Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapseni eivät halua tehdä mitään :(

Vierailija
21.02.2016 |

Lapset 9v poika ja 12v tyttö. Ei huvita lähteä laskettelemaan, pulkkamäkeen, uimahalliin , koiraa ulkoiluttamaan, mökille tai yleensäkään mihinkään :(

Ehdottaa heille mitä vaan, niin ei huvita. Itse olen aika toimelias ja liikunnallinen. Nytkin on kiva talvinen päivä. Poika voisi mennä ulos tekemään vaikka lumilinnaa, laskemaan mäkeä tai kavereiden kanssa. Mutta kun ei huvita. Haluaa vain katsoa Simpsoneita ja vinkuu, että pitäisi saada karkkia filmtownista. Peliaikakin on jo aamusta käytetty loppuun. Itse olin juuri ulkoilemassa koiran kanssa, kun se on ainoa jota huvittaa.

Tytärtä ei ole huvittanut enää pitkään aikaan yhtään mikään. Harrastukset on lopetettu yksi toisensa jälkeen. Haluaa vain näpyttää kännykkäänsä ja laittaa naamaansa.
Kun he olivat pienempiä, käytiin joka päivä leikkipuistossa ulkoilemassa ja tiesmissä perhekerhoissa ja lapsitapahtumissa. Eivät he silloinkaan olleet mitään ulkona viihtyviä lapsia. Vähän joutui painostamaan siihenkin.

Nämä haluaisivat vain olla kaikki päivät sisällä ja pelata/näprätä kännykkää/maata sohvalla/syödä karkkia. Jääkaapilla käydään jatkuvasti etsimässä herkkuja. Mikään sellainen ei huvita, mitä normaalisti kuvittelisi olevan lapsista kivaa. Itkut :`( Itse sain juuri kuulla olevani paska-aivo lesbo, kun ärähdin pojan jatkuvasta karkin mankumisesta. Eilen oli vasta karkkipäivä.

Onko kellään muulla vastaavaa? Onko muilla lapsia joita ei huvita tehdä yhtään mitään?

Kommentit (67)

Vierailija
1/67 |
21.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ei halua tehdä mitään" eli ei halua tehdä sitä, mitä äiti haluaa, että pitäisi haluta tehdä.

Vierailija
2/67 |
21.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, minä olin itse samanlainen  lapsena ja meidän lapset on samanlaisia. Ei siinä mitään ongelmaa ole. Tietokoneharrastajia ovat meidän lapset eikä niitä muu kiinnosta kuin syöminen, juominen, nukkuminen ja pelaaminen. Mutta kunhan koulunsa hoitavat kunnialla niin ihan sama. Tiedä vaikka heillekin tietokoneista tulisi lopulta ihan ammatti kuten meille vanhemmillekin. Ei ollenkaan huono elämä ole ollut lapsesta asti nörttinä itselläkään ;) (Enkä ole muuten edes ylipainoinen vaikkei ulkoilut tai liikunnat ole koskaan kiinnostaneet)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/67 |
21.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

9-vuotias kutsuu äitiään paska-aivo lesboksi?

Vierailija
4/67 |
21.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Ei halua tehdä mitään" eli ei halua tehdä sitä, mitä äiti haluaa, että pitäisi haluta tehdä.

Eli sinusta em. toiminta on ok joka päivä? Mitä itse ehdottaisit? Ainoa, mitä esim. poikani haluaisi nyt tehdä on hakea filmtownista karkkia.

ap

Vierailija
5/67 |
21.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttävältä kuulostaa, ette olette noin erilaisia. Anna niiden olla tekemättä mitään, paitsi koirat pitää kerran päivässä hoitaa, mutta sitten keskiviikkona sanot, että alkakaas pakata, huomenna lähdetään mökille.

Vierailija
6/67 |
21.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko niillä kavereita? Kavereitten kanssa luulisi keksivän tekemistä.

Vierailija
7/67 |
21.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakottamalla tekemään ne hommat hoituvat. Sillä varmistaa myös, että lapsien kielteiset tunteet vanhempia kohtaan muuttuvat väliaikaisista pysyviksi.

Vierailija
8/67 |
21.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset kärsii kun ei ole isää elämässä.

