Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miniäkokelas on "paremman" perheen tyttöjä..

Vierailija
17.02.2016 |

Poikani on siis seurustellut nyt n.kuukauden erään tytön kanssa, joka on kotoisin todella erilaisista oloista kuin me. Tyttö on hyvätuloisesta ja korkeakoulutetusta suomenruotsalaissuvusta, opiskelee itsekin nyt kauppakorkeakoulussa kolmatta vuotta.. Me taas olemme ihan tavallisia duunareita, ammattikoulutaustoilla. Olen pojaltani kuullut, miten tyttöystävänsä on pienestä pitäen matkustellut paljon, viettänyt vaihtarivuoden Itävallassa, ja sai mm.18-vuotislahjaksi oman auton.

Olen tavannut tytön vasta kahdesti ja sain hänestä kyllä mukavan ensivaikutelman. Tarjottiin siis nuorelle parille ensitapaamisella mieheni kanssa han kotiruokaa ja kahvit, ja mielestäni se oli ihan sopia tapa tutustua poikani uuteen puolisoon. Aloin kuitenkin tuntea vähän alemmuutta.. Kun nuoret ovat viettäneet aikaa miniämme perheen kanssa he ovat mm.käyneet kalliissa ravintolassa syömässä ja viettäneet iltaa viinilasien äärellä. Pelkään hieman, että miniämme pitää näitä meidän perheen tapoja rahvaanomaisina tai ei muuten ehkä osaa kuitenkaan arvostaa kotona tehtyä illallista. Kurjaltahan se myös tuntuu, että pojalleni maksetaan kallis annos ravintolassa juomineen ja jälkkäreineen, meillä taas ei tuollaiseen ole varaa kuin todella erityisissä tapauksissa (älkää käsittäkö väärin - emme ole köyhiä, mutta monen sadan euron illallinen kyllä tuntuu kukkarossamme!)

En tiedä mikä on keskusteluni perimmäinen tarkoitus, halusin kai vain vähän avautua tuntemuksistani kun tuntuu että tämä miniäkokelaampi on niin erilaisista oloista ja meidän tapamme saattavat tuntua hänestä hyvinkin vaatimattomilta. Kuten jo mainitsin, tyttö on kohtelias ja kaunis, mutta hieman kieltämättä jännittää että miten oikeasti ajattelee mm.tuloeroistamme ja siitä, miten erilaiset taustat hänellä ja pojallani ovat.

Jos joku muuten miettii, niin nuoret ovat reilu kaksikymppisiä.

Kommentit (63)

Vierailija
21/63 |
17.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo häpeä olla duunari. 

Vierailija
22/63 |
17.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö ole sen ns. paremman perheen "huonommat" puolet vielä paljastuneet, ole rauhassa, paljastuvat kyllä ;)

Niin, tietysti siellä täytyy pinnan alla jotain mätää olla, jos joku kehtaa olla varakas.

Ap:lle, minä olen se paremman perheen tyttö. Ikinä en kuitenkaan puolisoni kotona kokenut mitään suurta kulttuurishokkia, ehkä luulen sen paremmin olleen mieheni heiniä, joka ei ollut tottunut siihen hulppeampaan elämäntyyliin, mitä vanhempieni luona elämä tietysti välillä oli. Mutta pääosin se oli ihan sitä samaa perusarkea omassa kodissanikin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/63 |
17.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on vähän ohi aiheen mutta tyttärelläni on kaveri, joka on ns. rikkaasta perheestä. Asuvat valtavassa omakotitalossa merenrannalla ja isä löytyy joka vuosi julkistettavalta verolistalta. Tyttö viihtyi ja viihtyy vieläkin tyttäreni kanssa meillä. Nyt jopa molemmat poikaystävineen viettävät meillä paljon aikaa. Tämä tyttö onkin joskus maininnut, että ihanaa kun saa ottaa jääkaapista syömistä ja keittää kahvit kun haluaa. Heillä on kotona kotiapulainen, joka esim. keittää kahvit tietyn kellonajan mukaan. Kotiapulainen siis hoitaa hänen pienempiä sisaruksiaan, siivoaa ja tekee ruoat.

