Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä oireita saitte kun lopetitte e-pillerit?

Vierailija
17.02.2016 |

Kauhulla odotan mitä tuleman pitää... Kymmenen vuotta syönyt yasmin pillereitä ja haluan nyt lopettaa kokonaan hormonien käytön. Minulla ei koskaan ollut "normaaleja" kuukautisia, tarkoitan sitä että kierto oli kaikkea 2-4 kk väliltä. Kertokaahan mitä muutoksia havaitsitte kehossanne/ mielialoissanne lopettaessanne hormonien syömisen!

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
17.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mua alkoi aika pian oksettaa aamuisin ja sitten alkoi vatsa kasvaa, jonkun ajan päästä syntyi lapsi. Muttei siis mitään pahempaa. 

Vierailija
2/32 |
17.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, lapsen mäkin sain

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
17.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla levis akne niin pahaksi, että aloitin uudelleen. Myös vaikeat PMS-oireet palasivat. E-pillereillä voin paljon paremmin. 

Vierailija
4/32 |
17.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen pillereitä oli normaalit kuukautiset. Pillereiden aikana tuli vuodot normaalisti. Pillerit lopetettuani pääsin heti tavalliseen kuukautisrytmiin ja mikään muu ei tuntunut erilaiseslta, paitsi että seksihalut olivat selkeästi kovemmat ovulaation aikoihin. Pillereiden kanssahan ei pitäisikään tulla ovulaatiota. Käytin pillereitä 10 vuotta ja se oli varmaankin hyvä juttu, koska suvussani on endometrioosia. Minulla ei ole todettu endoa. Pillereiden jälkeen olen tullut raskaaksi helposti (4 lasta, jokainen ekasta yrityskierrosta).

Vierailija
5/32 |
17.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoi panettaa hulluna. Näin niin härskejä uniakin että aamulla pöksyt olivat järjestään ihan märät. Muuten ei kummempaa, tosin oon nyt ollut pillerittä vasta muutaman kuukauden. Aknen paluuta pelkäsin mutta ainakin toistaiseksi turhaan, iho on pysynyt hyvinkin siistissä kunnossa.

Vierailija
6/32 |
17.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seksi halut lisäänty jonkin verran ja täällä kans maha paisuu ny jo toista kertaa :D

Vierailija
7/32 |
17.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin sain neljä lasta... Joo, mutta jos miettii kun neljännen jälkeen jätin pillerit pois ja menin sterilisaatioon, niin en muista että olis tullu mitään pahempia oireita. Kuukautiset tuli ihan säännöllisesti, sen eron toisin huomasi että tiesin tarkasti milloin on ovulaatio koska sen aikana maha oli kipeä. Pillereitä käyttäessä en tiennyt tollasesta. Lisäksi vuoto tuli hieman runsaammaksi. Hyviä puolia oli se että verenpaine laski (oli liian korkea pillereiden aikaan) ja joka kuukausittaiset migreenit jäi pois. Mulla siis tuli aina migreeni sen vuodon aikana.

Vierailija
8/32 |
17.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätin itse pois nuvaringin samalla, kun jätin poikaystävän. Halut nousi kattoon, joten ei hyvä kombo. :D Ehkä menkkakivutkin on snadisti kovemmat, mutta ei häiritsevästi. Seksihaluihin ostin sit lelun.

http://www.rosawilly.fi/product/alylelut/we-vibe-4-plus-pinkki/

Vierailija
9/32 |
17.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain elämäni ensimmäisen hiivatulehduksen. Ja jostain syystä en tajunnut, mikä se on, kutitti vaan niin sairaasti... Onneksi helpotus tuli nopeasti, kun tajusi hakea sen lääkkeen.

Jatkuva itkeskely ja vikojen hakeminen poikaystävän empatiakyvyttömyydestä loppui. Tosin niin lähti poikaystäväkin kierrätykseen (mikä oli oikeasti molemminpuolin paras ratkaisu)

Vierailija
10/32 |
17.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkkakivuista tuli ihan hirveet, samoin kuukautisista tuli todella runsaat, pitkäkestoiset ja epäsäännölliset.

Vierailija
11/32 |
17.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitään. Siis oikeasti, mistään en ole minä tai esim. puoliso voinut huomata syönkö pillereitä vai en. Mutta toisaalta, en myöskään mitenkään havaitse omaa ovulaatiotani saatika sitten ole mitenkään kiukuinen tai herkkä kuukautisten aikaan, voisiko liittyä siihen? Menkat kestää sen kolme-neljä päivää enkä aina edes muista niitä silloinkaan, kun ne on :D Vähän ot, mutta jospa muilla olisi samoja kokemuksia?

Pillerit jätin lopullisesti neljä vuotta sitten, olen nyt 35v. Huvittaa ne tutkimukset, joiden mukaan miesten e-pilleriä ei voida päästää markkinoille, koska aiheuttaa esim. painon nousua ja mielialan vaihteluita. OH REALLY? :D (vaikka itselleni ei tullut mitään, esim. paras ystäväni muuttui ihan raivopääksi. Siis itsekin myönsi sen myöhemmin että päässä heitti volttia kun söi pillereitä. Käytti itsestään sanaa "ihmishirviö"). On se jännä, että minkä naiset kestää, on miehelle vaarallista. Ei se taida olla ihan tuulesta temmattu se ajatus "Jos miehet joutuis synnyttämään, olisi siihen jo keksitty kivuton ratkaisu".

