Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tablettien omistajat, vertailuapua kiitos :)

Vierailija
20.02.2016 |

Onko teillä tabletti pelkästään wifi vai onko siinä myös 3G? Onko se 3G ollut tarpeen? Minkä kokoinen näyttösi on, itselleni tuntuu että joku 9,6 tuumaa olisi kyllä pienin mahdollinen. Onko keskusmuistia enemmän kuin 1 G? Kehut/haukut? Mitä maksoit tabletistasi?

Pähkäilen nyt näiden välillä:

https://www.verkkokauppa.com/fi/product/36507/gdgtb/Samsung-Galaxy-Tab-…

https://www.verkkokauppa.com/fi/product/62727/ggttc/Samsung-Galaxy-Tab-…

http://www.gigantti.fi/product/tietokoneet/tabletit-ja-ipad/LE59407935/…

https://www.verkkokauppa.com/fi/product/54036/fvnhk/Lenovo-Tab2-A10-70-…

Miksihän nuo Lenovot vaikuttavat olevan sama malli, mutta noin kallis hinta Verkkokaupassa...

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
20.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.gigantti.fi/product/tietokoneet/tabletit-ja-ipad/LEZA0C0000S… Ei kun tämä onkin ilmeisesti sama kuin tuo Verkkokaupan Lenovo? Tiedä sitten mikä tuollainen ideatab on... ap

Vierailija
2/16 |
20.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on Samsungin täppärit, joissa on sekä wi-fi että 4G. Meillä on usein täppärit reissussa mukana ja kyllä se 4G on ihan ehdoton. Teini haluaa surffailla omia juttujaan ja itse käytän täppärillä mobiilidataa vaativia ohjelmistoja. Olisi tuskaista tuijottaa pelkästään puhelimen näyttöä.  Kännyköistä vois tietty jakaa wifiä, mutta kyllä sekin tylsää olis..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
20.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on Samsungin täppärit, joissa on sekä wi-fi että 4G. Meillä on usein täppärit reissussa mukana ja kyllä se 4G on ihan ehdoton. Teini haluaa surffailla omia juttujaan ja itse käytän täppärillä mobiilidataa vaativia ohjelmistoja. Olisi tuskaista tuijottaa pelkästään puhelimen näyttöä.  Kännyköistä vois tietty jakaa wifiä, mutta kyllä sekin tylsää olis..

Melko jännä perustelu sille, että maksaa ylimääräisestä liittymästä.

Vierailija
4/16 |
20.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on iPad Retina (melko vanha malli) ja olen kyllä tykännyt. 4G:tä en ole kokenut tarvitsevani koska voin aina tehdä puhelimestani tukiaseman. Lisäksi matkoilla lähes kaikissa hotelleissa ja kahviloissa, ravintoloissa jne. on ilmainen wifi.

Vierailija
5/16 |
20.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on iPad Retina (melko vanha malli) ja olen kyllä tykännyt. 4G:tä en ole kokenut tarvitsevani koska voin aina tehdä puhelimestani tukiaseman. Lisäksi matkoilla lähes kaikissa hotelleissa ja kahviloissa, ravintoloissa jne. on ilmainen wifi.

Juu meilläkin oli aikaisemmin iPadin joku ikivanha malli mutta meni nyt rikki ja uuden hankkimista tässä ihmettelen, käyttiksenä otan kyllä androidin, mutta muuta en vielä tiedä, ehkä tuo 3G tai vastaava on tarpeeton, koska tosiaan puhelimella onnistuu jakaminen tai wifi sitten muuten... ap

Vierailija
6/16 |
20.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on iPad 2 mini pelkällä wifillä, en ole kaivannut korttia kertaakaan. Hotelleissa, joissa käytän padia leffojen katseluun, on aina ilmainen Wi-Fi, samoin useissa kahviloissa ja ravintoloissa. Tarvittaessa voin käyttää iPhonen nettiä hotspotilla, mulla on kuitenkin aina puhelin mukana.

Vierailija
7/16 |
20.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perussäntö on että puhelimella puhutaan, tabilla voi tehdä muutakin. Itselläni on joku ikivanha Nokian vuoden 2005 malli, ja Galaxy tabbi. Nykyään myyvät Galaxy Tab A:ta, joka on uusille omistajille hyvä diili (halpa, silti tehokas), vanhojen tabbien omistajille taas ei. 3G tai 4G liittymät ehdottomia jos mielii että laite toimii muuallakin kuin kotona. Tietty yhteys voidaan wifillä jakaa, jos on muita langattomia laitteita mukana, mutta ei kannata yleensä omistaa kahta tai usempaa 3g/4g liittymää. Itselläni siis vanha GSM-liittymä + 3g liittymä tabille.

