Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

enkö saa uutta pankkikorttia vanhentuneen tilalle uudella nimellä jos en maksa pankille?

Vierailija
21.02.2016 |

Mulla vaihtui sukunimi joku aika sitten. En tilannut uutta maksullista pankkikorttia, koska käytössä oleva kortti oli menossa vanhaksi.
No pankki lähetti minulle uuden kortin, jossa oli edelleen vanha sukunimeni.
kun kysyn pankista asiaa, vastasivat että uudella nimellä ei korttia heru jos en maksa tätä 10 euroa pankille.
eli pankki lähetti minulle kortin jossa on nimi jota ihmistä ei ole etes olemassa!
Kyseessä s-pankki. Onko muissa pankeissa sama käytäntö?

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
21.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joistain muutoksista pitää maksaa. Kannattaa ottaa ajoissa yhteyttä esimerkiksi pankkiin ja selvittää asia.

Nimenmuutos on kallista (yleensä) naiselle, koska uusia pitää korttien lisäksi myös henkilöllisyyspaperit. 

Vierailija
2/20 |
21.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä vaiheessa ilmoitit pankille, että nimesi on muuttunut? Kumpi nimi oli siinä kuoressa, jossa uusi korttisi tuli?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
21.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta hemmetissä sä maksat jos nimi vaihtuu. Ihan eri asia jos kortti menee vanhaksi niin uus tulee ilmaseks.

Vierailija
4/20 |
21.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Danske bankissa ihan sama. Valitin asiasta, koska kyse ei ole siitä, että todellisuudessa nimen vaihtamisesta olisi heille edes vaivaa. Tasa-arvokysymys, koska perinteisimmin nainen vaihtaa nimeä. Ainakin yksi nimenmuutos per elämä pitäisi olla ilmainen. Lopulta sain ilmaiseksi korttiin oman nimeni. Tosin nimet oli kirjoitettu ilman välilyöntiä, mutta kaikkeahan ei voi saada ilmaiseksi.

Vierailija
5/20 |
21.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap vastaa:

Heti ilmoitin pankkiin kun sukunimi vaihtui. Uusi kortti jossa vanha sukunimi tuli kuoressa jossa uusisukunimi.

luulisi että jos jokatapauksessa minulle tehtiin uusi kortti vanhentuneen tilalle niinmiksi siihen ei voinut laittaa uuttasukunimeä. Mihin kuluihin pankki tarvitsee sen 10 euroa?

Kui ka pankki voi lähettää kortin sellaisella nimellä jota ihmistä ei ole etes olemassa?

Vierailija
6/20 |
21.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on pankkikortti vanhalla nimellä. Mitä väliä? Nordea lähetti uuden ilmaiseksi kun pyysin, S-Pankki ei. Joten S-Kortti on sit väärällä nimellä :) Sirulukijaan se joka tapauksessa menee, joten eipä haittaa mua.

Vierailija
7/20 |
21.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totta hemmetissä sä maksat jos nimi vaihtuu. Ihan eri asia jos kortti menee vanhaksi niin uus tulee ilmaseks.

Vanhaksi meni. Maksutta tuli uusi. Mutta väärällä sukunimellä.

Miksi maksaisin 10 euroa siitä että uuteen korttiin tulee uusi sukunimi? Pankille kustannus on ihan sama millä nimellä se tehdää.

Vierailija
8/20 |
21.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihda pankkia

Vierailija
9/20 |
21.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa älyttömältä pankin toiminta.

Vierailija
10/20 |
21.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

S-pankilta on turha odottaa hyvää asiakaspalvelua, he rahastavat kyllä ihan kaikesta mistä vain on mahdollista. Itse mm. hukkasin avainlukulistan vuoden vaihteessa muuton yhteydessä, maksoi 5 euroa uusi S-pankissa. Hukkasin samassa yhteydessä myös OP:n avainlukulistan, ei maksanut mitään uusi. Nytkin minusta olisi ollut hyvä peruste saada kortti ilmaiseksi, koska uusi kortti tuli siksi, että vanha vanhentui. Uutta korttia ei tarvinnut tässä tapauksessa erikseen tilata sukunimen vaihdon vuoksi niin miksi siitä pitäisi maksaa, varsinkin kun ap on siis ilmoittanut sukunimen vaihdoksen pankille.

Jotenkin itselläni on sellainen kuva että itse minun ei olisi aikoinaan tarvinnut maksaa uudesta kortista mitään Osuuspankille, en tosiaan ole kyllä satavarma. Toisaalta hoidin samassa yhteydessä kaikkia muita pankkiasioita joten voisikohan se vaikuttaa.

Vierailija
11/20 |
21.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähes kaikilla pankeilla maksaa kortin uusinta kun nimi muuttuu. Muutoksesta tulee nimittäin pankille kuluja. Mietippä nyt itsekin järjellä.

