa, koska olen nainen.

Se vasta heikko on joka ei uskalla antaa miehen auttaa. Luuletkos, että sulle kasvaa munat vai mikä siinä on niin kamalaa?

Ai että naiseksi muutuit kesken kaiken? On se nopeaa tämä nykyteknologia 😀😁!

Vierailija
34/34 |
23.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kaksi