Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapseni eivät halua tehdä mitään :(

Vierailija
21.02.2016 |

Lapset 9v poika ja 12v tyttö. Ei huvita lähteä laskettelemaan, pulkkamäkeen, uimahalliin , koiraa ulkoiluttamaan, mökille tai yleensäkään mihinkään :(

Ehdottaa heille mitä vaan, niin ei huvita. Itse olen aika toimelias ja liikunnallinen. Nytkin on kiva talvinen päivä. Poika voisi mennä ulos tekemään vaikka lumilinnaa, laskemaan mäkeä tai kavereiden kanssa. Mutta kun ei huvita. Haluaa vain katsoa Simpsoneita ja vinkuu, että pitäisi saada karkkia filmtownista. Peliaikakin on jo aamusta käytetty loppuun. Itse olin juuri ulkoilemassa koiran kanssa, kun se on ainoa jota huvittaa.

Tytärtä ei ole huvittanut enää pitkään aikaan yhtään mikään. Harrastukset on lopetettu yksi toisensa jälkeen. Haluaa vain näpyttää kännykkäänsä ja laittaa naamaansa.
Kun he olivat pienempiä, käytiin joka päivä leikkipuistossa ulkoilemassa ja tiesmissä perhekerhoissa ja lapsitapahtumissa. Eivät he silloinkaan olleet mitään ulkona viihtyviä lapsia. Vähän joutui painostamaan siihenkin.

Nämä haluaisivat vain olla kaikki päivät sisällä ja pelata/näprätä kännykkää/maata sohvalla/syödä karkkia. Jääkaapilla käydään jatkuvasti etsimässä herkkuja. Mikään sellainen ei huvita, mitä normaalisti kuvittelisi olevan lapsista kivaa. Itkut :`( Itse sain juuri kuulla olevani paska-aivo lesbo, kun ärähdin pojan jatkuvasta karkin mankumisesta. Eilen oli vasta karkkipäivä.

Onko kellään muulla vastaavaa? Onko muilla lapsia joita ei huvita tehdä yhtään mitään?

Kommentit (67)

Vierailija
21/67 |
21.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Peliaika? Siis ootko sä asettanut _viikonlopulle_ jonkin rajotteen pelaamisen suhteen? No ei ihmekään etteivät halua tehdä mitään sun kanssa

Peliaikakin on varmaan joku tunti, missä ajassa ei nykypelejä saada kunnolla edes käyntiin.

Peliaika rajoitus oli pakko laittaa pojalle, kun hän ei olisi tehnyt mitään muuta kuin pelannut. Viikonloppuna peliaika on 2t/pv ja arkena 1t. Peliaikaa saa lisää ulkoilusta. Eli Ulkoilua 1/2t --> tunti lisäaikaa pelata. Arvatkaa vaan onko lisäpeliaikaa juurikaan koskaan hankittu?

Joku tuossa arvosteli, että eikö lapset saa viikonloppunakaan levätä? Saavat levätä. Saavat arkenakin levätä. Mutta onko siinä tolkkua, että se lepääminen on ainoastaan ja vain pelaamista ja telkkarin katsomista? Mitään muuta ei huvita tehdä.

Vierailija
22/67 |
21.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

9-vuotias kutsuu äitiään paska-aivo lesboksi?

Oikeasti? Minkä rangaistuksen lapsi sai?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/67 |
21.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten lapsilla muuten menee? Koulussa? Kavereitten kanssa? Teidän vanhempien kanssa? Onko haluttomuus yleinen ongelma mielestäsi, vai vain juuri tänä viikonloppuna?

Vierailija
24/67 |
21.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On arvokasta, jos lapset viihtyvät myös paikallaan ja rauhallisesti.

Vierailija
25/67 |
21.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Peliaika? Siis ootko sä asettanut _viikonlopulle_ jonkin rajotteen pelaamisen suhteen? No ei ihmekään etteivät halua tehdä mitään sun kanssa

Peliaikakin on varmaan joku tunti, missä ajassa ei nykypelejä saada kunnolla edes käyntiin.

Peliaika rajoitus oli pakko laittaa pojalle, kun hän ei olisi tehnyt mitään muuta kuin pelannut. Viikonloppuna peliaika on 2t/pv ja arkena 1t. Peliaikaa saa lisää ulkoilusta. Eli Ulkoilua 1/2t --> tunti lisäaikaa pelata. Arvatkaa vaan onko lisäpeliaikaa juurikaan koskaan hankittu?

