Mitä oireita saitte kun lopetitte e-pillerit?
Kauhulla odotan mitä tuleman pitää... Kymmenen vuotta syönyt yasmin pillereitä ja haluan nyt lopettaa kokonaan hormonien käytön. Minulla ei koskaan ollut "normaaleja" kuukautisia, tarkoitan sitä että kierto oli kaikkea 2-4 kk väliltä. Kertokaahan mitä muutoksia havaitsitte kehossanne/ mielialoissanne lopettaessanne hormonien syömisen!
Kommentit (32)
Muistan vaan sen ihan järkyttävän panetuksen yhdessä vaiheessa, onneks se tasaantui kuitenkin.
Vierailija kirjoitti:
Muistan vaan sen ihan järkyttävän panetuksen yhdessä vaiheessa, onneks se tasaantui kuitenkin.
Tuokin pelottaa jos halut ennestään kasvavat :( nytkin kärsin päivittäin puutteesta niin mitä se sitten olisi ilman pillereitä... Ap
Sellainen "oire" että mieliala parani kertaheitolla.
Millä olette korvanneet ehkäisyn, kun jätitte pillerit pois?
Tekisi mieli lopettaa, mutta mietityttää se ehkäisy. :(
Vierailija kirjoitti:
Meillä ei varmaan olisi mitään ehkäisyä enään, ollaan menossa naimisiin kesällä, joten ei olisi kovin kamalaa jos lapsi saisi alkunsa jo nyt keväällä. Emme tykkää kumeista. Se varmaan se yleisin vaihtoehto on? Ap
Menkat jatkui onneks säännöllisenä heti ekojen jälkeen. Ekoja tosin sai odottaa ehkä hieman kauemmin kuin normaali väli olisi. Ekat normimenkat myös olivat ihan kamalat! Itkin todella helposti ja mielialat vaihteli ja nännit oli niin kipeät että rintsikoita oli tuskaa pitää työpäivän ajan. :D Onneksi seuraavat olivat jo ihan normaalit eikä tarvinnu kärsiä kun pienestä vatsakivusta. Seksihalutkin palasi ja pantiin miehen kanssa kun rusakot. Enkä ollut enää jatkuvasti pinnakireällä niin kuin e-pillereiden takia. Ehdin syömään pillereitä n. 4 vuotta.
Ekoja menkkoja odottelin vähän pidempään, mutta sen jälkeen kierto tasottui 28päivään. Iho ei räjähtänyt, halut tai mieliala muuttuneet, mutta tällainen "ikävähkö" sivuvaikutus tuli - paino nousi parissa viikossa viitisen kiloa ja jäi siihen junnaaman. Gynen mukaan harvinaista, mutta joillekin käy niin... Pillereitä söin viitisentoista vuotta ja syy lopetukseen oli lapsihaaveet.
Vierailija kirjoitti:
Kiva kun vastailitte!
Onko kenellekään tullut pillereistä selluliittiä? Minulla sitä on tullut selkeästi niistä, ja toivonkin sen katoavan lopetettuani ne. Kokemuksia?
Yksi pelottava asia on se, että sain rinnat syömällä e-pillereitä. Olin kaikin puolin laiha tikku ennen niiden aloittamista. Voiko nyt käydä niin, että laihdun radikaalisti ja toisaalta katoaako rinnat? Ovat nyt 75B, en todella haluaisi niiden jäävän tyhjiksi pusseiksi :( olen edelleen hoikka, bmi 19, mutta aiemmin olin vain luuta ja nahkaa. Tykkään enemmän tästä pyöreästä minusta.
Ap
Olen sinänsä outolintu, että en lihonut pillereiden aloittamisen takia, vaan laihduin noihin aikoihin pari kiloa. Myös tissit pysyivät kivan pieninä. ;D Pillereiden lopettamisen jälkeen sen sijaan lihoin muutaman kilon (ei vaikutusta tisseihin). Hormonaalisen ehkäisyn aikana (vol. 2) olen laihtunut nuo kilot pois. En tiedä johtuuko muutaman kilon muutos ehkäisystä vai jostakin muusta. Selluliittitilanne ei mielestäni ole itseni kohdalla vaihdellut.
T. 20
Migreenit ja päänsäryt loppui mikä oli tietysti kaikkein tärkein asia, mutta myös seksihalut palas ihan uudella tavalla. Iho meni aluksi huonoon kuntoon mutta tasoittui noin parissa kuukaudessa. Hiuksia lähti aluksi, mutta sekin tasoittui. En enää ikinä aloita mitään hormoniehkäisyä!
Kuukautiset ovat pidemmät, runsaat ja kivuliaammat. Toisaalta pillereiden kanssa minulla oli "pms" koko ajan taukoviikkoa lukuunottamatta, nyt vain muutaman päivän. Kuivuus ja haluttomuus ovat tiessään. Lisäksi sekä minä että mieheni nautimme kovasti ovulaatioon liittyvästä hormonipiikistä. Pelkäsin aknen räjähtävän käsiin, mutta mitään katastrofia ei tullutkaan. Itse en enää aio pillereihin koskea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä ei varmaan olisi mitään ehkäisyä enään, ollaan menossa naimisiin kesällä, joten ei olisi kovin kamalaa jos lapsi saisi alkunsa jo nyt keväällä. Emme tykkää kumeista. Se varmaan se yleisin vaihtoehto on? Ap
Aivan. Mutta jos pillerit ei sovi kummallekaan. :D
Kiva kun vastailitte!
Onko kenellekään tullut pillereistä selluliittiä? Minulla sitä on tullut selkeästi niistä, ja toivonkin sen katoavan lopetettuani ne. Kokemuksia?
Yksi pelottava asia on se, että sain rinnat syömällä e-pillereitä. Olin kaikin puolin laiha tikku ennen niiden aloittamista. Voiko nyt käydä niin, että laihdun radikaalisti ja toisaalta katoaako rinnat? Ovat nyt 75B, en todella haluaisi niiden jäävän tyhjiksi pusseiksi :( olen edelleen hoikka, bmi 19, mutta aiemmin olin vain luuta ja nahkaa. Tykkään enemmän tästä pyöreästä minusta.
Ap