Sipseihin riippuvuus
Voisin oikeasti syödä vaikka joka päivä.. eniten tykkään nacho cheese ballseista ja perussipseistä sweet chili dipillä. Miten tästä himosta pääsee eroon :( en edes kyllästy niihin!
Kommentit (61)
Sulla on varmaan joku rasvanpuutostila. Syö lohta tai tee avokadopastaa. Varmasti parempaa.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa kokeilla estrellan rock salt sipsejä! Vuorisuolaa väitetään terveellisemmäksi vaihtoehdoksi.
Ja välillä kannattaa syödä popcorneja, ne on oikeasti terveellisiä
No ei se ole yhtään terveellisempää kuin mikään muukaan suola. Yhdessä vaiheessa terveellisin suola oli merisuola, sitten vuorisuola, himalajansuola, ruususuola jne jne jne. Ne on kaikki mainoskikkoja.
Luulin jo, että tämä on mun vanha aloitus. Tuskastelin tätä jo muutama vuosi sitten täällä. Olen itse saanut vähennettyä sipsinkulutusta sillä, että ostan ei-lemppari-sipsejäni. Ja ostan pienempiä pusseja. Ne maksaa enemmän kuin jättipussit, mutta niissä on vähemmän tavaraa. Eikä ne ole niin hyviä kuin tämän hetken lempparini eli Bravo-sipsit. Pari vuotta sitten lemppari oli juurikin noi nacho-juustopallot. Sitä ennen Manhattan, sitä ennen Estrellan tilli-ruohosipuli (sai vain Ruotsista).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen 25, hukuttanut itseni juustonaksuihin ala-asteen ekoilta luokilta lähtien. No nyt oon kuullut huhuja että olisvat sulkemassa sipsitehtaan ahvenanmaalta, tää saattaa olla mun mahdollisuus. Jospa niitten naksujen maku muuttuu kun valmistus siirtyy kokonaan jonnekkin ihan perseeseen?
Persehikiset sipsit :DDDDD
No juustonaksuthan haisee jo muutenkin sellaiselle hautuneelle välilihalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa kokeilla estrellan rock salt sipsejä! Vuorisuolaa väitetään terveellisemmäksi vaihtoehdoksi.
Ja välillä kannattaa syödä popcorneja, ne on oikeasti terveellisiä
No ei se ole yhtään terveellisempää kuin mikään muukaan suola. Yhdessä vaiheessa terveellisin suola oli merisuola, sitten vuorisuola, himalajansuola, ruususuola jne jne jne. Ne on kaikki mainoskikkoja.
Mainoskikka tai ei, voipa käyttää syynä syödä sipsejä hyvällä omallatunnolla :D
Kerran, useita vuosia sitten, oli sipsipussissa jokin musta möykky mukana, jota säikähdin sen verran, että sen jälkeen olin pari vuotta syömättä sipsejä/naksuja. Se oli.kyllä tavallaan hyvä lykky, olin ajautunut koukkuun, söin ainakin yhden pussin viikossa. Nyt joskus ostan, mutta en edes joka kuukausi ja kappas, limsaakin menee 90% vähemmän! :)
Tsemppiä, toivottavasti löydät keinon päästä eroon tuosta tavasta/riippuvuudesta!
Itse söin viime kesästä tammikuuhun asti valehtelematta joka viikko sipsiä. Joka päivä, joka toinen päivä tai ainakin pari kertaa viikossa. Ihan sairasta. Olen aina ollut pienikokoinen ja minusta ei edes huomaa lihomista ulospäin. Lihoin kuitenkin 10 kiloa siinä puolessa vuodessa. Wake up call oli kun aloin olla vaan niin masentunut ja tyytymätön itseeni, farkut kiristi eikä mennyt jalkaan, itseluottamus katosi. Söin suruuni!
Elämässäni on asioita joita en ole saavuttanut ja masennun kun mietin saavutanko niitä koskaan. Sipsipussi oli lohtu, ainoa asia joka sai unohtamaan tuntemukseni. Se on vaarallinen oravanpyörä.
Meille pahasti riippuvaisille väitän että ainut vaihtoehto on nollatoleranssi. Olen nyt laihtunut vuodenvaihteesta 6 kiloa vaan sillä että lopetin sipsinsyönnin. Tunnen oloni kevyeksi ja oma ilo alkaa palautua!
Olen vieläkin ihan koukussa sipsiin, niin naurettava riippuvuus kun se onkin, mutten ole syönyt vähään aikaan ja nyt sitä ei edes mieti paljon.
Ensimmäiset viikot on vaikeampi mutta voit aina ajatella että koko ajan helpottuu! Ja huomaat sitten että elämässä on paljon muita ihana asioita :)
Niskasta kiinni vaan! Se vaatii vain yhden päätöksen ja sitoutumisen. :)
Bautismo de Fuego kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Bautismo de Fuego kirjoitti:
Jätät ostamatta. Mahdotonta syödä sellaista mitä ei ole.
