Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten kestää miehn kuorsaaminen?

Vierailija
20.02.2016 |

En enää jaksa. Nukun toisessa huoneessa mutta kuorsaaminen kuuluu sinne kahden oven läpi. Mies ei saa tehtyä asialle mitään, enkä minä enää jaksa puhua uniapneasta, lääkäristä, ylipainosta yms. mikä kuorsaamisen aiheuttaa. Mitä tässä voi enää tehdä? Korvatulppia en pysty käyttämään.

Omat asunnot?

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
20.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai tuossa auta kuin erota. Tiedoksi vaan ettei se miehes tahallaan sinun kiusaksesi kuorsaa. Hanki kuulosuojaimet (Peltorit).

Vierailija
2/19 |
20.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kai tuossa auta kuin erota. Tiedoksi vaan ettei se miehes tahallaan sinun kiusaksesi kuorsaa. Hanki kuulosuojaimet (Peltorit).

Joskus musta tuntuu että minun kiusaksi ei hakeudu lääkäriin tai muuhun hoitoon asian takia. Miten peltoreiden kanssa nukutaan?

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
20.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jollei mene lääkäriin on urpo.

Vierailija
4/19 |
20.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jollei mene lääkäriin on urpo.

Alan olla samaa mieltä :(

ap

Vierailija
5/19 |
20.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joskus musta tuntuu että minun kiusaksi ei hakeudu lääkäriin tai muuhun hoitoon asian takia. Miten peltoreiden kanssa nukutaan?

ap

Selällään tai mahallaan.

Sellaisen hengityskoneen kanssa nukkuminen vasta vi**umaista onkin. Eikä leikkauksia juuri tehdä uniapnean hoidossa. Laihduttaminen on ainoa järkevä tie. Sitten kun se on käyty niin muut vaihtoehdot.

Tiedän koska mun vaimo juuri tuollainen nalkuttaja kuin sinäkin.

Vierailija
6/19 |
20.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Selällään tai mahallaan.

Sellaisen hengityskoneen kanssa nukkuminen vasta vi**umaista onkin. Eikä leikkauksia juuri tehdä uniapnean hoidossa. Laihduttaminen on ainoa järkevä tie. Sitten kun se on käyty niin muut vaihtoehdot.

Tiedän koska mun vaimo juuri tuollainen nalkuttaja kuin sinäkin.

Minä en nalkuta, olen kertonut kylmät faktat ja mies on samaa mieltä mutta jostain syystä ei saa haettua apua. En voi nukkua selälleen joten peltorit voi unohtaa. 

ap

Vierailija
7/19 |
20.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erilliset asunnot. 

Vierailija
8/19 |
20.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselleni kunnon yöunet on niin tärkeät, että en voi ikinä mennä naimisiin kuorsaavan miehen kanssa (ellei meillä ole mahdollisuutta täysin äänieristettyyn huoneeseen esim. talon kellarikerroksessa).

Usein kyljellään nukkuessa kuorsaaminen vähenee. Kannattaa kokeilla ommella miehen yöpaidan selkämykseen esim. pingispalloja tms., jolloin hän kääntyy automaattisesti kyljelleen nukkuessaan.

Toinen vaihtoehto on se sellainen härveli, joka asennetaan miehen kehoon nukkumaan käydessä. Jos miehelläsi on uniapnea, se härveli voi lopettaa kuorsaamisen.

Kolmas vaihtoehto on erilleen muuttaminen. Saattaa kuulostaa äärimmäiseltä, mutta sinun terveytesi on uhattuna, jos et saa kunnollisia yöunia vuosikausiin.

Vierailija
9/19 |
20.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äänieristetty huone. Rakennutatte yhteen huoneeseen ääntä eristävät lisäseinät, lattian ja katon sekä riittävän hyvän äänieristetyn oven (heikoin kohta äänieristyksessä). Mies sinne nukkumaan. 

Vierailija
10/19 |
20.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselleni kunnon yöunet on niin tärkeät, että en voi ikinä mennä naimisiin kuorsaavan miehen kanssa (ellei meillä ole mahdollisuutta täysin äänieristettyyn huoneeseen esim. talon kellarikerroksessa).

Usein kyljellään nukkuessa kuorsaaminen vähenee. Kannattaa kokeilla ommella miehen yöpaidan selkämykseen esim. pingispalloja tms., jolloin hän kääntyy automaattisesti kyljelleen nukkuessaan.

Toinen vaihtoehto on se sellainen härveli, joka asennetaan miehen kehoon nukkumaan käydessä. Jos miehelläsi on uniapnea, se härveli voi lopettaa kuorsaamisen.

Kolmas vaihtoehto on erilleen muuttaminen. Saattaa kuulostaa äärimmäiseltä, mutta sinun terveytesi on uhattuna, jos et saa kunnollisia yöunia vuosikausiin.

28 vuotta sitten kun muutettiin yhteen ei mies kuorsannut. Nyt kuorsaa ja ihan halvatun kovaa. ja kuorsaa jopa mahalleen nukkuessa, ei auta pingispallot tai muut vastaavat.

ap

11/19 |
21.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pistä taustalle jokin tasainen humina. Meillä pidän päällä liesituuletinta ja ilmanpuhdistinta.