Ja sinä avainlukulistan hukkaaja. Jos hävität jotain, niin sen uusinta maksaa. Ei pitäisi tulla yllätyksenä.

Itse olen Nordean asiakas ja ymmärrän vallan mainiosti sen, että palveluiden uusinta tuottaa pankille kuluja. Eihän mikään pankki pysy pystyssä, jos kaikki annetaan ilmaiseksi.

Vierailija
12/20 |
21.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen mennyt naimisiin 2012. Uusin s-pankin kortti tuli alkuvuodesta edelleen vanhalla nimellä. Kuoressa oli kyllä jo oikea nimi. Muut kortit ovat muuttuneet oikeille niille ilmaiseksi jo aikoja sitten mm. plussa ja käytössä oleva pankkikortti.

Surkeaa palvelua.

Vierailija
13/20 |
21.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähes kaikilla pankeilla maksaa kortin uusinta kun nimi muuttuu. Muutoksesta tulee nimittäin pankille kuluja. Mietippä nyt itsekin järjellä.

Ja sinä avainlukulistan hukkaaja. Jos hävität jotain, niin sen uusinta maksaa. Ei pitäisi tulla yllätyksenä.

Itse olen Nordean asiakas ja ymmärrän vallan mainiosti sen, että palveluiden uusinta tuottaa pankille kuluja. Eihän mikään pankki pysy pystyssä, jos kaikki annetaan ilmaiseksi.

Kuule, kyllä pankit pystyssä pysyy. Nehän mm. perivät joka kuukausi veroluonteista maksua siitä, attä antavat armollisesti meidän pitää rahojamme tilillämme. Sitä kutsutaan jostain kumman syystä palvelumaksuksi, vaikka me useimmiten itsepalvelemme itseämme verkkopankissa. Jos menemme oikeasti palveltaviksi pankin konttoriin, siitä sitten vasta maksammekin.

Vierailija
14/20 |
21.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luitko ollenkaan ketjua vai oletko muuten vain hieman yksinkertainen?

Väännetään rautalangasta esimerkin avulla jos tajuaisit: henkilö AB menee naimisiin 02/2016, hänestä tulee tällöin AC. Hänen korttinsa on menossa vanhaksi muutaman kuukauden kuluttua. Hän ilmoittaa pankille uuden nimensä heti vihkimisen jälkeen. Parin kuukauden kuluttua hänelle tulee uusi kortti 04/2016 alkaen vanhentuneen tilalle, vanhalla "AB" nimellä. Pankilla on ollut helmikuusta lähtien tiedossa uusi nimi niin miksi uusi kortti ei tule uudella nimellä, kun uusi kortti vanhentuneen tilalle tulee joka tapauksessa ilmaiseksi. Kerrotko mikä tuossa tuottaa pankille niitä kuluja?

Vierailija
15/20 |
21.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaahas, ketjuun on ilmestynyt kaikki pankkien korkeasti koulutetut virkailijat, eli tradenomit alapeukuttamaan.

Vierailija
16/20 |
21.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä juuri tarkoitin, mitä viestissä 14 kirjoitettiin.

En ymmärrä miksi pankki veloittaa 10 euroa, kun uusi kortti tehdään joka tapauksessa vanhentuneen tilalle.

Ja miten pankki voi lähettää erinimiselle henkilölle erinimellä olevan kortin?

Ap.

Vierailija
17/20 |
21.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

S-pankki tosiaan veloittaa aivan kaikesta isoja maksuja, paitsi peruspalveluista eli saat tilin, kortit ja verkkotunnuksen ilmaiseksi. Jos laskulle ei ole katetta se maksaa 5,5 e (minulla olisi mennyt eräs iso maksu 2x, jos olisi ollut katetta), jos nimi vaihtuu se maksaa tuon 10 e per kortti, lainojen maksu 2,5 euroa kerta jne. Netistä löytyy pitkä lista S-pankin maksuista ja niistä ei aina pysty etukäteen arvaamaan mistä maksusta on kyse kunnes maksu napsahtaa kohdalle. S-pankissa myös tulkitaan maksupalvelulakia varsin laveasti ja he perustelevat osan maksuistaan sillä, vaikka kyse on heidän omista käytännöistään, jotka eivät kuitenkaan ole laittomia. Pitäisi kai testauttaa Finessä onko S-pankin maksut asianmukaisia. OP:n kyselyille tuli jo stoppi.

Vierailija
18/20 |
22.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa ollakkin rosvo tuo s-pankki

Vierailija
19/20 |
22.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksakaa käteisellä. Siinä ei lue kenenkään nimeä ja on ilmaista käyttää.

Vierailija
20/20 |
22.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maksakaa käteisellä. Siinä ei lue kenenkään nimeä ja on ilmaista käyttää.

mistä sitä käteistä saa jos ei ole korttia?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kuusi