Vähän niin kuin tupakoitsijalla jää tupakat ostamatta ja alkoholistilla viinapullo hankkimatta kunhan vaan päättää niin?
Kyllä. Vai luuletko että kukaan ei ole eläissään lopettanut tupakanpolttoa tai viinanjuontia?
Kuulostaa yksinkertaiselta, mutta sitä se ei ole. Aivot ja keho ovat todella monimutkaisia eivätkä aina tiedosta, mikä ihmiselle on hyväksi. Ihminen pystyy haluamattaankin kääntämään päänsä sellaisen asian puoleen, minkä hän tietää pahentavan tilaansa (esim. tupakka, herkut, alkoholi, huumeet) ja selittämään ns. alitajunnassa, miksi kannattaakin luovuttaa ja hakea kaupasta sitä kiellettyä asiaa. Alitajunta ymmärtää vain sen, että nyt on huono olo, tärisyttää, heikottaa, ärsyttää, mutta se huono olo lähtisi sillä, että hakee kaupasta sen asian, joka helpottaa, kuten on aina helpottanut. Sen sijaan ns. älyllinen ja hallittavissa oleva tietoisuus ymmärtää, että vaikka olo helpottuu hetkeksi, pian tilanne tulisi olemaan taas sama, kyse on siis riippuvainen kohdalla siitä, kumpi näistä voittaa, alitajunta joka luottaa kehon viesteihin, vai älyllinen tietoisuus.
"Ihanaa" etten ole ainoa. Itse olen ainakin vielä laiha, mutta kuinka kauan? Tosin oikeaa ruokaa syön minimaalisesti, niin hyvinhän se sipsipussi sopii päivän kaloreihin. Jossain muussahan se paskaenergia sitten näkyy.
Sitä vaan siirtää lakkoa aina eteenpäin, ensiviikolla sitten aloitan ja kappas on uusi pussi kainalossa :(
Limsan juonnin oon korvannut hiilihapotetuilla makuvesillä. Mutta mikään ei ole sipsien veroista :D
Ap
vaihda juuressipseihin tai ruissipseihin ja samalla vähennät määrää pikkuhiljaa, kunnes jonain päivänä voit poistua kaupasta ilman sipsipussia
Vierailija kirjoitti:
vaihda juuressipseihin tai ruissipseihin ja samalla vähennät määrää pikkuhiljaa, kunnes jonain päivänä voit poistua kaupasta ilman sipsipussia
Maistoin kerran ruissipsejä, mutta ei ollu yhtään samanlaisia kuin tavalliset sipsit. Mun kohdalla ei valitettavasti ainakaan toimi tuo.
Minä pyysin mieheltä, ettei ostettaisi sipsiä meille kotiin kuin joskus harvoin viikonloppuisin. En pysty olemaan syömättä sipsejä, jos niitä kotoa löytyy. Kylässäkin parkkeeraan sipsikulhon viereen, jos niitä on tarjolla. Ihan nolottaa miten paljon tekee mieli rohmuta niitä :D
Ihan vietävä sipsinhimo tällä hetkellä. Huomiseen asti pitäisi sinnitellä, että saa taas sen pari pussia vetää. Pakko yrittää kestää.
Sipsihimo. Mulle pahin on se taffelin suolattu poimuperunalastu.
Välillä ostan iltapalaksi (siis korvikkeeksi) pussin oolannin ranskalaisia.
Kaloreita 180 /100g ja rasvaa 6 g.
Oikeesti aika paljonkin vähemmän kuin sipseissä.
Suolaa kevyesti päälle. Kylmää kokista kylkiäiseksi.
Maha täyttyy ja sipsihimo menee ohi!
Vierailija kirjoitti:
Sipsihimo. Mulle pahin on se taffelin suolattu poimuperunalastu.
Välillä ostan iltapalaksi (siis korvikkeeksi) pussin oolannin ranskalaisia.
Kaloreita 180 /100g ja rasvaa 6 g.Oikeesti aika paljonkin vähemmän kuin sipseissä.
Suolaa kevyesti päälle. Kylmää kokista kylkiäiseksi.
Maha täyttyy ja sipsihimo menee ohi!
Kiitos vinkistä!
Vierailija kirjoitti:
Mullakin oli ennen jatkuva sipsinhimo, mutta oon onnistunut kehittämään kuvotuksen niitä kohtaan kun tiedän miten epäterveellisiä ne on ja miten saan niistä finnejä ja rasvaisen ihon, ja vieläpä paino nousee. Sipsit ei ole sen arvoisia.
En syö koskaan sipsejä, en voi kuvitellakaan, että tuossa tilassa menisi alas sitä yhtäkään! Mikä "arvo" niissä?
Ostat vaan kerran kuussa sipsipäivänä.
Voi hemmetti, saitte mut himoitseen sipsejä ja dippiä. Täällä se pussi taas rapisee iloisesti.