Miten nopeasti eron jälkeen alkoi kiinnostaa uusi suhde?
Onkohan se että mitä kauemmin erosta on, sitä vaikeampaa on uuden suhteen aloitus. Itsellä mennyt lähes vuosi, enkä vieläkään tunne olevani valmis.
Kommentit (36)
Vuosi on lyhyt aika, eihän siinä ole paljon ehtinyt henkeä vetää.
Mua ei kiinnosta seurustella, seksiä en halua enää koskaan.
Mulla kiinnosti heti avioeron jälkeen. Suhteet olivat intohimoisia ja riitaisia. Kävin omaa eroani läpi. Suhteita oli siis useampi. Nyt 6 vuoden jälkeen olen vasta oppinut olemaan yksin. Ehkä se joskus vielä löytyy, mutta ei välttämättä enää. Toisaalta olen epäonnistuneiden suhteiden vuoksi oppinut välttelemään huonoja miehiä:) tunnistan jo ne pelimiehet yms. koska kokemusta on.
Onko puolison kuoleman jälkeen uusi suhde pian kuinka hyväksyttävää? Tuntuu, että "tavallisen" eron jälkeen on ok, jos löydät uuden nopeastikin, vaikka suoraan suhteesta toiseen, mutta ainakin tässä pikkukylässä annettiin minun leskenä ymmärtää, etten surrut miestäni tarpeeksi, kun n. seitsemän kk mieheni kuoleman jälkeen aloin tapailla uutta miestä. Kukkahattutädeistä en ole koskaan piitannut, enkä nytkään, vaan elän omaa elämääni ja olen jättänyt jutut ja juorut omaan arvoonsa. Tämä meni nyt vähän ot, mutta oli pakko avautua.
Kyllä minua kiinnostaa aina olla suhteessa. Olen onnellisempi suhteessa kuin yksin.
Mä olen niin nymfomaani, ettei ole tullut oltua ilman miestä kovin pitkiä aikoja elämässä. Sinkkunakin oli menoa jatkuvasti. Paras oli, kun exä jätti ja menin jo samana iltana pokaamaan jonkun yhden yön hoidon kännissä. XD
Mut juum toiset haluu toipua suhteesta rauhassa ja se voi olla tervettä. Itse en viitti tuhlata nuoruuttani suremiseen.
Vierailija kirjoitti:
Onko puolison kuoleman jälkeen uusi suhde pian kuinka hyväksyttävää? Tuntuu, että "tavallisen" eron jälkeen on ok, jos löydät uuden nopeastikin, vaikka suoraan suhteesta toiseen, mutta ainakin tässä pikkukylässä annettiin minun leskenä ymmärtää, etten surrut miestäni tarpeeksi, kun n. seitsemän kk mieheni kuoleman jälkeen aloin tapailla uutta miestä. Kukkahattutädeistä en ole koskaan piitannut, enkä nytkään, vaan elän omaa elämääni ja olen jättänyt jutut ja juorut omaan arvoonsa. Tämä meni nyt vähän ot, mutta oli pakko avautua.
Se on ihan itsestä kiinni, koska surutyö on tehty. Muilla mielestäni ei ole oikeutta tuomita.
Sori, jossei joku pidä vertailukelpoisena, mut otin minäkin uuden koiran kuukauden päästä vanhan kuolemasta. Vaikka vanha oli ollut vähintään yhtä rakas kuin kaikki ihmisperheenjäsenet.
2 v jälkeen. Olin avioliitossa 20 vuotta.
Minä ihastuin suhteen aikana ystävään, se oli suurin syy miksi halusin eron. Oli muitakin painavia syitä. Uusi suhde ei kuitenkaan kiinnostanut vaikka koin että olin löytänyt sielunkumppanini, olin vain onnellinen oikeasta päätöksestä ja innolla aloitin yksinään elelyn ja ajattelin etten halua pilata ystävyyttä kertomalla tunteistani. Tämä siis ennenkuin sain tietää että ihastuksellani on tunteita minua kohtaan.. Siitäpä päädyttiin suhteeseen sitten aika nopeaa. Hävetti jopa, koska erosta ei ollut kulunut kuin pari kuukautta, niin käytännössä asuimme uuden kanssa jo yhdessä. Olin aina ollut sitä mieltä, että suhteesta toiseen hyppivät eivät osaa olla yksin ja se uusi kumppani on aina väistämättä laastari. Voi miten mustavalkoisena sitä onkaan asiat silloin nähnyt.
No, kannatti kuunnella sydäntään sillä hyvin se päättyi, edelleen yhdessä ja nämä ovat olleet minun elämäni onnellisimmat vuodet :)
Olen parisuhdeihminen. Olen kyllä ollut pitkiäkin aikoja itsekseni, kun sopivaa kumppania ei ole löytynyt, mutta aina olen enemmän tai vähemmän halunnut kumppanin silloinkin löytää. Olen ollut kahdessa pitkässä parisuhteessa, ja molemmat ovat loppuneet pitkän prosessin seurauksena, jonka aikana sitä eroa on käsitelty yhdessä. Siinä vaiheessa, kun erosta on lopullisesti sovittu, olen ollut jo ihan valmis löytämään uuden. Silti noiden kahden suhteen välissä oli kaksi vuotta. Nyt tästä toisesta erosta on muutama viikko ja huomenna mulla on ensimmäiset treffit erittäin kiinnostavan miehen kanssa. Nähtäväksi jää.
Itseltä meni noin 5kk kun aloin olemaan valmis kohtaamaan uusia miehiä. Ex miehellä ei mennyt edes sitäkään. Sillä hänellä oli jo suhde kun olimme yhdessä. Tylyä vai mitä.
vaimosta kun erosin meni 3kk, seuraavasta 1kk seuraavasta 2vk kaikki suhteet alle 1.5 vuodessa
Ensimäinen vakava suhteeni menehtyi, kun olin hyvin nuori. Kolmen vuoden kuluttua olin valmis uuteen suhteeseen. Mutta koska mies menehtyi ollessani raskaana, en enää ikinä tahtonut lapsia .
yli vuosi en ole toipunut eksäsä, hän on löytäny jo 4 uutta rakkautta
Onko teille sitten nämä uudet suhteet olleet pitkäaikaisia? Kun aina puhutaan näistä laastarisuhteista ja ettei hiljattain eronneisiin kannata sekaantua, niin tuntuu kuitenkin, että aika monet kuitenkin löytävät uuden kumppanin vuoden sisällä.