Uskovaiset naiset, millaisia vaatteita käytätte kesällä?
Itse tykkäsin ennen uskoontuloa käyttää melko lyhyitä hameita ja shortseja, tuubitoppeja ym. Mutta nyt uskoontulon jälkeen en pidä enää ajatuksesta käyttää niitä, haluaisin pukeutua siveämmin. Millaisia vaatteita muut uskovaiset käytätte kesällä? Esim. housut ovat helteellä aika kuumat :/
Kommentit (24)
Säkki on oikea puku uskovaiselle. Älkää syyllistykö turhamaisuuden syntiin ja ostako maallisen vallan vaatteita.
Ihan tavallisia vaatteita, mitkä sopii just minulle. Ei Jumala minun vaatteita katso, vaan sitä mikä on ihan vaatteiden alla, sisimmässäni, sydämessäni.
Olen uskossa ja luonteeseeni kuuluu pukeutua muutenkin melko peittävästi. Olen myös melkoisen viluinen ihminen, enkä tarkene kuin kovalla helteellä jollain pienellä rievulla. Pakolaisohjaajana työskennellessäni opin myös peittävän pukeutumisen tavan. Jos suomalaiset miehet vielä osaavatki olla asiallisesti kun seurassa on vähemmän peittäviin pukeutunut nainen, niin kaikista ulkomaanelävistä ei voi mennä takuuseen. Töissä oli siis asiallista pukeutua housuihin ja muutenkin peittäviin.
Mielestäni jos tissit ei tursua puserosta ja hame pysyy päällä, niin on tarpeeksi "siveellistä." Hame voi mielestäni olla lyhytkin, mutta jos ei halua vilautella alushousuja, niin monethan käyttävät hameen alla pyöräilyshortsien tapaisia lyhyitä housuja. Tuulenpuuska voi tarjoilla alushousunäyttelyn, vaikka hame yltäisi polviinkin asti. Ja mitäs siitä jos vähän alkkarit vilkkuu, kunha ei ala itse vilautella.
Kukin löytää oman tapansa pukeutua ja olla siveä. Olen naimisissa ja liikumme samoissa nettitapaamisisssa tutun porukan kanssa, jossa on ei-uskovia, mutta muuten asiallisia ihmisiä. Siinä porukassa käyn jopa yhteissaunomassa. Sitä en varmaan muissa porukoissa tekisi, mutta tuo porukka on näyttänyt asiallisuutensa.
N42
Laihdutin. Sen jälkeen en ole tarjennut kovin kevyissä vaatteissa kesälläkään. Uskominen ei vaikuta asiaan.