Vierailija
9/67 |
21.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peliaika? Siis ootko sä asettanut _viikonlopulle_ jonkin rajotteen pelaamisen suhteen? No ei ihmekään etteivät halua tehdä mitään sun kanssa

Vierailija
10/67 |
21.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ärsyttävältä kuulostaa, ette olette noin erilaisia. Anna niiden olla tekemättä mitään, paitsi koirat pitää kerran päivässä hoitaa, mutta sitten keskiviikkona sanot, että alkakaas pakata, huomenna lähdetään mökille.

Kenen koirista on kyse? Jos, kuten usein on tapahtunut, koirat ovat perheen äidin yksipuolisella päätöksellä hankittuja, ei ole kohtuullista pakottaa lapsia niitä hoitamaan.

Vierailija
11/67 |
21.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli sinusta em. toiminta on ok joka päivä? Mitä itse ehdottaisit? Ainoa, mitä esim. poikani haluaisi nyt tehdä on hakea filmtownista karkkia.

ap

Karkin suhteen tietysti voi olla tarpeen pitää jotkut kohtuuden rajat, mutta muuten voi antaa vain olla. Jos ei halua tehdä mitään, ei tee. Jos valittaa tylsyyttä, niin sitten voi ehdottaa niitä omasta mielestä hyviä tekemisiä, mutta jos ne ei kelpaa, niin tough luck, sitten pitää vaan kestää tylsyytensä ihan itse, tai keksiä jotain sellaista tekemistä joka kelpaa. Jos taas ei valita tylsyyttä, niin ilmeisesti viihtyy vain oleillen ja se on täysin ok.

Vierailija
12/67 |
21.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai ne käyvät koulussa?

Miksi viikonloppuna ei saisi vaan olla?

Vaikuttaa siltä, että heitä on vauvasta asti roudattu jatkuvasti jonnekin touhuamaan, ehkä se nyt kostautuu? Miksi koko ajan pitäisi olla suorittamassa jotain?

Tuttavapiirissä on näitä lapsia, jotka harrastivat jo päiväkodissa viittä eri lajia ja soittivat lisäksi vielä jotain soitinta. Viikonloppuisin jos ei ollut harkkoja, niin Facebook täyttyi päivityksistä, joissa oltiin mäessä, hiihtämässä tai retkeilemässä Nuuksiossa. Teininä vaan kuppi meni nurin, ei enää jaksa eikä halua.

Omat lapsetovat juuri parhaillaan ulkona, 13 v. ja 10 v. Esikoinen oli myös aamulla harkoissa. On yksi harvoista, joka vielä jatkaa. Kaikki lapsena todella hyvät ovat lopettaneet ja heitä kaikkia yhdistää se, että he olivat jo 8-vuotiaina kilparyhmissä voimistelemassa, jalkapalloilemassa, uimassa ja taitoluistelemassa. Yksi näistä on samassa yläkoulussa. Polttaa tupakkaa ja notkuu kaupungilla perjantai-iltaisin. Siis 13-vuotiaana.

Mitäs jos antaisit ap ihan vaan olla? Ole iloinen että notkuvat kotona.

Vierailija
13/67 |
21.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Senkus hakee, jos on rahaa.

Vierailija
14/67 |
21.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota...

Meillä majailee muutaman vkon päästä 13v täyttävä kuopus ja syksyllä 15v täyttävä esikoinen ja kyllähän tuollaista on ilmassa meilläkin, siis sitä että vain ruutuilu olisi kivaa jne. Mutta olen pitänyt ns ruutuajassa rajat vaikka niistä vääntöä aika ajoin onkin, varsinkin peliajoista. Ja kyllähän nuo ulkoilevatkin, jos ei muuten niin sen jälk kun sanon että se olisi hyväksi ja ei voi vain maata/ruutuilla. Tänään, ja eilen, olivat n.2h ajan kävelyllä tuolla+tänään kolasivat lunta pihalla. Toinen harrastaa 2-3x/vkossa, toinen ei.

Olen säänn seniili vanhus (täytin juuri 40v), tyhmästi käyttäytyvä yms, pahimmillaan olen kuullut olevani "ämmä" mutta se loppui lyhyeen, siitä lähtee pelioikeus, minua kun ei haukuta niin vaikka miten v*ituttaisi.

Paska-aivo lesbo, jooo, ei siinä lesbossa mitään, toteaisin varmaan että "mutta sinua rakas ei olisi jos lesbo olisin" tms, tuo paska-aivottelu taas...näytäpä hälle/heille mitä kuuluu ja kuka käskee, ei tuollainen vetele.

Vierailija
15/67 |
21.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko niillä kavereita? Kavereitten kanssa luulisi keksivän tekemistä.