Vierailija
24/63 |
17.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä olet ap aika rasittavan kuuloinen nöyristelyinesi ja alemmuuksinesi. Miten voit edes odottaa, että miniäsi arvostaisi teitä, jos et itsekään arvosta itseäsi? Ja puhut tosi ennakkoluuloisesti "paremmista piireistä", ja kuvittelet tietäväsi mitä miniän päässä liikkuu. Tuomitset, vaikket edes tunne häntä. On varmasti vaikeaa yrittää tulla jäseneksi tuollaiseen perheeseen, jossa jo etukäteen ollaan päätetty, että ei me kelvata sille varmaan kuitenkaan. Tyttöraukka joutuu todistelemaan teille koko ajan, että ei ole mikään diiva ja pappa-betalar-missi.

Vierailija
25/63 |
17.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö ole sen ns. paremman perheen "huonommat" puolet vielä paljastuneet, ole rauhassa, paljastuvat kyllä ;)

Juuri näin, ap. Mietipä nyt, millaisia ihmisiä sinä olisit oikein kumartamassa. Jotain pilkunviilaajanuijia, jotka kyttäävät, maksaako tyttären poikaystävän perhe eli te kaikesta nyt tasan yhtäpaljon (tai lähellekään saman) kuin he, vaikka ovat varattomampia. Tai jotain vastaavaa. Oikeastiko sellainen käytös heiltä olisi sinusta reilua ja ok?

Voisiko olla, että perhettä ei haittaa moinen? Silloin sun ei taas tartte stressata asialla. Sydämen sivistys on elämässä kaikkein tärkeintä.

t. Varallisuuseroiset vanhemmat taustoiltaan omaava

Vierailija
26/63 |
17.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä olen myös hyvästä hyvätuloisesta perheestä ja mies pienituloisesta perheestä ja joskus kyllä ärsyttää miehen perhe ajatusmaailman takia. Hyvätuloiset eivät tee mitään hyvän palkan eteen ja työttömien pitäisi saada enemmän ja muuta vastaavaa. Rikkaat ja yruttäjät on aina kusipäitä ja vie köyhien rahat. Taitaa heitäkin ärsyttää se, että olen ihan toista mieltä. Eli jos arvostatte myös sitä mitä hyvin koulutettu on tehnyt, tuskin tulee ongelmaa.

Todennäköisesti matkustamiseen ja ravintoloihin tottunut haluaa sitä tehdä myös jatkossakin, mutta minä ainakin oletan, että olen itse velvollinen maksamaan sellaisen elämän minkö haluan, enkä halua miesten rahoja. Miehen tuloilla ei ole merkitystä, kunhan käy töissä eikä valita siitä että toisilla on enemmän kuin hänellä. Jokainen voi vaikuttaa tulotasoonsa itse, paitsi sairaat, joiden tulotasoa voisi hyvin nostaa. Työttömät ja eläkeläiset ovat itse vaikuttaneet omaan elämäänsä. Eläkeläisen olisi pitänyt osata säästää ja elää järkevästi, työtön voi uudelleen kouluttautua.

Vierailija
27/63 |
17.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hetkinen. Luinko mä oikein? Ovat seurustelleet kuukauden ja sinä puhut jo tytöstä miniänä. Vai oliko tämä vitsi, jonka kaikki muut taas ymmärsi, paitsi minä.

Vierailija
28/63 |
17.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tuollaisella ole väliä.Nuoret suikaloi piireistä toiseen.Ole iloinen poikasi puolesta.Tytön myötä hänellekin voi tulla kovasti kunnianhimoa ja halua yrittää ja pärjätä.Olen itsekkin maalta vaatimattomasta oloista,mutta nykyään hyvin koulutettu ja hyvässä työssä samoin kuin kaikki sisaruksenikin.

Toivottavasti eivät nyt kuitenkaan SUIKALOI...

