Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äitienpäivänä on mentävä anoppilaan - mieheni mielestä olen itserakas idiotti kun en halua lähteä.

Vierailija
08.05.2008 |

Mies ilmoitti tänään, että menemme anoppilaan äitienpäivänä. Ainakin hän kuulemma menee. On ensimmäinen äitienpäiväni ja olisin halunnut viettää sen rauhassa kotona. Olisi hänellä ollut minulle jokin yllätys klo 12, mutta iltapäivällä on mentävä anoppilaan. Anoppi kun on auttanut meitä niin paljon. Siis olisi myös muistanut minua. Ilmoitin, että en halua lähteä, hän menköön. Riitahan tästä tuli - iso!

Olenko hirviö, kun olisin halunnut olla kotona rauhallisesti?

Kommentit (65)

Vierailija
41/65 |
08.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en aio lähteä oman äitini luokse puhumattakaan anopista! No, menisin ehkä käymään, jos asuisivat lähempänä, mutta nyt maktaa tulee 1½ tuntia suuntaansa. Mä olen nyt itse äiti, ja aion nauttia vuorostani näistä äitenpäivähemmotteluista:-)

Vierailija
42/65 |
08.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

olet samalainen kuin veljeni ex-vaimo. Arkena kyllä mummon apu oli jatkuvasti tarpeen, mutta esim. äitienpäivänä ei edes mies saanut mennä äitiään moikkaamaan ja kukkapuskaa viemään. Miksi ihmeessä ette voi viettää äitienpäivää ensin kotona ja sitten myöhemmin käydä anoppiasi tervehtimässä..? Onko se oikeasti jotain sinulta pois?

tv. yksi joka jaksaa käydä äitienpäivänä anopin ja oman äidin luona.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/65 |
08.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

olet samalainen kuin veljeni ex-vaimo. Arkena kyllä mummon apu oli jatkuvasti tarpeen, mutta esim. äitienpäivänä ei edes mies saanut mennä äitiään moikkaamaan ja kukkapuskaa viemään. Miksi ihmeessä ette voi viettää äitienpäivää ensin kotona ja sitten myöhemmin käydä anoppiasi tervehtimässä..? Onko se oikeasti jotain sinulta pois?

tv. yksi joka jaksaa käydä äitienpäivänä anopin ja oman äidin luona.

Vierailija
44/65 |
08.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

.että kävisitte mummoloissa vaikka jo lauantaina. Itse teemme juuri näin, säästämme oikean äitienpäivän ihan oman perheen jutuksi.

Vierailija
45/65 |
08.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on eka äitienpäivä, ei lapsi vielä paljon pysty äitiään hemmottelemaan. Minä en muutenkaan ymmärrä esim iltapäivälehden kyselyä ostaako äidille pitkä paituli vai babydoll, KUKA HALUAA NÄHDÄ ÄITINSÄ BABYDOLLISSA tai varsinkaan anoppia!

Vierailija
46/65 |
08.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

12 vuotta olen äitienpäivät viettänyt anopin luona, omani "unohtaen". Miehen veljet eivät ole tulleet, meidän on ollut "pakko" mennä kun samalla paikkakunnalla asutaan. Viime vuonna tuli mitta täyteen, en mennyt enkä ostanut lahjaa. Ajattelin et on MIEHEN äiti, hän ostakoon lahjan ja menköön lasten kanssa käymään. No ei ostanut, eikä edes mennyt käymään :(

Tänä vuonna mennään lauantaina.

Vierailija
47/65 |
08.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä toi on vähän ihmeellistä. Meillä ainakin juhlitaan äitienpäivää aamusta-aamupäivästä ja sitten illasta.

Iltapäivällä kerkiää ihan hyvin käydä omalla äidillä ja anopilla! Meillä se tehdään ihan mielellään! Ymmärrän kyllä jos välimatkat ovat pitkät, mutta muuten en!

Miehesi on siis oikeassa, joskin reagoi hiukka yli!

