Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oli kaksi opiskelijaa: toinen reipas ilopilleri ja toinen hiljainen hissukka

Vierailija
21.02.2016 |

Reipas oli kivaa seuraa kahvihuoneessa, mutta vetäytyvä lahjakas itse työssä. Arvaa kumpi sai työpaikan?

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
21.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kummalla oli paremmat suhteet.

Vierailija
2/29 |
21.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reipas ):

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
21.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääkö tuota erikseen ihmetellä? Kaikkihan tietävät vastauksen.

Vierailija
4/29 |
21.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivon mukaan se lahjakas. Jos ei, toivottavasti työnantaja tajuaa ennenpitkää ettei se supersosiaalinen osaa mitään.

Vierailija
5/29 |
21.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilopilleri. Voitaisiin alkaa arvostaa jotain muuta nykyisin kuin ekstroverttiyttä. Niitä tyyppejä, jotka hoitavat työt.

Vierailija
6/29 |
21.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika typerää on myös olettaa, että ekstrovertti ei hoitaisi hommiaan. Voi olla, että ekstrovertti on hyvin lahjakas, mutta toisaalta niin monipuolinen, että hänelle ei riitä pelkkä työ, vaan tarvitsee myös sosiaalisia virikkeitä. Kyllä lahjakkuus usein näkyy myös sosiaalisuutena.

Vierailija
7/29 |
21.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai miten olisi: olipa kerran kaksi opiskelijaa, molemmat olivat yhtä hyviä työssään, toinen oli mies ja toinen nainen. Kumpi sai työpaikan?

Vierailija
8/29 |
21.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikähän tämmöinen kuvitteellinen työ on jossa ollaan "lahjakas" ? Ja miten se lahjakkuus näkyy firmalle, työyhteisölle ja asiakkaille? 

Vierailija
9/29 |
21.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

^ Mutta onko asiakkaan etu se, että työhön tulee hyvä tyyppi työyhteisöön vai osaava ja asiakaslähtöinen työntekijä. Miksi asiakkailta ei kysytä kumman he haluavat? Olen erittäin vihainen siitä, että työhön haettiin vain kivaa seuraa. kahvipöytään eikä huomioitu toisen opiskelijan suorastaan lahjakkuutta toimia asiakkaiden kanssa.

Vierailija
10/29 |
21.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummalla oli tissit ja perse paremmin esillä?

Vierailija
11/29 |
21.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikähän tämmöinen kuvitteellinen työ on jossa ollaan "lahjakas" ? Ja miten se lahjakkuus näkyy firmalle, työyhteisölle ja asiakkaille? 

Kunnan palveluvelvoitteisiin kuuluva sosiaali- ja terveysalan työ, jossa hoidetaan ja autetaan ihmistä.

Vierailija
12/29 |
21.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpaikat tulee yleensä suhteilla. Eikä niitä aina saa se suurin suupaltti, vaan monesti myös fiksuin ja miellyttävin. Kaikissa töissä ei tarvita samoja ominaisuuksia ja esimerkiksi tilastotieteilijän hommissa hirveästi arvostetaan sosiaalista lahjakkuutta. Toisaalta esim. hoitotyössä on asiakkaiden lisäksi tärkeätä tulla toimeen työkavereiden kanssa. Rehti, reipas ja avoin ihminen on mukavampi työkaveri kuin hiljainen hissukka, vaikka se hissukkakin olisi hyvä työssään.

Vierailija
13/29 |
21.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tai miten olisi: olipa kerran kaksi opiskelijaa, molemmat olivat yhtä hyviä työssään, toinen oli mies ja toinen nainen. Kumpi sai työpaikan?

2. Kumpikohan saa samasta työstä isomman palkan?

3. Kumpikohan etenee urallaan ?

Vierailija
14/29 |
21.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

^ Mutta onko asiakkaan etu se, että työhön tulee hyvä tyyppi työyhteisöön vai osaava ja asiakaslähtöinen työntekijä. Miksi asiakkailta ei kysytä kumman he haluavat? Olen erittäin vihainen siitä, että työhön haettiin vain kivaa seuraa. kahvipöytään eikä huomioitu toisen opiskelijan suorastaan lahjakkuutta toimia asiakkaiden kanssa.

Väitätkö siis, että tämä, joka tulee toimeen työkavereiden kanssa, ei muka tule toimeen myös asiakkaiden kanssa? Myönnä tappiosi, toinen vaan oli tällä kertaa sinua parempi, äläkä jää vellomaan tuohon katkeruuteen. Tuollaisella asenteella et nimittäin tule koskaan saamaan töitä, vaikka olisit kuinka lahjakas.

Vierailija
15/29 |
21.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika typerää on myös olettaa, että ekstrovertti ei hoitaisi hommiaan. Voi olla, että ekstrovertti on hyvin lahjakas, mutta toisaalta niin monipuolinen, että hänelle ei riitä pelkkä työ, vaan tarvitsee myös sosiaalisia virikkeitä. Kyllä lahjakkuus usein näkyy myös sosiaalisuutena.

Kyllä. Sosiaaliset ilopillerit ovat yleensä lahjakkaita ja heillä on hyvä YLEISTIETO. (hahahhahaaaa, katsoin just haluayko miljonääriksi uusintaa)

Vierailija
16/29 |
21.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Reipas oli kivaa seuraa kahvihuoneessa, mutta vetäytyvä lahjakas itse työssä. Arvaa kumpi sai työpaikan?

No kumpi?

Vierailija
17/29 |
21.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mite se itse työ on? Työskentelen rekrytoinnin parissa ja kyllä useampikin suomalainen firma nimenomaan kaipaa lisää niitä henkilöitä, jotka ovat sosiaalisesti kuin kala vedessä. Yhä enemmän perusduunikin alkaa olla asiakaspalvelua, jossa on pakko tulla toimeen monenlaisten henkilöiden kanssa. Sosiaaliset taidot ovat nykymaailmassa välttämättömät ja, jos on taitava ihmisten kanssa, niin varmasti on tarjolla monenlaista työtä.

Vierailija
18/29 |
21.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi röitä, ei kiitos!

Vierailija
19/29 |
21.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnostus ihmisiä kohtaan ja hyvä asenne ovat todella tärkeitä useimmissa töissä. Introverttiydessä ei ole mitään vikaa sinänsä, mutta pitää olla avoin ja kiinnostunut muista ihmisistä ja uskaltaa antaa itsestään muille ja työyhteisölle. Takavasemmalle vetäytyjiin ei enää ole varaa.

Vierailija
20/29 |
21.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Väitätkö siis, että tämä, joka tulee toimeen työkavereiden kanssa, ei muka tule toimeen myös asiakkaiden kanssa? Myönnä tappiosi, toinen vaan oli tällä kertaa sinua parempi, äläkä jää vellomaan tuohon katkeruuteen. Tuollaisella asenteella et nimittäin tule koskaan saamaan töitä, vaikka olisit kuinka lahjakas.

Minä olin vain sivusta seuraaja. Ja tämä työhön valittu ihmetteli itsekin valintaansa ja myönsi toisen opiskelijan olevan parempi häntä itse hoitotyössä ja asiakkaan näkökulmasta katsottuna. Mutta työyhteisö valitsi työntekijän itselleen ja asiakkailta ei kysytty. Tilanne olisi ollut silloin päinvastainen.