Työnantaja irtisanoo ilman varoitusta
Kommentit (24)
Vierailija kirjoitti:
Itse luulen, että haluavat palkata erään toisen. Ja tälläisen jälkeen, ei kyllä motivoi palata takaisin.
Jos sinut irtisanotaan tuotannollisista ja taloudellisista syistä, ei samanlaisiin tehtäviin saa heti palkata uutta työntekijää. Ja mitä tarkoitat takaisin palaamisella? Jos sinut on irtisanottu, niin sinä et palaa hoitovapaan jälkeen tuohon työpaikkaan.
Vierailija kirjoitti:
Hoitovapaa vuoden loppuun. Pieni yksityinen firma.
Eli jos sä olet nyt hoitovapaalla, ei sun työsuhdetta voida irtisanoa ennenkuin sinä päivänä kun palaat takaisin.
"Työnantaja voi irtisanoa äitiys-, isyys-, vanhempain- tai hoitovapaalla olevan työntekijän työsopimuksen taloudellisilla ja tuotannollisilla perusteilla vain, jos työnantajan toiminta päättyy kokonaan."
Tosin onhan se toisaalta reilua että tiedät mikä kohtaa ensimmäisenä päivänä ja ehdit etsiä ennen vuoden loppua uuttaa työtä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse luulen, että haluavat palkata erään toisen. Ja tälläisen jälkeen, ei kyllä motivoi palata takaisin.
Jos sinut irtisanotaan tuotannollisista ja taloudellisista syistä, ei samanlaisiin tehtäviin saa heti palkata uutta työntekijää. Ja mitä tarkoitat takaisin palaamisella? Jos sinut on irtisanottu, niin sinä et palaa hoitovapaan jälkeen tuohon työpaikkaan.
Eli fiksu ta, ennakoi, kun irtisanoi jo nyt, siellä on varmaan sijainen nyt vuoden loppuun ja alkuvuodesta saavatkin ja palkata ap:n tilalle mieluisen työntekijän.
No ei ole kovin mukavaa, että by the way...
Ja nehän laittaa varmasti tuotato taloudelliset syyt vaikka firmalla menee hyvin.