Vierailija
48/65 |
08.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta 23. kerta taitaa olla kun sinne mennään...äitienpäivänään

Vierailija
49/65 |
08.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä fiilistellään aamupalalla ja saan silloin lahjat ja laulut, iltapäivällä käydään ulkona syömässä, mutta silti jää aikaa käydä mummuillakin. Tai siis toisella kerrallaan, kun välimatkaa kuitenkin sen verran, ettei molempiin ehdi samana päivänä.

Vierailija
50/65 |
08.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä fiilistellään aamupalalla ja saan silloin lahjat ja laulut, iltapäivällä käydään ulkona syömässä, mutta silti jää aikaa käydä mummuillakin. Tai siis toisella kerrallaan, kun välimatkaa kuitenkin sen verran, ettei molempiin ehdi samana päivänä.

Vierailija
51/65 |
08.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kommentit ettei miehen pidä ostaa vaimolleen lahjaa (edes lasten puolesta) vaan muistaa OMAA äitiään, ei vaimoaan...?

Meillä muistetaan äitienpäivänä molempien äitejä. Jos ei päästä/jakseta virallisena päivänä mennä käymään, niin käydään päivää-muutamaa aikaisemmin.

Vierailija
52/65 |
09.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle myös oma äiti ja mieheni äiti ovat tärkeitä. Siksi äitienpäivänä juhlimme sekä minua että heitä tai nykyisin valitettavasti vain minun äitiäni, koska anoppi on kuollut.

Haluatko, etteivät sinun aikuiset lapsesi vieraile luonasi äitienpäivänä? Eikö sinun poikasi(jos sinulla on poika) enää aikuisena saa viettää sinun kanssasi äitienpäivää?

Tuollainen ajattelumaailma on tosi vierasta minulle.

Vierailija
53/65 |
09.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin kyllä mustakin on ihan kohtuullista että siellä pistäydytään. Eri asia olisi, jos koko äitienpäivä pyhitettäisiin isovanhemmille eikä tuoretta äitiä muistaisi kukaan. Itsekin kyllä inhoan anoppilassa käymistä niin paljon (enkä ole anopille mielestäni myöskään mitään "velkaa", se ei todellakaan auta koskaan vähääkään meidän arjessa) että yrittäisin varmaan ehdottaa ensin että mies menisi käymään siellä yksin, mutta pakon edessä tulisin kyllä itsekin mukaan.

Meillä anoppi asuu niin kaukana, että piti valita meneekö mies hänen luokseen koko viikonlopuksi vai onko kotona juhlimassa meidän perheen äitienpäivää. Tässä tapauksessa musta oli ihan luontevaa että se valitsi jäädä kotiin, mutta olisin tietysti antanut sen mennä anoppilaankin jos olisi pitänyt sitä tärkeämpänä.

Vierailija
54/65 |
09.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

He ovat aikoinaan saaneet muistamiset omilta lapsiltaan. Nyt he haluavat aikuiset lapset luokseen ja muistamiset lapsenlapsilta.

Meillä oli sellainen tilanne, että kumpikin mummo kuvittelee olevansa suvun keskipiste. Ensimäisestä äitienpäivästä olemme juosseet heidän luona viihdyttämässä heitä ja väkertäneet lasten kanssa kortteja ja lahjoja heille, ettei he loukkaannu.

Minun osuus äitienpäivänä on ollut sivuseikka kun tärkeintä on olleet mummot. Hiukka olen katkera ensimäisestä äitienpäivästä. Se olisi ollut minulle herkkä hetki, mutta kun lapsi oli vauva ja ei voinut vielä muistaa äitiään niin me sitten juoksimme mummoloissa palvomassa ja passaamassa ja näyttämässä vauvaa.

Kun anoppi oli miehelle opettanut, että mies ei osta vaimolleen lahjaa, mutta lasten tehtävä on uhrautua äitinsä vuoksi.

12 vuotta olemme tätä rälläkkää katsoneet ja omat lapset ei enää muista, että äitienpäivänä voisi muistaa omaa äitiä eli minua. Vaan mummot pelkästään on se maailman tärkein.

Tänä vuonna tein lakon. Ilmoitin, että en matkusta minnekään. Teen juhlalounaan kotona, täällä saa mummot käydä ja piste.

