Uskovaiset naiset, millaisia vaatteita käytätte kesällä?
Itse tykkäsin ennen uskoontuloa käyttää melko lyhyitä hameita ja shortseja, tuubitoppeja ym. Mutta nyt uskoontulon jälkeen en pidä enää ajatuksesta käyttää niitä, haluaisin pukeutua siveämmin. Millaisia vaatteita muut uskovaiset käytätte kesällä? Esim. housut ovat helteellä aika kuumat :/
Kommentit (24)
Mulla on t-paita ja housut tms. En ole uskossa.
Vierailija kirjoitti:
Miksi vastasit ketjuun?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi vastasit ketjuun?
No saa kai peittävempiä vaatteita käyttää muutkin kuin uskovaiset. :)
Ennen käytin kesällä shortseja, ikäännyttyäni en enää kehdannut muita kuin pitkiä housuja. Ohuet pellavaiset tai viskoosia. No tämä ei ihan ollut sitä mitä haettiin kiva kun sain sydämistyä.
Käytän kuumalla joko polveen asti ulottuvaa hametta/shortseja tai capreja, joskus pitempää löysää ja ohutta hametta. T-paitaa lisäksi, toppeja (hihattomia t-paitoja) en käytä.
Harmaa poolopaita ja harmaat suorat housut. Jalassa nappaskengät ja hiukset kahdella saparolla.
Farkut, umpinainen mutta viileä paita. Toppi ja sen kanssa umpinainen neuletakki, jonka pari ylintä nappia on kiinni (alaosasta auki). Umpinainen tunika, slim-farkut. Kenkinä ballerinat tai tennarit. Oikein kuumalla ilmalla löysä mekko tai polviin asti olevat shortsit ja umpinainen mutta viileä paita.
Shortsit jotka ei oo liian lyhyet ja t-paita, rennot kuviolliset kangashousut, joku mekko jossa ei liian avara kaula-aukko. Tai sitten vaan farkut ja t-paita.
Ihan samoja koko ikäni, siis uskossa olen. Ihan löytyy sortsia, lyhyttä ja pitkää, hametta, toppia, avointakin paitaa jne. Mikäs uskon asia pukeutuminen on? Ihme aloitus.
Vierailija kirjoitti:
Ihan samoja koko ikäni, siis uskossa olen. Ihan löytyy sortsia, lyhyttä ja pitkää, hametta, toppia, avointakin paitaa jne. Mikäs uskon asia pukeutuminen on? Ihme aloitus.
Mielestäni uskovan ei kyllä sovi pukeutua kovin paljaasti. Miettikää vaikka Raamatun naisia. Neitsyt Mariakin on aina kuvattu pään peittäneenä.
En ole uskossa, mutta naapuruston perusteella voisin luonnehtia jotain:
- helluntailaiset: voi olla lyhytkin hame ja vaikka olkaimeton toppi
- jehovat: hame polveen tai pidempi, housut 3/4-pituus. Tyyli ehkä vähän Klingelin kuvastoa eli on värejä ja kuvioita, hieman rouvamaista mutta tyylikästä tavallaan
- lestadiolaiset: tavallisinta vajaamittaiset housut ja toppi+edestä avoin jakkumainen yläosa, toki jos raskaana niin sen mukaan
Nämä siis omia naapurustosta tuttuja aikuisia naisia
Olen luterilainen kristitty. Nautin, kun voin kesällä joskus kulkea kaupungilla pukeutuneena kolmeen vaatekappaleeseen: 2 sandaalia, 1 mekko, eikä mitään muuta. Se, että uskon, ei mitenkään velvoita minua pukeutumaan kliseisesti.
Hiukan off topic: Lestadiolainen oululaisnainen laittoi ensin Facebookiin kuvan, jossa hänellä oli olkaimeton paita. Sitten hän lisäsi kuvan muokattuna niin, että oli kuvankäsittelyohjelmalla lisännyt mustaa söheröä käsivarsiin, ikään kuin hänellä olisi yllään musta pitkähihainen neule.
Miksi näin moni uskossa oleva käyttää housuja? Eikö Jumala halua naisen korostavan naiseuttaan ja käyttävän hameita?
Laadukkaita, nättejä ja mukavia. Maailmankatsomukseni ei vaikuta pukeutumismakuuni.
Mä käytän yleensä t-paitoja ja pitkiä housuja (väljät ja ohuesta kankaasta tehdyt). Omistan myös caprit.
Minusta moni uskovainen nainen ei osaa pukeutua ollenkaan tyylikkäästi. Ei kesällä eikä talvella. Me uskovaiset vanhemmat sinkkumiehet ihmettelemme, kun hyvältä näyttäviä uskonsisaria ei ole oikein missään.
Up