Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En ole kertonut terapeutille 1,5v aikana

Vierailija
20.02.2016 |

Että olen opiskellut sairaanhoitajaksi ja suuntauduin psykiatriseen hoitotyöhön.
En ole kertonut psykologian opinnoistani ja siitä, että teoreettisesti osaan analysoida psykoterapiaa (tein kandin aiheesta).

Kommentit (86)

Vierailija
1/86 |
20.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin mitä sitten.

Vierailija
2/86 |
20.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/86 |
20.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aijahaa

Vierailija
4/86 |
20.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko saanut terapiastasi irti sen mitä toivoit? Kuulostaa siltä että aika iso osa elämänhistoriastasi puuttuu tarinastasi, mutta riippuu tietysti paljon siitä mitä käsitellään,miten paljon tuo haittaa terapian sujumista.

Vierailija
5/86 |
20.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi? 

Koska ajaudun aina puhumaan asioista, jotka tapahtuivat ollessani alle 10-v.

Lisäksi häpeän "uraani", tai oikeastaan uran puuttumista. En seurannut oikeita unelmiani vaan seurasin suvun naisten tietä. Sisäinen feministini häpeää. Toivoisin, että olisin mennyt suoraan psykologian opintoihin ja olisin jo tohtori, enkä aloittelija aikuisopiskelijana.

Vierailija
6/86 |
20.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko saanut terapiastasi irti sen mitä toivoit? Kuulostaa siltä että aika iso osa elämänhistoriastasi puuttuu tarinastasi, mutta riippuu tietysti paljon siitä mitä käsitellään,miten paljon tuo haittaa terapian sujumista.

Osittain. Tuntuu, että aiemmat tapahtumat ovat olleet enemmän pinnalla ja ne ovat vaatineet eräänlaista terapeuttista taantumista. Jos olisin piileskellyt tittelien takana, en olisi pystynyt samaan syvyyteen.

Pelkään, että ammattinimike muuttaa terapeutin käsitystä minusta. Hän työskentelee osan viikosta sairaalassa. Omat kokemukset osastojen hierarkiasta tulisivat väliimme.

Vierailija
7/86 |
20.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ole kertonut psykologilleni, että minua käytettiin lapsena vuosia seksuaalisesti hyväksi. En siitä, että minut on raiskattu kahdesti ollessani teini-ikäinen, toisesta tulin raskaaksi ja sain keskenmenon. En siitä, että oikeastaan koko lapsuuteni isäni hakkasi minua, tai että isäni on alkoholisti.

Kaikesta muusta kyllä. Tulen tulevaisuudessa työskentelemään lasten ja nuorten parissa, myös niiden rikkinäisten.

Vierailija
8/86 |
20.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi hävettää, että olen pantannut asiaa näin pitkään.

Vierailija
9/86 |
20.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika jännä. Olen käynyt terapiassa kolmisen kuukautta ja minun terapeuttini on siinä ajassa tonkinut elämäntarinani hyvinkin tarkkaan. Hän myöskin ohjaa keskustelua niin, etten voi pyöriä vain yhden aiheen parissa.

Vierailija
10/86 |
20.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lisäksi hävettää, että olen pantannut asiaa näin pitkään.

Kunnon terapeutti olisi kysynyt?

Vaihda terapeuttia ja kerro uudelle heti.

Vierailija
11/86 |
20.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä meitä aikuisia ihmisiä vaivaa? Eihän se terapeutti osaa auttaa jos ei sille kerro asioista. Toki jos tuntee, ettei niillä "salaamillaan" asioilla ole mitään merkitystä. Itse en ole kertonut, että näen ja kuulen harhoja. Jotenkin nolottaa ja kuulostaa niin sekopäiseltä.

Vierailija
12/86 |
20.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en ole kertonut psykologilleni, että minua käytettiin lapsena vuosia seksuaalisesti hyväksi. En siitä, että minut on raiskattu kahdesti ollessani teini-ikäinen, toisesta tulin raskaaksi ja sain keskenmenon. En siitä, että oikeastaan koko lapsuuteni isäni hakkasi minua, tai että isäni on alkoholisti.

Kaikesta muusta kyllä. Tulen tulevaisuudessa työskentelemään lasten ja nuorten parissa, myös niiden rikkinäisten.

Olisikohan aika kertoa? Jos haluat todella auttaa toisia, sinun täytyy käydä omat haavasi läpi. Voimia!

Vierailija
13/86 |
20.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä meitä aikuisia ihmisiä vaivaa? Eihän se terapeutti osaa auttaa jos ei sille kerro asioista. Toki jos tuntee, ettei niillä "salaamillaan" asioilla ole mitään merkitystä. Itse en ole kertonut, että näen ja kuulen harhoja. Jotenkin nolottaa ja kuulostaa niin sekopäiseltä.

Mitä "apua" joku tarvitsee siihen, että on sh&psykologi? Jos tarvitsi apua niihin alle 10-v tapahtuneisiin asioihin?

Vierailija
14/86 |
20.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä vuoksi käyt terapiassa ja miksi et ole kertonut?

Vierailija
15/86 |
20.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko terapeutti kysynyt? Tekikö kunnon haastattelua? Tämänhän ammattilaisena olet huomioinut.

Vierailija
16/86 |
20.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi? 

Lisäksi häpeän "uraani", tai oikeastaan uran puuttumista. En seurannut oikeita unelmiani vaan seurasin suvun naisten tietä. Sisäinen feministini häpeää. Toivoisin, että olisin mennyt suoraan psykologian opintoihin ja olisin jo tohtori, enkä aloittelija aikuisopiskelijana.

No mitä tapahtui ollessasi alle 10v?

Vierailija
17/86 |
20.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pidän terapiaa ripittäytymisenä ja mahdollisuutena kertoa kaiken mikä hävettää tai painaa mieltä. Eikös sitä sanota, että salaisuudet sairastuttaa.

Vierailija
18/86 |
20.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi? 

Kannattaisi kertoa. Lisäksi sairaanhoitajana voisit hankkia psykoterapeutin pätevyyden ja käyttää hyväksesi tätä psykoterapiaasi opinnoissasi.

Vierailija
19/86 |
20.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielähän ehdit kertoa. Voitte päästä ihan eri tasolle keskusteluissanne.

Vierailija
20/86 |
20.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiesit varmaan että psykoterapeutit käyvät itsekin psykoterapiassa osana koulutusta? En usko että terapeutin suhtautuminen sinuun muuttuu mitenkään vaikka kertoisit. Mutta se miksi et ole kertonut sinänsä noin merkityksetöntä asiaa, koska häpeät, saattaa olla hyvinkin oleellista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä yksi