Mitä pilottitakki sinulle kertoo?
Lainaus tämän päivän hesarista:
"Kerran perhe oli kirjastossa, kun Ninnu ryntäsi kohti pilottitakkista nuorta miestä ja suuteli tätä. Mies ehti jo nostaa nyrkkinsä, mutta isä ehti väliin.
”Ninnu tykkää kovasti pojista, ja välillä käy näin”, Fanni sanoo."
Tuo maininta "pilottitakkista" kiinnitti huomioni. Onko pilottitakista tullut joku väkivallan tai suvaitsemattomuuuden symboli? Eikö tämä ole myös juuri sitä ennakkoluuloa? Mitä jos hän olisi rynnännyt "kohti rastatukkaista nuorta miestä"? Mitä ajatuksia se olisi teissä herättänyt?
Kommentit (52)
Mulle pilottitakki laulaa: Revvin' up your engine Listen to her howlin' roar Metal under tension Beggin' you to touch and go Highway to the Danger zone.
Vaate kuin vaate, ihminen joka sitä käyttää voi olla mitä vaan. Ehkä aloitusviestin pilottitakki oli perintötakki ja pussattava oli lentäjän poika ;)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pilottitakkia käyttävä on sellainen koulun ex-kovis. Wt, jonka elämän tärkeimmät arvot olivat koulussa öykkäröinti, kiusaaminen, tupakka ja alkoholi.
Yli peruskouluikäisellä pilotti tuo mieleen vain tuohon elämäänsä juuttuneen surkimuksen.
Hyvä provo hermanni
T. Pilottitakkia käyttävät, gradua vaille valmis FM
Yliopistoja käyneenä ihmisenä luulisi ymmärtävän, että joka sääntöön on olemassa poikkeuksensa.
Kyllähän pilottitakki eittämättä tuo ensimmäisenä mieleen työttömän, äitinsä kellarissa asustelevan, rasistisen öykkärin.
Tosin riippunee myös habituksesta noin muuten.
Oikeastaan olen oppinut sen, että vastaesimerkin keksiminen osoittaa väitteen vääräksi
Kyllähän se pilottitakki leimautui jo parikymmentä vuotta sitten skinien vaatekappaleeksi. Varakkaammilla peräti nahkainen, vähemmän varakkaille sitten kankainen. Mahdollisimman leveät olkatoppaukset kuuluivat lookiin, samoin kovakärkiset maihinnousukengät, kaljuksi ajeltu pää ja taskuihin sopivat monenlaiset nyrkkiraudat, taittoveitset ym. Kävelytyyli oli kuin gorillalla säären lengollaan ja käsivarret irti kehosta, valmiina lyömään. Nyt sitten nämä uudet "kodinturvajoukot", Odinin soturit, ovat omaksuneet samanlaiset tyylin. Lieneekö osa näistä edellisten skinien jälkeläisiä? Väkivalta leimaa molempia ryhmiä. Pelottavia ovat!
90-luvulla koulukiusaaajat käyttivät pilottia ja tietysti skinit. Kyllä mulle tulee mieleen väkivaltainen urpo siitä takista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pilottitakkia käyttävä on sellainen koulun ex-kovis. Wt, jonka elämän tärkeimmät arvot olivat koulussa öykkäröinti, kiusaaminen, tupakka ja alkoholi.
Yli peruskouluikäisellä pilotti tuo mieleen vain tuohon elämäänsä juuttuneen surkimuksen.
Hyvä provo hermanni
Yliopistoja käyneenä ihmisenä luulisi ymmärtävän, että joka sääntöön on olemassa poikkeuksensa.
Kyllähän pilottitakki eittämättä tuo ensimmäisenä mieleen työttömän, äitinsä kellarissa asustelevan, rasistisen öykkärin.
Täällä myös pilottitakkia käyttävä, tosin vain alemman korkeakoulututkinnon suorittanut, enemmistöosakkaana firmassa jossa myös toimitusjohtajana, perheensä kanssa omakotitalossa asuva, laajan kansainvälisen ystäväpiirin omaava ja joskus kehitysyhteistyötehtävissäkin toiminut mies. Vai näin täällä mammapalstalla minusta ajatellaan, työtön äitinsä helmoissa asuva rasisti ;)
Voi sitä silti olla natsi.
Yritinkin tähän vastata vastaesimerkin avulla, mutta viesti jäi ylläpidon tarkastukseen kiinni. Eli sovitaan sitten niin, että virallisen totuuden mukaan minusta tuli nyt sitten varmaankin natsi. Kyllä kaverit yllättyy :)
Missähän vanha pilottirotsi mahtaa olla? Ei sillä ei kyllä mahtuis päällekään:D
Vierailija kirjoitti:
Ennemminkin tulee mieleen että mikä vitun vammainen sekopää toi on joka ryntää suutelemaan tuntemattomia? Joku kiimanen nymfi? Vai onko se joku pikkulapsi vähän dingdong vaan? Sitten se varmaan olis suudellut tyyliin jalkaan ja mistäs vitusta nutipää skiini olis tota suudelmakai tajunnut edes ja tuskin nutipääkään olis pikkulasta turpaan vetämässä? oksettava tapahtuma anyway, ite vetäisin kierrepotkulla naamaan samantien.
