Mikset tervehdi?
Sinä joka et tervehdi esim. työkaveria, miksi et? Eikö oo opetettu käytöstapoja? Hävettääkö?
Kommentit (10)
Mä ihmettelen samaa. Lopetin sitten hyvän huomenen tms. sanomisen aikani tervehdittyäni näitä outoja ihmisiä, olivat kuin ei olisi kuulleet, tunsin myötähäpeää heidän puolesta.
En huutele huomenia avoimista ovista ohikulkiessani, annan aiemmin tulleille työrauhan.
Itse tervehdin aina, kun huomaan ihmisen. Ulkoillessa tai kaupungilla olen usein omissa aatoksissani tai keskittynyt lapsiin, etten kiinnitä huomiota vastaantulijoihin. Lisäksi minulla en yleensä kävelyllä pidä silmälaseja joten en näe kasvoja tarkkaan kovinkaan kaukaa.
Jotkut tekee ihan oikeesti töitä.
Jotka vaatii pitkää ja tarkkaa keskittymistä.
Kaikille se ei ole aikuisten päivähoitopaikka jonne tullaan seurusteleen.
On kyllä todella törkeää olla tervehtimättä jos tekee sen tarkoituksellisesti. Siinä ei ole muuta tarkoitusta kuin loukata toista!
Läheisimpiä työkavereita morjestan reippaasti, etäisimmille nyökkään. Kokemuksesta jos koitan tervehtiä kaikkia reippaasti, saan eräiltä vastaukseksi vaan jonkun ynähdyksen.
Hävettääkö aloittajaa alkaa opettaa käytöstapoja aikuisille ihmisille? Minua eivät ainakaan häiritse tervehtimättömät ihmiset, jos ei huvita niin ei ole pakko.
Hävettää. Mutta tilanteet menevät niin nopeasti.