Joku tuossa arvosteli, että eikö lapset saa viikonloppunakaan levätä? Saavat levätä. Saavat arkenakin levätä. Mutta onko siinä tolkkua, että se lepääminen on ainoastaan ja vain pelaamista ja telkkarin katsomista? Mitään muuta ei huvita tehdä.

Just joo, mutta onko ikinä toisinpäin? Tai minkään muun tekemisen, esim. lukemisen kanssa? Miksi pelaaminen on se pahan alku ja juuri, jota pitää valvoa sekuntikello kourassa?

Ja miksei ne lapset saa levätä tavallaan?

Vierailija
26/67 |
21.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei ihmekään miksi lapsi selittää noin häiriintynyttä juttua. Miksi palkitset siitä, jos lapsi lähtee pois kotoota? Räntäsateessa puiston penkillä istuskelu on hyvä ja kotona oleminen on huono. Mikset voi vain hyväksyä, että sun lapsi tykkää eri jutuista kuin sä ja natseilet turhaan. Pääasia että koulu hoituu

Vierailija
27/67 |
21.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On tärkeä levätä tavalla, joka lapsesta itsestä tuntuu kivalta. Aika niukat peliajat teillä. Ehdottaisin 3 tuntia arkeen ja 6 tuntia viikonloppuun.

Vierailija
28/67 |
21.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei ihmekään miksi lapsi selittää noin häiriintynyttä juttua. Miksi palkitset siitä, jos lapsi lähtee pois kotoota? Räntäsateessa puiston penkillä istuskelu on hyvä ja kotona oleminen on huono. Mikset voi vain hyväksyä, että sun lapsi tykkää eri jutuista kuin sä ja natseilet turhaan. Pääasia että koulu hoituu

Minusta siinä ei ole mitään ihmeellistä, että lapsi ulkoilee. Olen luullut, että suurin osa lapsista ulkoilee...? Tekeekö se lapsesta häiriintyneen, että pitää välillä ulkoilla ja tehdä fyysisesti jotakin?

Nyt olen oppinut täällä jotakin uutta.

ap

Vierailija
29/67 |
21.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoleesi yksi ratkaisumalli:

1. Liika sokeri pois - passivoi.

2. Rajaa peliaika - suojaa kehittyviä aivoja. Tätä olet jo tehnyt, hyvä!

3. Menet itse mukaan toimintoihin; olet esimerkkinä.

4. Laadi seuraamus asiattomasta puheesta, kerro se etukäteen ja pidä siitä kiinni.

Lapsesi varmasti alkavat arvostamaan ja kunnioittamaan sinua alkukiukkuttelujen jälkeen!

Vierailija
30/67 |
21.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuota...

Meillä majailee muutaman vkon päästä 13v täyttävä kuopus ja syksyllä 15v täyttävä esikoinen ja kyllähän tuollaista on ilmassa meilläkin, siis sitä että vain ruutuilu olisi kivaa jne. Mutta olen pitänyt ns ruutuajassa rajat vaikka niistä vääntöä aika ajoin onkin, varsinkin peliajoista. Ja kyllähän nuo ulkoilevatkin, jos ei muuten niin sen jälk kun sanon että se olisi hyväksi ja ei voi vain maata/ruutuilla. Tänään, ja eilen, olivat n.2h ajan kävelyllä tuolla+tänään kolasivat lunta pihalla. Toinen harrastaa 2-3x/vkossa, toinen ei.

Olen säänn seniili vanhus (täytin juuri 40v), tyhmästi käyttäytyvä yms, pahimmillaan olen kuullut olevani "ämmä" mutta se loppui lyhyeen, siitä lähtee pelioikeus, minua kun ei haukuta niin vaikka miten v*ituttaisi.

Paska-aivo lesbo, jooo, ei siinä lesbossa mitään, toteaisin varmaan että "mutta sinua rakas ei olisi jos lesbo olisin" tms, tuo paska-aivottelu taas...näytäpä hälle/heille mitä kuuluu ja kuka käskee, ei tuollainen vetele.

Mikä siinä pelaamisessa on sellaista, että vanhemmat tekevät siitä jonkin kielletyn hedelmän ja ei-toivotun toiminnan? Ja miksi ihmeessä tuollaiset vanhemmat edes ostavat sen halvatun pelikoneen, jos siihen ei suurin piirtein saa koskea?

