UMMETUS (SUOLAVESI) AUTTAAKAAA!!!
Miten paljon vettä ja paljon suolaa?
Joku sanoi että 1 litraan 2 ruokalusikallista ja se kuulosti minusta paljolta voiko se olla vaarallista?
Kommentit (17)
Ja auttaako se oikeasti? Siis jos suolessa jotain tavaraa on.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ja auttaako se oikeasti? Siis jos suolessa jotain tavaraa on.
Ap
Kyllä se auttaa, siinä vain menee hetki, n. 15-30 min jos sen tekee oikein. Älä sitten säikähdä jos paino nousee, sillä suola turvottaa, se menee kyllä ajan kanssa ohitse.
Pitääks se juua kaikki? 1.5l ja vielä nopeesti? Ei hitto. Mieluummin teen suolihuuhtelun.
Vierailija kirjoitti:
Pitääks se juua kaikki? 1.5l ja vielä nopeesti? Ei hitto. Mieluummin teen suolihuuhtelun.
Kyllä. Niin nopeasti kuin vain pystyy, mieluiten 30 min - 1 h ja mahd isoja määriä kerralla.
Jos teet sen niin varaudu siihen että saat istua vessassa seuraavat 2 tuntia, ja että tavaraa tulee molemmista päistä!
Joo kokeilin ja kohtaa siitä on jo tunti aikaa eikää mitään ulos tule. Aamulla tuli kyllä vähän mutta voiko tämä olla merkki siitä ettei suolessa olekkaan mitään?
Ap
Mikset osta apteekista vaikka toilaxia? Illalla ennen nukkumaanmenoa ottaa ja aamulla vatsa toimii.
Miksi et hae apteekista ummetuslääkettä? En kyllä itse alkaisi pelleilemään minkään keittosuolalitkun kanssa.
Syö jatkossa enemmän kuitua, niin vointisi paranee.
Vierailija kirjoitti:
Joo kokeilin ja kohtaa siitä on jo tunti aikaa eikää mitään ulos tule. Aamulla tuli kyllä vähän mutta voiko tämä olla merkki siitä ettei suolessa olekkaan mitään?
Ap
Oletko varma ettei tehnyt sitä väärin, esim juonut liian hitaasti? Saattaa myös olla että sinulla oli suolasta puutetta, eikä se siksi toiminut. Itse tein sen äsken noilla ohjeilla ja toimi ihan hyvin
Magnesiumia vähän enemmän kun purkissa määrätään. Menee helposti kiireen puolelle. Tai xylitolipastilleja reilusti..
Oletko joku anorektikko, joka kikkailee kehonsa kanssa?
Kai sä nyt tiedät, että siellä on tavaraa, jos olet syönyt normaalisti. Jos taas haluat tyhjentää suolesi ja olet lopettanut syömisen, niin omapahan on ongelmasi.
Onko kukaan kokeillut ummetukseen kakkajakkaraa? Onko siitä mitään apua?
tai
Minä syön joka aamu jogurtin kansssa lusikallisen pellavansiemeniä, ei ole ollut ummetusta aikoihin. Mikään pika-apu se tosin ei ole.
1,5 l 2 rkl. Ei ole vaarallista jos ei liian usein harrasta. Vesimäärä pitää juoda mahd. nopeasti.