Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ehdottakaa mulle kylmiä ruokia salaatin lisäksi

Vierailija
21.02.2016 |

En pysty syömään lämmintä ruokaa pahan, todennäköisesti ientulehduksen vuoksi, eli kipu suussa on valtava, jos syön tai juon jotain lämmintä. Pääsen vasta keskiviikkona hammaslääkäriin. Erityisesti töihin evääksi sopivia, että voi tehdä valmiiksi. Aamulla tuorepuuroa, mutta mitä muuta keksisin lounaaksi ja päivälliseksi kuin salaatteja? Haluan syödä kuitenkin ns. terveellisesti.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
21.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gazpacho eli kylmä tomaattikeitto

Vierailija
2/5 |
21.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leipä? Pehmeähkö leipä, täytteeksi sopivaa leikkelettä, kuustoa, salattia tms.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
21.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Espanjalaistyylinen perunamunakas on huoneenlämpöisenä jopa parempaa kuin kuumana.

Vierailija
4/5 |
21.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Salaattejahan on muitakin kuin ihan vihersalaatti. Mietin, että mites vaan kylmänä "salaattina" vaikka kanaa ja kypsää riisiä/kuskusta, he-ma-pa, ananaspaloja ja kastiketta. Tai joku pastapohjainen sekaan vaan suolakurkkua, kinkkua tai tonnikalaa, sipulia, omenaa, keitettyä kananmunaa... Usein mulla on töissä myös kaksi ruispalaa, joiden välissä leikkelettä, kurkkua ja paistettu kananmuna. Yllättävän hyvin toimii kylmänäkin.

Teen hyvin usein kylmiä lounaita, kun on vähän hankala ehtiä lämmittelemään töissä. Usein ne on just tuollaisia salaatin tapaisia jämäsotkuja, välillä lihapullia ja perunasalaattia, välillä karjalanpiirakoita ja vihanneksia päällä. Sitten lisäksi rahkaa tai jugurttia ja joku hedelmä, niin jo jaksaa eikä pitäis sattua suuhun :)

Vierailija
5/5 |
21.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitoksia, näistä löytyi jo ideoita myöhempäänkin käyttöön. 

Toivottavasti saan apua sitten. Ostin kyllä jo erikoishammastahnaa apteekista. 

Pidän hampaistani ja ikenistä hyvää huolta, mutta luulen, että lääkekuuri on syynä tähän, että suun happotasapaino on pielessä tai jotain. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kaksi