On ne miehet silti näin <3, mutta älkää syök niiden vuoksi hormoneja. Kondomi on jees. Tai sterilisaatio.

Vierailija
12/32 |
17.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloin voida hyvin.

Vierailija
13/32 |
17.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alle kuukaudessa tuntui kuin sumuverho olisi päästä hälventynyt ja muutuin takaisin omaksi itsekseni. Lievä masennus katosi ja seksi alkoi kiinnostaa taas.

Vierailija
14/32 |
17.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jätin itse pois nuvaringin samalla, kun jätin poikaystävän. Halut nousi kattoon, joten ei hyvä kombo. :D Ehkä menkkakivutkin on snadisti kovemmat, mutta ei häiritsevästi. Seksihaluihin ostin sit lelun.

http://www.rosawilly.fi/product/alylelut/we-vibe-4-plus-pinkki/

Ostit pariskunille tarkoitetun seksilelun kun jätit poikaystäväsi?

Tänään sarjassamme Suomen Paskin Mainostaja

Vierailija
15/32 |
17.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alle kuukaudessa tuntui kuin sumuverho olisi päästä hälventynyt ja muutuin takaisin omaksi itsekseni. Lievä masennus katosi ja seksi alkoi kiinnostaa taas.

Sama homma! Mieli kirkastui ja olin oikeasti tosi onnellinen, ilman syytä. Seksi alkoi taas kiinnostaa, aiemmin rutikuivat limakalvotkin paranivat. Hiuksiä lähti, finnejäkin tuli. Tasoittui ajan kanssa kuitenkin. Söin pillereitä 15-vuotiaasta 25-vuotiaaksi, joten kun lopetin, eivät menkat alkaneet luomusti vaan piti Terolutilla käynnistellä. Hassua kyllä, luomumenkkani ovat niukat ja kivuttomat, kun taas pillereillä ne kestivät yli viikon ja tekivät kipeää :D

Nyt kuparikierukka eikä miltei mitään oireita. Menkat vaan kestävät päivän kauemmin ja ovat inasen runsaammat (eli silti normaalin rajoissa selkeästi).

Vierailija
16/32 |
17.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitin ye-pillerit alunperin aknen hoitoon. Pillerien lopettamisen jälkeen meni pari kuukautta ja kas, akne se sieltä palasi pahempana kuin ennen pillereitä (ja jyllää edelleen, kun lopettamisesta aikaa kuusi vuotta). Olin odottanut jonkinlaista muutosta matalaan mielialaan tai haluttomuuteen, mutta ei. Vain kamala akne. En silti aloittaisi hormoniehkäisyä enää uudelleen.

Vierailija
17/32 |
17.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alko haluttaan munaa aivan sairaasti kokoajan.

Vierailija
18/32 |
17.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieliala tasaantui, ei masentanut ja raivostuttanut enää juuri ollenkaan. Alkoi tehdä mieli seksiä. Kuukautiset eivät muuttuneet, pms-oireet lievittyivät. Epämääräiset kirvelyt ja kutinat alapäässä loppuivat, hiivatulehduksia ei ole ollut pillereiden lopettamisen jälkeen. Näppyjä tulee nykyään vähän enemmän kuin pillereitä syödessä, mutta koska mieliala on kokonaisvaltaisesti parempi, ei muutamat näpyt tunnu missään. Harmittaa, kun pilasin vuosia enlämästäni e-pillereiden takia.

Vierailija
19/32 |
17.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söin pillereitä lähes 10 vuotta, käytössä oli Yasmine e-pillerit. Pillereiden käyttöaikana oli toistuvia emätin- ja hiivatulehduksia, yhdyntäkipuja lähes aina, seksi ei kiinnostanut lainkaan, PMS-oireita, mielialat heitteli välillä tosi rajusti, verensokerit vaihteli, päänsärkyjä.

Lopetin pillerit reilu 2 vuotta sitten

-kuukautisista tuli tosi epäsäännölliset

-_todella kivuliaat_ kuukautiset

-joskus tosi hiukka vuoto ja joskus sit taas tosi runsas vuoto

-sellasia iho-ongelmia mitä ei ikinä ennen ollut. finnejä naamassa, selässä, jopa käsissä.

-olen aina ollut hoikka, mutta pillerit lopetettuani, lihoin ensimmäisenä vuotena 10kg vaikka elintapani eivät muuttuneet mitenkään ja lisää tulee.

Hormonit edelleen ihan sekaisin, kai tämä tästä jossain vaiheessa hellittää(?) Välillä mietin, että kunpa en olisi koskaan aloittanutkaan pillereitä.

Vierailija
20/32 |
17.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikaisemmin olen syönyt e-pillereitä (Meliane) monta vuotta ja niiden lopettamisen jälkeen iho huononi. Lopettamisen vaikutusta mielialaan tai haluihin en nyt muista. Paitsi että ilman pillereitä en ikinä itkenyt! 

Muutaman vuoden tauon jälkeen aloitin pillerit uudelleen (Meliane) ja olo oli ihan ok. Pian alkoi kuitenkin tiputteluvuoto ja vaihdoin Trikvilar-pillereihin, jotka tekivät minusta sekopään. Trikvilareista vaihdoin ehkäisyrenkaaseen, jota olen käyttänyt nyt vuoden ajan. Mieli on ollut jokseenkin maassa, joten lopetin renkaan käytön 1,5 viikkoa sitten. Saa nähdä, tuleeko minusta nykyistä onnellisempi. :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kuusi