Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työttömät, miten pysytte aktiivisina?

Vierailija
19.02.2016 |

Olen tajuttoman väsynyt tähän nykyiseen saamattomuuteeni. Väsyttää myös jatkuva yksinolo, mikä tulee juurikin työttömyydestä. Kotona vain koira seurana.

Harrastuksia toki on, mutta nekään ei meinaa kiinnostaa kun päivien sisällön puuttuminen puuduttaa.

Tällä hetkellä pienetkin jutut mitä pitäisi tehdä ei luonnistu. Tämä saamattomuus lisää saamattomuutta ja väsymystä. Haluaisin töihin, töissä on tekemistä ja tietynlaista yhteisöllisyyttä. Tämä kotona yksin pööpöily on ihan perseestä. Eikä asiaa todellakaan auta että on liikaa aikaa miettiä.

Miten te työttömät pidätte itsenne aktiivisena ja elämänhaluisena?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
19.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylös ja ulos, tähän aikaan vuodesta viimeistään auringon noustessa. Tee itsellesi joku säännöllinen päivärytmi. Kun sinulla on koira, niin kai sitä pitää käyttää ulkona jo aamulla. Sen jälkeen kehität itsellesi jotain "aamutoimia", joiden jälkeen on taas aika lähteä ulos. Jos asut jossakin kaupungissa tai vähintään kirkokylässä, mene kirjastoon, torille tai vaikka johonkin baariin päiväkahville.

Vierailija
2/4 |
19.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se aina onnistukaan, mutta periaatteessa samalla lailla kuin itsenäisesti töitä tekevät (kirjailijat, kääntäjät, taiteilijat jne) eli rutiinien avulla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
19.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitenkään  istun kaikki päivät kotona netissä ja ainoa sosiaalinen kontakti on kaupankassa

Vierailija
4/4 |
19.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En varsinaisesti ole työtön, mutta en käyt palkkatyössä. Olen siis kotona ja hoidan lapsia silloin kun nämä eivät ole muualla.

Tuntuu, ettei aika riitä muka mihinkään :D Harrastan laulamista, se vie 1-2 iltaa viikossa kodin ulkopuolella, mutta kotonakin voi harjoitella. Käyn kuntosalilla 4-5 kertaa viikossa. Uimahallissa kun ehdin. Teen päivittäin erilaisia käsitöitä. Kirjoitan. Olen netissä, katson elokuvia, siivoan, pyykkään, leivon, teen kodin pieniä remontteja. Tykkään myös kasvattaa itse taimet pihalle, joten kukkatouhujen kanssa menee aikaa keväsin. Hoidan viherkasveja. Luen kirjoja.

Jos vielä ehtisin, haluaisin ottaa soittotunteja. opetella vaikka valokuvaamista ja maalaamista. Kävisin vielä enemmän kulttuuritapahtumissa. Käyttäisin lisää aikaa tuunaamisjuttuihin.

Tunnistan kyllä tuon saamattomuudenkin, joka ruokkii vain itseään. Alakuloisen ja masentuneena siihen helposti putoaa. Samoin kyllä tekeminen ruokkii lisää tekemistä ja intoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi neljä