Älypuhelin on kaikin puolin paska ja kallis, jos omistaa tabin, eli kannattaa GSM-liittymää harkita puhelimeen, se on halpa, maksaa kai jotakin 2,50 €/kk. Verrattuna 3g/4g:hen halpa! Jos omistaa kätevän pienen läppärin, ei tabbia kannata hankkia, sillä se on kaikinpuolin paskempi kuin kevyt ja moderni läppäri taas.

Vierailija
8/16 |
20.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perussäntö on että puhelimella puhutaan, tabilla voi tehdä muutakin. Itselläni on joku ikivanha Nokian vuoden 2005 malli, ja Galaxy tabbi. Nykyään myyvät Galaxy Tab A:ta, joka on uusille omistajille hyvä diili (halpa, silti tehokas), vanhojen tabbien omistajille taas ei. 3G tai 4G liittymät ehdottomia jos mielii että laite toimii muuallakin kuin kotona. Tietty yhteys voidaan wifillä jakaa, jos on muita langattomia laitteita mukana, mutta ei kannata yleensä omistaa kahta tai usempaa 3g/4g liittymää. Itselläni siis vanha GSM-liittymä + 3g liittymä tabille.

Älypuhelin on kaikin puolin paska ja kallis, jos omistaa tabin, eli kannattaa GSM-liittymää harkita puhelimeen, se on halpa, maksaa kai jotakin 2,50 €/kk. Verrattuna 3g/4g:hen halpa! Jos omistaa kätevän pienen läppärin, ei tabbia kannata hankkia, sillä se on kaikinpuolin paskempi kuin kevyt ja moderni läppäri taas.

Sun löpinät on myös vuodelta 2005 ja ihan hippasen menee välillä termit sekaisin.

Vierailija
9/16 |
20.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinasta tilaamalla saat ennmmän vastinetta rahallesi.

http://www.dx.com/p/onda-v919-air-9-7-ips-quad-core-android-4-4-windows…

Näyttö esim 2048 x 1536, lisäksi android ja win10. 2GB RAMmia.

Ton kokosessa ei mielestäni välttämättä tarvii 3G:tä, eniten kuitenkin kotisohvalla käyttöä, ja kännystä voi jakaa. 

Vierailija
10/16 |
20.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ton kokosessa ei mielestäni välttämättä tarvii 3G:tä, eniten kuitenkin kotisohvalla käyttöä, ja kännystä voi jakaa. 

Tuohon tulee vielä tullit päälle.

Vierailija
11/16 |
20.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa kysyä näitä murobbs:n puolelta, tulee parempaa neuvoa.

Vierailija
12/16 |
20.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on tuo Tab E, ei olla tarvittu siihen kuin WiFi. Kotona käytössä tuo, muualla jaan kännykästä datan kun tarvitsen, hyvin toimii. Ihme tekosyitä ihmisillä kyllä tuohon ettei kännykästä voi jakaa dataa, itsellä parhaimmillaan olen pelannut wowia koneella ja katsonut netflixiä tabletilla samaan aikaan (kiinteä netti ei toiminut sillä hetkellä niin kännykän liitymällä sit). Ja hyvin toimi. Kännykässä mulla 4G.

Vierailija
13/16 |
20.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa kysyä näitä murobbs:n puolelta, tulee parempaa neuvoa.

Tiedätkö; tabletin valinta ei ole rakettitiedettä saati nörttipalstan osaamista vaativaa. Sinne kun menee taatelintallaaja kysymään, niin speksiä alkaa satamaan ja kohta nörtit painii keskenään aiheesta.

Vierailija
14/16 |
20.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Melko jännä perustelu sille, että maksaa ylimääräisestä liittymästä.

Mitenkähän se sua haittaa? Melko jännä perustelu, että olis ylimääräinen liittymä. Meinaatko, että se puhelin, josta sitä wifiä jaetaan olisi aina saatavilla siellä, missä se täppärikin? 

Vierailija
15/16 |
20.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta huawein tabletti! Hinta-laatusuhde kohdillaan. Itse en ole kaivannut tablettiin liittymää, wifillä mennään.

Vierailija
16/16 |
20.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuohon tulee vielä tullit päälle.

Ei mee tullia eikä 374 postimaksuja. Kun tilaat EU-varastosta, (paina sitä eu-lippua) lisäksi tulee nopeesti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kolme