Vierailija
29/63 |
17.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajattele ajassa eteenpäin: jos nuoret saavat lapsen tai lapsia, voitte tarjota lastenhoitoapua, jonka arvoa ei voi rahassa mitata. Aito ihmissuhde on aina tärkeämpi kuin raha. Enkä tässä tarkoita mitään 24/7 hoivapalvelua vaan ihan muutamaa tuntia silloin kun teille itselle sopii. Omat vanhempani pelastivat minut ottamalla lapset hoitoon yhdeksi arki-illaksi viikossa kun olivat pieniä. Ja ovat nyt lapsille rakkaimmat ihmiset heti ydinperheen jälkeen, lapset jo teinejä.

Et kai oikeasti kuvittele, että sivistyneen perheen tytär antaa lapsia hoitoon amismummolle? Kuule, lasten kanssa ei olla vain siksi, että se on ilmaista hoitoapua vaan siksi, että lapsi saa uusien ihmissuhteiden kautta eväitä kehittymiseen. Kannattaa palkata esim. LTO-opiskelija lapsia tilapäisesti hoitamaan. Vaikka se maksaa, saa lapset ihan erilaisia virikkeitä kuin kouluttamattomalta.

Vierailija
30/63 |
17.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rikas tyttö kapinoi vanhempiaan vastaan seurudtelemalla vääränlaisen pojan kanssa?

Aika lyhyen seurustelusuhteen jälkeen ( 1 kk ) ap puhuu jo miniän perheestä ja miniäkokelaasta ;).  Eikö ole paremminkin tyttöystävä, kun noin nuoriakin vielä ovat?

Vierailija
31/63 |
17.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hetkinen. Luinko mä oikein? Ovat seurustelleet kuukauden ja sinä puhut jo tytöstä miniänä. Vai oliko tämä vitsi, jonka kaikki muut taas ymmärsi, paitsi minä.

Kokelas. Miniäkokelas.

Vierailija
32/63 |
17.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä turhaan jännitä! Yläluokkaiset ja erityisesti suomenruotsalaiset suhtautuu mutkattomasti ja positiivisesti kaikenlaisiin ihmisiin ja tilanteisiin. Käytöstapojen osaaminen ja välitön suhtautuminen kuuluu peruskasvatukseen meillä :)

Vierailija
33/63 |
17.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin, ap. Mietipä nyt, millaisia ihmisiä sinä olisit oikein kumartamassa. Jotain pilkunviilaajanuijia, jotka kyttäävät, maksaako tyttären poikaystävän perhe eli te kaikesta nyt tasan yhtäpaljon (tai lähellekään saman) kuin he, vaikka ovat varattomampia. Tai jotain vastaavaa. Oikeastiko sellainen käytös heiltä olisi sinusta reilua ja ok?

Voisiko olla, että perhettä ei haittaa moinen? Silloin sun ei taas tartte stressata asialla. Sydämen sivistys on elämässä kaikkein tärkeintä.

t. Varallisuuseroiset vanhemmat taustoiltaan omaava

Siis maksaa puolet mistä? Aikuisten lastensa asumisesta ja ruuasta?

Olen itse se varakkaan miniän äiti ja ihmeissäni, miten köyhät olettaa, että vielä aikuisia lapsia pitää paapoa. Onneksi tytär tajusi vaihtaa ihan fiksuun mieheen, jonka vanhemmat ei kysele, mitä maksoimme lahjaksi annetusta pölynimurista.

Vierailija
34/63 |
17.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen vähän samanjaltaisessa tilanteessa kuin "miniäsi", voin käsi sydämellä vannoa että en ole ikinä ajatellut puolikasta hetkeäkään mitään pahaa mieheni perheestä tai taustoista. Nykyään olemme naimisissa ja perheemme tulevat äärettömän hyvin toimeen keskenään, äidit kahvittelevat keskenään ja isät käyvät urheilutapahtumissa jne.

Oma perheeni rakastaa miestäni kuin omaa poikaansa ja ei koskaan ole suhtautunut häneen mitenkään vähättelevästi tai ylimielisesti. Ja voin kertoa että kyllä meilläkin kotona on suurimmaksi osaksi syöty ihan normaalia kotiruokaa vaikka käytiinkin/käydäänkin usein viikonloppuisin ravintoloissa. Minusta on ihanaa viettää aikaa appivanhempien luona ihan vaan vaikka sohvalla pötkätellen ja jutellen tai leipoen. Mutta tykkään myös käydä oman perheeni kanssa teatterissa ja ravintoloissa.

