Mies ei suostu valojen uusintaan :(
Kesällä tulee 10v. avioelämää täyteen ja ajattelin sen kunniaksi että ns. uusisimme vihkivalamme. Meidät vihittiin aikanaan maitraatissa vain todistajien läsnäollessa miehen toiveesta. Nyt ajattelin, että meidät voitais siunata kirkossa. Mutta ei, mies ei halua. Aikanaan mulle tuon siunauksen kyllä lupas. Mutta nyt ei sitten käykään. Sen takia suostuin maistraattivihkimiseen.
Sai siis oman toiveensa mukaisen vihkimisen valheellisilla lupauksilla :(
Kommentit (13)
Luulin että mies ei suostu vaihtamaan olohuoneen valoja.
Millaiset valat teillä sitten oli siellä maistraatissa?
Tuon takia kannattaa ottaa ero! Törkeää! Tai sit vaan rupeat miettimään muita asioita, järkkäät vaikka teille vuosipäiväksi jotain kivaa.
No en minäkään suostuisi.
T. maistraatissa vihitty nainen, joka olisi silloin suostunut liiton siunaukseen jos mies olisi halunnut, mutta en kyllä 10v hääpäivänä kiinnostuisi asiasta enää.
Naurettavaa pelleilyä tollanen valojen uusiminen.
Hyi kauhee, pitääkö se tehdä kahteen kertaan?
t. Avoliittolainen lokakuussa 10v.
Ei me ainakaan mitään valoja vannottu maistraatissa, siellä oltiin naimisissa jo ennen kuin huomattiinkaan :D Ja nyt vuosia myöhemmin mentäisiin sitten kirkkoon vannomaan, että edelleen halutaan olla yhdessä? No ei.
No kyllä itseänikin korpeaisi jos puoliso mokomaa turhaketta ehdottaisi.
Vierailija kirjoitti:
Niin, meillä ainakin oli mun mielestä täysin riittävät ja liikuttavat, vaikka maistraattivalat olivatkin. Jos kerran mikään ei ole ratkaisevasti muuttunut, miksi pitäisi vannoa mitään uudestaan?
Vierailija kirjoitti:
No, kyllähän siellä maistraatissakin luvataan tahtoa rakastaa myötä- ja vastoinkäymisissä. Vala kuin vala.
Ja miksei muka sitä lupausta voi uusia, onko se niin paha muka edelleen sanoa tahtovansa. Häh? Ja sitten pitää ne juhlat jotka jäi aikanaan pitämättä miehen nuivan suhtautumisen takia.
Eniten tässä jurppii kuitenkin se, että mies lupas ton siunauksen, vaikka ei oikeesti sitä koskaan ilmeisesti ajatellutkaan toteuttavansa. Edes vihkisormusta en saanut, sekin piti hankkia myöhemmin, vaan eipä ole näkynyt.
ap
Olet tainnut tosiaan vähän liikaa jo omassa mielessäsi suunnitella tätä juttua, tuollaiset häh-huutelut ovat juuri niitten käsialaa, jotka toisilta kysymättä ovat jo päättäneet miten tehdään, "ajattelin sen kunniaksi". Teillä lienee ihan hyvä avioliitto, kun haluaisit valat vannoa uudelleen (mikä ei tosiaankaan ole meikäläinen perinne vielä, mutta voihan sitä uusia perinteitä aina ottaa muualtakin, ei sillä)? Etkö haluakaan enää sitä avioliittoa, jos mies ei halua vannoa uudelleen sitä, minkä jo vannoi 10 vuotta sitten?
Nyt oikeasti, olet iso tyttö jo jos avioelämääkin on takana tuon verran- yhtä naimisissa olette ilman mitään valojen uusintaa, olen tuossa edellä kirjoittajan kanssa samaa mieltä siitä, että teette yhdessä jotain kivaa vuosipäivänä ja case closed.
Itse olen tullut vihkaistuksi kotona tuvan nurkassa kuopuksen kasteen yhteydessä, vihkisormuksen sain kun oltiin se kymmenen vuotta oltu naimisissa. Nyt toinen mokoma jo päällekin ja mies on edelleen yhtä rakas- kertoo myös minulle saman asian toistuvasti eikä siinä ole kirkkoa mihinkään tarvittu. Kerettiläinen liittyi kirkkoonkin vain vihkipäivän takia hetkeksi...
Högö, mä ajattelin otsikon perusteella että jo on kitsas mies tai se tykkää asua pimeydessä