Kuorsauksen pahimmat äänet jotenkin leikkautuvat huminaan - tai ainakin aivot käsittelevät niin.

Parasta, kun mies ennen nukahtamistaan kommentoi puhdistimen huminaa, että "melu pois!" - mutta 20 sekunnin päästä oli täydessä unessa. Ja kuorsaa ainakin 60 dB voimakaampaa körinää.

12/19 |
21.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikuttaahan se kuorsaus myös kuorsaajan unenlaatuun. Ois varmaan hyväksi hänellekin se lääkärissä piipahtaminen. Ehkä asian lähestyminen siltä kannalta syyllistämisen ja nalkuttamisen sijaan tuottais parempaa tulosta?

Mut yks hassu vinkki mulla on sulle antaa. Mä itse lakkasin kuorsaamasta kokonaan, kun aloin käyttää hammaskiskoja narskuttelun estämiseksi. Ja kun googlettelin kiskot + kuorsaus ihan mielenkiinnon vuoksi, niin törmäsin "kuorsauskiskoihin". Googlaa ja katso itse.. Jos miehes suostuu sellasia käyttämään, niin täysin varmasti loppuu kuorsaus. Vie vaan aikansa tottua kiskoon.. se voi tuntua ahdistavalta ja ärsyttävältä ensin.

Vierailija
13/19 |
21.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan niitä sellaisia muovijuttuja hampaiden väliin jotka pitää leuan paikallaan.

Vierailija
14/19 |
21.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin ollaan ongelmissa miehen kuorsauksen vuoksi. Nukun lähestulkoon joka yö joko huonosti miehen vieressä tai vaihtoehtoisesti sohvalla. Alkaa oma jaksaminen olla lopussa, kun ei vaan yksinkertaisesti saa kunnon unia. Riittäisi se muutama tuntikin, kunhan olisi yhtäjaksoista.

Miehen "pakotin" lääkäriin ja siellä käskettiin seurata yhtäläisyyksiä niiden päivien/öiden välillä jolloin kuorsaa, koska mies ei ole lainkaan ylipainoinen eikä käytä reilusti alkoholia. Näistä siis ei saatu selvää syytä kuorsaukseen. Ilmeisesti myös hengitystä pyydettiin tarkkailemaan, että katkeaako yöllä.

Minähän tarkkailin sitä ja tätä vaikka kuinka kauan, kirjasin ylöskin, mutta mies vaan ei sinne lääkäriin takaisin ole menossa.

Todella turhauttavaa. Varsinkin kun mies tuntuu kyllä ymmärtävän miten paljon tämä häiritsee minua ja ihan arkipäiväisiä asioita. Mutta kun ei niin ei... Suunnitteilla on muutto isompaan kotiin, jossa olisi tilaa myös minulla omalle sängylle. Suoraan sanottuna pelottaa että se alkaa ajamaan meitä sitten erilleen.

Hyviä ideoita otetaan vastaan :/

Vierailija
15/19 |
21.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies kuorsaa, mutta oon niin tottunut siihen etten edes kuule sitä. Se on osa häntä enkä edes osaa kuvitella häntä ilman kuorsausta saati kaivata sitä.

Vierailija
16/19 |
21.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tempuran tyyny on auttanut meillä jonkun verran kuorsaukseen. Nielu/kaula kai pysyy sen verran suorana ettei ainakaan kyljellään kuorsaa.

Vierailija
17/19 |
21.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itäkeskuksessa sellainen kun Hymyklinikka. Me olimme eron partaalla miehen kuorsauksen vuoksi, joten ap saa kaikki sympatiani. Vuosien taistelun jälkeen mies hankki Hymyklinikan kuorsauskiskon. Kuorsaaminen loppui kuin seinään.Mieletön laite. Joillekin toimii myös kuorsausleikkaus. Se on vähän isompi operaatio, leikkauksessa on aina riskinsä. Mutta varmasti olisi sen arvoista. Älkää naiset alistuko kuorsaukselle. Siitä kärsiminen on kuin pitkällistä kidutusta.

Vierailija
18/19 |
21.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mieheni 45v "aloitteli" kuorsaamista. Eikä todellakaan ole ylipainoinen 😉

Sanoin hänelle, kun nukuin joinain öinä huonosti hänen kuorsattuaan, että menisinkö nukkumaan toiseen huoneeseen. Mies ei innostunut ajatuksesta :)

Tässä vähän aikaa sitten oli mediassa juttua runsaan punaisen lihan syömisen haitoista.

Mies alkoi syödä enemmän kasviksia ja on niitä jo aikaisemminkin syönyt :)

Hurraa, eipä ole enää kuorsannut.

Ravinnolla on huikea vaikutus. Olen sen jo ennenkin huomannut ja uskon, että sillä on tässä oma osuutensa.

On todella valitettavaa, jos uni häiriintyy toisen kuorsaamisen takia.

Vierailija
19/19 |
21.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tärkeä aihe ap.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä viisi