Omille pojille aion takoa päähän, että kun heillä on vaimo ja lapsi, he kääntävät katseen siihen kumppaniin. Voi parisuhdekin toimia paremmin jos puoliso on äitiään tärkeämpi. Minä kyllä tulen pärjäämään joulut ja äitienpäivät mieheni kanssa ilman, että poikien tarvitsee unohtaa vaimojensa tarpeet ja velvollisuudesta raahautua viettämään juhlapäiviä entisessä kodissaan minua viihdyttämässä.

Vierailija
55/65 |
09.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ei se äidin (nykyisen isoäidinkin) juhliminen muutu mihinkään vaikka lapsia syntyykin

Itselläni on 3/08 syntynyt lapsi ja minusta on luonnollista, että käydään anopin luona. Minun äitini asuu sen verran kauempana, että siellä ei päästä käymään.

Onhan se tietysti minun päiväni, mutta on se myös anopin/äitini.

Vierailija
56/65 |
09.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten se mummon muistaminen on äidiltä pois. Päivä on äitien päivä ja ainakin meillä kahvipöydässä onnitellaan koko porukan äitejä, sama se missä paikassa ollaan. Aika usein muuten miehen vanhempien luona, kun samaa kesäpaikkaa asutetaan ja toukokuun alussa ei malta jäädä kaupunkiin.

Eri juttu sitten luonnevikaiset anopit ja miniät, mutta silloinkin miehellä kyllä on täysi oikeus käydä moikkaamassa omaa mammaansa, jos asuu järjellisen matkan päässä. Koko päivän viettäminen on toinen tapaus.

Vierailija
57/65 |
09.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai kuuluu asiaan käydä myös anoppilassa. Voittehan juhlia sinua aamupäivällä ja sitten miehesi äitiä iltapäivällä.

Olet varmaan samanlainen jouluna. Haluat vain olla oman perheen kesken. Vähät siitä, jos anoppi toivoisi myös heillä käytävän.

Ajattele nyt muitakin. Ei ihme, että miehesi suuttui.

Vierailija
58/65 |
09.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että ihmisillä on oikeasti niin huonot välit tai joku muu kauna suvun kesken, että ei pysty anoppiaan katsomaan äitienpäivänä... Edellistä komppaan noista luonnevikaisista.

Meillä on ollut tapana käydä molempien mummojen luona äitienpäivänä, asuvat samalla suunnalla joten se onnistuu saman päivän aikana. En minä ole ainakaan kokenut sitä mitenkään niin, että se hetki ja kukkapuskan vieminen olisi jotenkin minulta pois. Jos matka olisi pitempi niin tuskin tulisi lähdettyä joka vuosi.

Vierailija
59/65 |
09.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai kuuluu asiaan käydä myös anoppilassa. Voittehan juhlia sinua aamupäivällä ja sitten miehesi äitiä iltapäivällä.

Olet varmaan samanlainen jouluna. Haluat vain olla oman perheen kesken. Vähät siitä, jos anoppi toivoisi myös heillä käytävän.

Ajattele nyt muitakin. Ei ihme, että miehesi suuttui.

on luonnollista, että äitienpäivänä käydään, mutta Jouluna se on jo kyseenalaista.

Vierailija
60/65 |
09.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap:n kanssa samoilla linjoilla täysin ;) kyllä se ihan oman perheen kesken vietetään nyt kun lapset on pieniä ;) yleensä käydään lauantaina jo anoppilassa ja sinne lapset vie lahjan tai kortin mummolleen..

ei muutenkaan olla niin paljon tekemisissä ja ei niitä kiinnosta edes lapsenlapsiaan käydä täällä moikkaamassa, joten minkä hiton takia pitäis itselle tärkeä päivä viettää siellä, never!

oman äitini kanssa ei myöskään ole intoa kyseisenä päivänä olla, on saanut osansa meidän ollessa pieniä, nyt minun vuoro nauttia ihanan perheeni seurasta <3

ps. ei joulunakaan käydä anoppilassa oikeana aattona vaan jonain pyhänä myöhemmin!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä yhdeksän