Noniin, ei se ole kielletty hedelmä eikä se ole mikään "perkele", mutta se on asia joka vie helposti ihan kokonaan jos niin antaa tapahtua. Tässäkin asiassa tietty eronsa riippuen persoonasta, mutta murkku joka ajattelee vain aivojen mielihyväkeskuksen kautta niin asia on hieman eri. Se kuuluu vanhemmuuteen, rajata asioita jotka ovat kivoja mutta eivät välttis niin hyväksi 24/7 ja rajatta. Aivan kuten sen karamellin syöminenkin, valvominen yömyöhään, hampurilaisten mässyttäminen jne.jne

Ei sen kummempi juttu. Mutta sitä minä ihmettelen miten nykyvanhemmista niin moni ajattelee olevansa lapsensa kaveri, ei rajoja, ei pettymyksen sietokyvyn harjoittelua, ei "ei"-sanan käyttöä jne.

Vierailija
31/67 |
21.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä pahaa siinä pelaamisessa ja telkkarin katsomisessa on? Siis ilmeisesti muuta kuin se, että sinä et niitä itse harrasta niin lapsetkaan ei saa.  Onko siinä tolkkua, että viikonloput menee seinää tuijottaen koska kaikki mielekäs(siis lapsen mielestä mielekäs) on kielletty? Jos sun mielestä se lumilinnan rakentaminen, ulkona kävely jne on kivaa niin mene ulkoilemaan ja rakentamaan vaikka kaks lumilinnaa, mutta et voi olettaa että se olisi lapsienkin mielestä kivaa.

Vierailija
32/67 |
21.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ei oo totta. Oikeesti tiedän mielestä on ok, että lapset pelaavat tuntikausia. Olen äärimmäisen huolissani varsinkin pojista, jotka eivät osaa enää tehdä mitään muuta kuin istua pelikoneen äärellä. He eivät kykene minkäänlaiseen vuorovaikutukseen enää muiden kanssa. He eivät keksi itse mitään tekemistä ja elävät virtuaalimaailmassaan. Tyttöjen koneella olo on useammin sosiaalista median käyttöä muiden kavereiden kanssa eikä niin peleihin keskittynyttä ja he kykenevät vuorovaikutukseen myös livenä. Toki maailma muuttuu, mutta en ole varma muuttuuko se oikeaan suuntaan.

erityisluokanopettaja, jolle peliriippuvaiset ADHD pojat ovat tuttu juttu.

Vierailija
33/67 |
21.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutulta kuulostaa. Olin itse lapsena ja nuorena hieman saman tyyppinen. Olin koko ajan vähän ahdistunut, jopa masentunut. Karkin syöminen oli minulle eskapismia (kauhistelijoille mainittakoon, että olen kuitenkin lapsesta lähtien ollut hyvin hoikka). Onko mahdollista, että lapsillasi on huolia, jotka lamaannuttavat heitä?

Välillä sain inspiraation ja piirsin, maalasin tauluja tai kirjoitin satuja / näytelmiä / novelleja. Tämä luova harrastus on jatkunut minulla lapsuudesta aikuisuuteen asti, mutta se on täysin inspiraation varassa, vieläkin, ja siksi epäsäännöllinen verrattuna vaikka lätkäharkkoihin tai askartelukerhoon. Ovatko lapsesi enemmän luovuuteen suuntautuvia?

Jos valtaosa lapsista / nuorista on lätkäharkka- tai askartelukerhotyyppisiä persoonia ja itse on luova, herkkä, inspiraatiosta toimiva, niin siitä voi helposti tulla kokemus, että itsessä on jotain vikaa.

Vierailija
34/67 |
21.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta siinä ei ole mitään ihmeellistä, että lapsi ulkoilee. Olen luullut, että suurin osa lapsista ulkoilee...? Tekeekö se lapsesta häiriintyneen, että pitää välillä ulkoilla ja tehdä fyysisesti jotakin?

ap

Sinun tulee kohdata se oma lapsesi ja rakastaa häntä sellaisena kuin juuri hän on - ilman ehtoja. Muuten teet hallaa hänen kehitykselleen.

Vierailija
35/67 |
21.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsilla ei ole kivaa sinun kanssasi, koska tykkäätte eri asioista. Tyttösi haluaa nyt selvästi levätä ja poikasi kaipaa peliseuraa. Miksi et kävisi poikasi kanssa filmtownissa ja pelaisi yhdessä? Voisi yllättyä.