Jos osaisit klikata linkkiä niin siellä olisi ollut selitys.
Ruma takki. Tietyn tyyppiset käyttävät niitä.
Nuoruusajat, se pilottitakki oli musta ja vuori oranssi. Se oli kuumaa tavaraa silloin.
Mulle se kertoo nuorilla naisilla muotitietoisuudesta.
https://www.google.fi/search?q=kendall+jenner+gigi+hadid+bomber&ie=UTF-…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä provo hermanni
Täällä myös pilottitakkia käyttävä, tosin vain alemman korkeakoulututkinnon suorittanut, enemmistöosakkaana firmassa jossa myös toimitusjohtajana, perheensä kanssa omakotitalossa asuva, laajan kansainvälisen ystäväpiirin omaava ja joskus kehitysyhteistyötehtävissäkin toiminut mies. Vai näin täällä mammapalstalla minusta ajatellaan, työtön äitinsä helmoissa asuva rasisti ;)
Ehkä kehitysyhteistyöhön hakeutuneista kuitenkin harvemmat...
Mulle tulee mieleen inkoolainen maajussirasisiti. Hakkaa mamuja ja suomenkielisiä, ajaa joka paikkaan traktorilla.
Hahaa naurattaa kommentit, mulla on vieläkin se aito oikea musta pilotti oranssilla vuorilla -90luvun lopusta, helvetin kestävä takki ollut, mulla on vaan ollut aina pitkät hiukset ja teräskärkimaiharit vaihtuneet sievin työkenkiin , teräspohjat ja kärjet, taskussa oli aina martinin linkkari.
Muija osti 40v lahjaksi uuden pilotin, mutta ei tunnu yhtään samalle kuin vanha.
Joskus juon kaljaa autotallissa ja muistelen kun corollan takapenkillä pussailtiin ja kähmittiin, taisin joskus saada pilluakin Ja aina oli tuo pilotti mukana.
Nyt on bemari, ok-talo, kitisevä akka miltä ei saa edes pillua ikinä.
Naurettavaa väittää että kaikki pilottitakkiset olisi jotenkin rasisteja.Se kun on nykyään muotia pukeutua kuka mitenkin haluaa.Miten nyky nuoriso on noin mustava valkoisen yksinkertaisia..toisekseen ei ole aito pilotti mikään halpa hankinta ja tyhjä taskuilla niillä vähemmän näkeekään jos uusi on😃 itse ostin niitä pari eri väristä koska ne käy minulle ja huomio: en ole siilitukkainen tai vaalea mutta komea kylläkin😆Olette jotenkin yksinkertaisia tynnyrissä kasvaneita jotka pelkää olla oma itsensä muutamaa herraa tällä palstalla poikkeuksena lukuunottamatta.Pidän pilottia 70 kymppisenäkin vielä ja itke siitä jos pahalta tuntuu😂
Pilottitakki on MIESTEN vaate ja se on ERITTÄIN RUMA naisten ja tyttöjen päällä.
Oikea pilottitakki on oliiviin vivahtava lähemmäs harmaata oleva väri jonka vuori on oranssin värinen.
Takki on alunperinen USA:n armeijan vaate. Itselläni on juuri tuollainen takki ja sillä ei ole mitään tekemistä rasismin eikä väkivallan kanssa. Painotan että pilottitakki on MIESTEN vaate.
Pilottitakki on MIEHEKÄS ja hyvän näköinen vaate miesten päällä. Itse käytän sitä toisinaan ja pidän siitä paljon.
Täällä kokee kyllä paljon ulkonäköön ja pukeutumiseen liittyviä ennakkoluuloja. Todella ärsyttävää että vaate ei voi olla vain vaate ja että naaman perusteella tehdään päätelmiä jotka ei ollenkaan pidä paikkaansa. Se on samaa kuin rasismi.
Ysärillä pilotteja ei käyttänyt kuin skinit ja muut wannabenatsit jotka öykkäröi milloin missäkin. Tampereellahan tuo sakki pahoinpiteli kuoliaaksi urheilijanuorukaisen (vuosi oli muistaakseni 1991). Assosion nuo takit yhä edelleen em. sakkiin eli mitään hyvää mielikuvaa minulla ei edelleenkään ole.
En ole koskaan kuullut yhdenkään vaatekappaleen jutustelevan yhtään mitään.