Lapseni eivät halua tehdä mitään :(
Lapset 9v poika ja 12v tyttö. Ei huvita lähteä laskettelemaan, pulkkamäkeen, uimahalliin , koiraa ulkoiluttamaan, mökille tai yleensäkään mihinkään :(
Ehdottaa heille mitä vaan, niin ei huvita. Itse olen aika toimelias ja liikunnallinen. Nytkin on kiva talvinen päivä. Poika voisi mennä ulos tekemään vaikka lumilinnaa, laskemaan mäkeä tai kavereiden kanssa. Mutta kun ei huvita. Haluaa vain katsoa Simpsoneita ja vinkuu, että pitäisi saada karkkia filmtownista. Peliaikakin on jo aamusta käytetty loppuun. Itse olin juuri ulkoilemassa koiran kanssa, kun se on ainoa jota huvittaa.
Tytärtä ei ole huvittanut enää pitkään aikaan yhtään mikään. Harrastukset on lopetettu yksi toisensa jälkeen. Haluaa vain näpyttää kännykkäänsä ja laittaa naamaansa.
Kun he olivat pienempiä, käytiin joka päivä leikkipuistossa ulkoilemassa ja tiesmissä perhekerhoissa ja lapsitapahtumissa. Eivät he silloinkaan olleet mitään ulkona viihtyviä lapsia. Vähän joutui painostamaan siihenkin.
Nämä haluaisivat vain olla kaikki päivät sisällä ja pelata/näprätä kännykkää/maata sohvalla/syödä karkkia. Jääkaapilla käydään jatkuvasti etsimässä herkkuja. Mikään sellainen ei huvita, mitä normaalisti kuvittelisi olevan lapsista kivaa. Itkut :`( Itse sain juuri kuulla olevani paska-aivo lesbo, kun ärähdin pojan jatkuvasta karkin mankumisesta. Eilen oli vasta karkkipäivä.
Onko kellään muulla vastaavaa? Onko muilla lapsia joita ei huvita tehdä yhtään mitään?
Kommentit (67)
Vierailija kirjoitti:
Ja pelaamisen haitallisuus aivojen kehittymiselle selvisi tästä miten?
Teetäpä tutkimus lapsesi jalkapalloilua harrastaville kavereille. Otat USA:N mittakaavassa 171 lapsen seurakaveria mukaan ja kysyt, kenellä on viimeisen vuoden aikana ollut polvi tai nilkka kipeänä.
Oikeasti nyt. Artikkeli on vuodelta 2009 ihan ensinnäkin ja toisekseen...No.
Tietenkään ei ole terveellistä pelata koko päivää. Ei ole fiksua pelata shakkia kokonaista päivää. Eikä jalkapalloa. Eikä ole järkeä hiihtää kokonaista päivää. Eikä ole ollenkaan järkevää olla av:lla edes puolikasta päivää, kuten itse nyt loisin sohvaperunana, vaikka voisin mennä hiihtämään.
Se voisi toimia, että sovitte yhdessä noin viikkoa ennen jonkun päivän, kun teette jotain ulkoilujuttuja. Jos teini on ajatellut viettää lepopäivää, niin ei varmaan huvita yhtäkkiä muuttaa sunnitelmia ja sännätä pihalle.
Ihmisille on ehkä luontaista haluta vaan kääriytyä vilttiin mukavaan asentoon ja katsella, kuunnella viihdyttäviä tarinoita tai vain olla hiljaa ja tuijottaa seinään sekä syödä herkkuja. Välillä voi torkahtaa makeisiin päikkäreihin ja sitten taas syödä herkkuja ja jatkaa tuijottamista.
Uskomaton keskustelu. Äiti haluaa pitää lastensa fyysisestä hyvinvoinnista ja monipuolisesta älyllisestä simulaatiosta huolta. Niin porukka sitä mieltä, että eikun tosi hyvä on vaan sohvalla pelata tuntikaupalla jos se ite haluaa!! Namut käteen nyt!
Siis onko täällä vanhemmat vastaamassa vai teinit? Niitä pelejä ja vimpaimia on suunnittelemassa huipputerävät aikuiset järjettömän suurella rahalla, jotta niistä saataisiin niin koukuttavia kuin ikinä mahdollista. Sitten jonkun kymppiveen pitäisi ihan itse vaan osata rajoittaa?
Ihan kuin mikä vain muu riippuvuus, pelit voi rapauttaa aivojen motivaatioluupit niin, että mikään muu ei enää tunnu yhtä hyvältä, eli pelit kiinnostaa, yhtään mikään muu ei. Ette te känniläisellekään sano että lisää viinaa käteen vaan niin rähinä loppuu! Pitää toteuttaa itseään ja muiden hyväksyä se, mitä hän on!
Ei meilläkään teinit tee muuta, eipä voi mitään, tää on tätä nykyaikaa kai, omassa lapsuudessa ei tietty tollaisesta mitään tiedetty lankapuhelin ja näin.
Tää on niiden lapsuus/nuoruus, meillä se oli erilainen ja meidän vanhemmilla erilainen. Aika aikaa kutakin, meidän pitää vaan hyväksyä, että nyt se menee näin.
https://norssintuki.files.wordpress.com/2014/04/paavilainen_18-3-2014.p…