Vierailija
36/67 |
21.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Ei siinä ole mitään ihmeellistä, että lapsi ulkoilee. Siinäkään ei ole mitään ihmeellistä, että lapsi ei tykkää ulkoilusta. Kyllähän sä sun aikuisista tutuistakin oot huomannut, että ihmisiä kiinnostavat eri jutut. Vapaapäivänä merkitys on se, että voi rentoutua tavalla, joka tuntuu itselle sopivalta. Toiselle se on videopelit ja toiselle lumilinnan rakentaminen

Vierailija
37/67 |
21.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huoleesi yksi ratkaisumalli:

1. Liika sokeri pois - passivoi.

2. Rajaa peliaika - suojaa kehittyviä aivoja. Tätä olet jo tehnyt, hyvä!

3. Menet itse mukaan toimintoihin; olet esimerkkinä.

4. Laadi seuraamus asiattomasta puheesta, kerro se etukäteen ja pidä siitä kiinni.

Lapsesi varmasti alkavat arvostamaan ja kunnioittamaan sinua alkukiukkuttelujen jälkeen!

Kannattaa kokeilla!

Vierailija
38/67 |
21.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otat ne helvetin älykännykät kädesta ja paiskaat täysillä lattiaan

Vierailija
39/67 |
21.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millainenhan hermoraunio minusta olisi tullut, jos en peruskouluikäisenä olisi saanut pelata. Lopetin sen oikeastaan kokonaan lukion alettua. Jos ei  esim.laiminlyö koulua, niin minun mielestäni pitää antaa kasvaa omalla tavallaan.

Vierailija
40/67 |
21.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapset 9v poika ja 12v tyttö. Ei huvita lähteä laskettelemaan, pulkkamäkeen, uimahalliin , koiraa ulkoiluttamaan, mökille tai yleensäkään mihinkään :(

Ehdottaa heille mitä vaan, niin ei huvita. Itse olen aika toimelias ja liikunnallinen. Nytkin on kiva talvinen päivä. Poika voisi mennä ulos tekemään vaikka lumilinnaa, laskemaan mäkeä tai kavereiden kanssa. Mutta kun ei huvita. Haluaa vain katsoa Simpsoneita ja vinkuu, että pitäisi saada karkkia filmtownista. Peliaikakin on jo aamusta käytetty loppuun. Itse olin juuri ulkoilemassa koiran kanssa, kun se on ainoa jota huvittaa.

Tytärtä ei ole huvittanut enää pitkään aikaan yhtään mikään. Harrastukset on lopetettu yksi toisensa jälkeen. Haluaa vain näpyttää kännykkäänsä ja laittaa naamaansa.

Kun he olivat pienempiä, käytiin joka päivä leikkipuistossa ulkoilemassa ja tiesmissä perhekerhoissa ja lapsitapahtumissa. Eivät he silloinkaan olleet mitään ulkona viihtyviä lapsia. Vähän joutui painostamaan siihenkin.

Nämä haluaisivat vain olla kaikki päivät sisällä ja pelata/näprätä kännykkää/maata sohvalla/syödä karkkia. Jääkaapilla käydään jatkuvasti etsimässä herkkuja. Mikään sellainen ei huvita, mitä normaalisti kuvittelisi olevan lapsista kivaa. Itkut :`( Itse sain juuri kuulla olevani paska-aivo lesbo, kun ärähdin pojan jatkuvasta karkin mankumisesta. Eilen oli vasta karkkipäivä.

Onko kellään muulla vastaavaa? Onko muilla lapsia joita ei huvita tehdä yhtään mitään?

Miksi annat 9 vuotiaan katsoa Simpsoneita? Samoin aika monet muut ohjelmat ja pelit eivät ole oikeastaan hyvästä sen ikäisille. Eikä 12 vuotiaillekaan. Sieltä voi juontaa nuo rumat sanatkin. Tai sitten pojallasi on huonoa kaveriseuraa tai häntä kiusataan tai syrjitään. Näin voi olla myös tytölläsi, ettei kavereita oikein ole tai kaikki viihtyvät kotona pelaamassa. Rajoita ohjelmia ja pelejä, seuraa ikärajoituksia. ja houkuttele ne jotenkin ulos.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kolme