Eli lopetat tuollaiset ajatukset nyt ihan heti jotta et tule vahingossa pilanneeksi mahdollista tulevaisuutta!

Vierailija
35/63 |
17.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rikas tyttö kapinoi vanhempiaan vastaan seurudtelemalla vääränlaisen pojan kanssa?

Aika lyhyen seurustelusuhteen jälkeen ( 1 kk ) ap puhuu jo miniän perheestä ja miniäkokelaasta ;).  Eikö ole paremminkin tyttöystävä, kun noin nuoriakin vielä ovat?

En ole ap, mutta itse puhuin tyttäreni poikaystävästä jo ennen ensimmäistä tapaamista vävynä. Työkavereille kerroin ruokatunnilla et nty on vävykokelas tulossa kylään :) Ei kai noita nimityksiä nyt niiiiin tosissaan tartte ottaa! 

Vierailija
36/63 |
17.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ne on? Olen utelias.

No ehkä ap:n poika joutuu ennemminkn siellä ollessaan kokemaan, ettei voi olla rennosti, vaan isäntäväellä on kaikenlaisia kotkotuksia, joihin pitää ottaa osaa tietyllä tavalla. Ihmisten suht tavallisiinkin ongelmiin ei välttämättä osata suhtautua, siis sellaisiin joita ei näillä itsellä ole ollut, eli niistä on parempi monesti vaieta.

Rahalla voi vaikuttaa yllättävän ikävästi perhesuhteisiin, eli tietty tasa-arvo tai vastavuoroisuus ihmisten välillä rapautuu, kun sille ei ole tarvetta, koska et tartte toisia koska sulla on rahaa.

Vierailija
37/63 |
17.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miniä? ?? Kuukauden seurustellut...

Vierailija
38/63 |
17.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rikkaat on yleensä ryöstäneet varakkuutensa duunarin selkänahasta, ehkäpä tässäkin tapauksessa!

Vierailija
39/63 |
17.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä nain ns. Hienon perheen pojan. Aina nähtiin ravintoloissa, oli ensi-iltalippuja, poliitikkoja, ykkösrivin taiteilijoita. Matka pääsiäisenä Lappiin, kesällä Ahvenanmaalle. Nyt ovat appivanhempia; appi painee virolaisia ja venakkoja työmatkoillaan, tullut pari muksuakin. Liput kinusi tutuntutuilta ja käytti anopin suvun suhteita ilmaiseen lomailuun. Kerran ilmoitti ravintolassa, että "nyt onkin miniän vuoro kaikkien kertojen jälkeen kuitata velkansa ja maksaa vaikka meidän juomat". Samppanjaa ja konjakkia, 1800mk olis opiskelijana pitänyt iskeä pöytään. Ja nyt, 20 vuotta naimisissa on ovat duunarivanhemmat niin rock. Pitävät hauskaa, käyvät pilkkikisoissa, tuovat halvinta kuoharia kun pyydetään letuille. Ovat muksun kanssa; ovat opettaneet lapsen marjastamaan, tekemään karjalanpiirakoita ja pelaamaan paskahousua. Appivanhemmat...no, ne ei jouda ja kun tulee aina riita, kun ovat yhdessä. Toki kokkareita ja ensi-iltoja on edelleen, mutta eivät voi sietää toisiaan ja ovat surkeita vanhempi lapsilleen ja olemattomia isovanhempia. Jei.

Ole ylpeä siitä mitä olet.

Vierailija
40/63 |
17.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisesti olet ap. itse ainoa, joka stressaa asiasta. Eivät tyttöystävän vanhemmat ajattele olevansa mitään erityistä, sillä he ovat tottuneet elämäänsä. Moni hyvä juttu pilaantuu ihmisten oman alemmuuden tunteen vuoksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi viisi