Tytöllä on paljon kavereita. Tänään hän ei jaksa kuulemma heitä tavata. tyttö on kohta 13v, en hänestä ole niin huolissani. Tuon ikäisillä on jo omat kotkotukset.

Mutta tuo 9v.. yksi paras kaveri on, mutta hän ei vastaa nyt puhelimeen. Eli oma poikani ei halua lähteä minnekään hakemaan ketään muuta ulos tai minnekään muuallekaan leikkimään. Tuon yhden kaverinkin kanssa haluavat pääasiassa pelata x-boxia..

ap

Vierailija
16/67 |
21.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Peliaika? Siis ootko sä asettanut _viikonlopulle_ jonkin rajotteen pelaamisen suhteen? No ei ihmekään etteivät halua tehdä mitään sun kanssa

Peliaikakin on varmaan joku tunti, missä ajassa ei nykypelejä saada kunnolla edes käyntiin.

Vierailija
17/67 |
21.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapset kärsii kun ei ole isää elämässä.

Lapsilla on isä elämässä, mutta hän nukkuu juuri nyt, kun on useampi yövuoro peräjälkeen.

ap

Vierailija
18/67 |
21.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläpäin ainakin ulvoo tuolla ulkona nyt sellainen myrsky, että ymmärtäisin hyvin, jos lapset eivät sellaisella ilmalla ulos haluaisi mennä. Lisäksi, ei tuosta kevyestä pakkaslumestakaan mitään lumilinnoja rakennettaisi, siihen tarvittaisiin vesikeli.

Vierailija
19/67 |
21.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuota...

Meillä majailee muutaman vkon päästä 13v täyttävä kuopus ja syksyllä 15v täyttävä esikoinen ja kyllähän tuollaista on ilmassa meilläkin, siis sitä että vain ruutuilu olisi kivaa jne. Mutta olen pitänyt ns ruutuajassa rajat vaikka niistä vääntöä aika ajoin onkin, varsinkin peliajoista. Ja kyllähän nuo ulkoilevatkin, jos ei muuten niin sen jälk kun sanon että se olisi hyväksi ja ei voi vain maata/ruutuilla. Tänään, ja eilen, olivat n.2h ajan kävelyllä tuolla+tänään kolasivat lunta pihalla. Toinen harrastaa 2-3x/vkossa, toinen ei.

Olen säänn seniili vanhus (täytin juuri 40v), tyhmästi käyttäytyvä yms, pahimmillaan olen kuullut olevani "ämmä" mutta se loppui lyhyeen, siitä lähtee pelioikeus, minua kun ei haukuta niin vaikka miten v*ituttaisi.

Paska-aivo lesbo, jooo, ei siinä lesbossa mitään, toteaisin varmaan että "mutta sinua rakas ei olisi jos lesbo olisin" tms, tuo paska-aivottelu taas...näytäpä hälle/heille mitä kuuluu ja kuka käskee, ei tuollainen vetele.

Mikä siinä pelaamisessa on sellaista, että vanhemmat tekevät siitä jonkin kielletyn hedelmän ja ei-toivotun toiminnan? Ja miksi ihmeessä tuollaiset vanhemmat edes ostavat sen halvatun pelikoneen, jos siihen ei suurin piirtein saa koskea?

Vierailija
20/67 |
21.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Peliaika? Siis ootko sä asettanut _viikonlopulle_ jonkin rajotteen pelaamisen suhteen? No ei ihmekään etteivät halua tehdä mitään sun kanssa" - Itse olen lapseton ja voi olla, että en ole oikea henkilä vastaamaan tähän. Mutta sen verta mm. kummilapsien elämää seuranneena on sanottava, että joidenkin lasten pelaamista on pakko rajoittaa. Lapsi tai miksei vanhempikin voi jäädä pelaamiseen samalla tavalla koukkuun kuin vaikkapa tupakointiin tai alkoholiin. Pienten lasten vanhemmilla on iso vastuu siitä, että lapsella on muutakin virikettä. Ja Ap:lle. Mitä jos et niin kovasti kyselisi, tai ehdottelis että mitä lapsesi tekisivät. Joskus vain tehtävä ei niin mukavia asioita ja minusta sinulla on täysi oikeus komentaa ja määrätä lapsia tekemään jotain. Vaikka sitten auttamaan sinua päivän ruoan laitossa tai siivoamisessa,.. Tiedän, että tämä on helpommin sanottu kuin tehty.     

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kolme